PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zaczac w UK?

  • 1. Data: 2006-03-06 18:21:34
    Temat: jak zaczac w UK?
    Od: "tfunk" <t...@o...pl>

    Witam
    Jakie macie pomysly na start w UK?
    Szukac z Polski? czy lepiej jechac tam i sie rozejrzec?
    Widze na roznych stronach (jobpilot etc) niby ciekawe oferty. Jak to jest
    jednak w praktyce? Anglicy chetnie zatrudniaja Polakow? Jakie obowiazki leza
    po mojej stronie? jakies kwity? zameldowanie?
    W jakich regionach latwiej/trudniej o prace?
    Moj angielski slaby ale sie dogadam. Praca poszukiwana: fork lift truck
    driver, elektryk lub magazynowa.
    , jurek

  • 2. Data: 2006-03-06 23:16:40
    Temat: Re: jak zaczac w UK?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "tfunk" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W jakich regionach latwiej/trudniej o prace?
    > Moj angielski slaby ale sie dogadam. Praca poszukiwana: fork lift truck

    najlepszy pomysl, dzialajacy na 100%: wez kase na co najmniej 4 miesiace. Praca
    sama cie znajdzie. Moze nie doslownie ;) Jak pojedziesz d oSzkocji to 6 tysiecy
    zl powinno dac Ci komfort spokojnego szukania.

  • 3. Data: 2006-03-07 09:21:00
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 06-03-2006 o 19:21:34 tfunk <t...@o...pl> napisał:

    > Moj angielski slaby ale sie dogadam. Praca poszukiwana: fork lift truck
    > driver, elektryk lub magazynowa.

    zależy jak słaby. Jeśli ledwo dukasz będzie Ci cieżko (anglicy nie chcą
    zatrudniać ludzi którzy ledwo ich rozumieją i trzeba im zawsze wszystko
    tłumaczyć wolno o co chodzi, no chyba że jesteś wybitnym specjalistą w
    jakiejś dziedzinie) jeśli szybko sie poduczysz to może się utrzymasz.Jeśli
    zamierzasz wyjechać do angli i chcesz robić wszystko (i nic) a na dodatek
    ledwo kumasz angielski to ja Ci radzę idź na jakiś kurs angielskiego i
    dopiero wtedy wyjeżdzaj.Sam musisz określić jak dobrze/słabo znasz ten
    język - kupno perfum w sklepie czy biletu w autobusie to troche za mało
    żeby być porządanym pracownikiem w UK.

    --
    lynx

  • 4. Data: 2006-03-07 10:12:55
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    the_foe <t...@W...pl> wrote:
    > najlepszy pomysl, dzialajacy na 100%: wez kase na co najmniej 4
    > miesiace. Praca sama cie znajdzie. Moze nie doslownie ;) Jak
    > pojedziesz d oSzkocji to 6 tysiecy zl powinno dac Ci komfort

    he? Przeżyć 4 miesiące za ?1000? To trzeba by chyba mieszkać pod mostem
    i jeść suchy chleb z fasolką.

    B.

  • 5. Data: 2006-03-07 19:19:35
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > he? Przeżyć 4 miesiące za ?1000? To trzeba by chyba mieszkać pod mostem i jeść
    > suchy chleb z fasolką.

    bez pzresady... jak nie pracujesz to na piwo nie chodzisz. Mieszkalem w o wiele
    drozszej zachodniej IRL, wydawalem nie wiecej niz 60 euro na tydzien.

  • 6. Data: 2006-03-07 19:29:04
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > język - kupno perfum w sklepie czy biletu w autobusie to troche za mało żeby

    Nie jest tak jak piszesz. UK to nie IRL, tam 10% obwyateli zna slabo angielski
    lub wcale. Oczywiscie bez jezyka znalezc prace jest o wiele trudniej, ale nie
    jest tak ze traktuja Cie z tego powodu z gory. W IRL sie krzywia, ale oni
    rzeczywiscie maja mniejsze doswiadczenie z emigracja. A Szkoci czesto sami
    siebie nie rozumieja ;)
    Najwazniejszy jest czas. Musisz przekroczyc pewna mase krytyczna. Np. do kumpla
    co pojechal do IRL bez znajomosci slowa dzwonia pracodawcy do ktorych aplikowal
    5 miesiecy temu! Ostatnio dostal pierwsza prace na night staffa do Tesco.
    Poszedl na rozmowe bez podstawowej znajomosci jezyka. Przyjeli go. Do
    rozpakowywania rzeczy na polke nie potrzeba byc poliglota, nie przesadzajmy.
    Problem zaczyna sie wtedy gdy masz kase np. na miesiac, wtedy musisz prace
    znalezc szybciej niz ona sama cie znajdze, a bez jezyka jest to strasznie
    trudne.
    Tak wiec jesli masz kase na 4-6 miesiecy siedzenia i czekania, to nie masz
    raczej sie co martwic, tylko musisz aplikowac gdzie sie da i nie przejmowac sie
    wymaganiami.
    Jeszcze jedno, nie wiem jak w UK, ale w IRL e-maili nikt nie czyta! Aplikacje
    trzeba przynoscic samemu albo wysylac poczta.

  • 7. Data: 2006-03-07 21:22:04
    Od: "tfunk" <t...@o...pl>

    ....Jeszcze jedno, nie wiem jak w UK, ale w IRL e-maili nikt nie czyta!
    Aplikacje
    trzeba przynoscic samemu albo wysylac poczta.

    No , to bardzo ciekawe i wiele wnoszace twierdzenie. dobrze wiedziec. do tej
    pory rozsylalem mailami ale odzew znikomy...
    pozdrawiam, jurek

  • 8. Data: 2006-03-07 21:28:04
    Od: "kb" <b...@o...pl>

    > Tak wiec jesli masz kase na 4-6 miesiecy siedzenia i czekania, to nie masz
    > raczej sie co martwic, tylko musisz aplikowac gdzie sie da i nie przejmowac
    sie
    ile trzeba mieć na 1 miech?
    ile na skromen jedzenie?
    ile na dach nad głową- che jechać sam więc na początek wynajmowac (pokój)
    bede sam pewnie.

  • 9. Data: 2006-03-07 22:43:29
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "kb" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ile na skromen jedzenie?
    > ile na dach nad głową- che jechać sam więc na początek wynajmowac (pokój)

    z autopsji moge dac ci info o IRL, ktora jest drozsza od Szkocji, ale nei sadze
    zeby byla drozsza od Londynu. Pokoj w IRL kosztuje 40-50 euro za tydzien +
    dostep do living-roomu, kuchni i lazienki. Trzeba placic dodatkowo liczniki.
    Jakies 10-15 euro na tydzien. Kaucja (zwrotna lub do rozliczenia) to na ogol
    rownowartosc 4 tygodniowego czynszu.
    Jedzenie cholernie drogie, pierwsze co robisz to namierzasz : Tesco, Aldi, Lidl,
    Dunne's. Reszte omijasz szerokim lukiem. Np Super Value jest tylko tani z nazwy
    (ale warto zaniesc tam aplikacje - przyjmuja ja na okraglo). Chlebopodobne cos
    kosztuje od 35 centow. Cos co da sie zjesc to ok 80 centow. Colobodobne cos 2l w
    dunne's 35 centow. czekolada, calkiem dobra, z lidla 200 gr - 90 centow. Ogorek
    sztuka 50 centow. Szmatlawe pokrojone mieso 2 euro w Tesco.
    UWaga! W tesco dziala motyw z przekladanka! spzredaja duzo towarow pakowanych
    (np. schaby) wszytko jest znormalizowane - wystarczy przelozyc nakladki i mamy
    tansze zarcie ;)

    Moje rady:
    * nie jedz jesli masz zamiar byc tam maks miesiac! W IRl jest jzu tak duzo
    Polakow, ze trzeba sie nastawic na nawet polroczne szukanie pracy (jesli nie
    masz konkretnego fachu i nie znasz dobrze jezyka)
    * kup sobie bilet powrotny do PL na okres kiedy mniej wiecej skonczy Ci sie
    kasa - loty kupione z takim wyprzedzeniem sa bardzo tanie, szczegolnie przez
    Anglie. W razie czego bilety mozna prolongowac (w Centralwingu kosztuje to chyba
    100 zl)
    * Nie wiez ze soba gotowki! dosyc ze teoretycznie nalezy zglaszac przewozenie
    kazdej sumy pow. 1000 E to na dodatek ryzykujemy ze nas ograbia (najczesciej
    nieuczici Polacy). IRL jest w strefie Euro, tak wiec wyplata pieniedzy z
    bankomatu kosztuje tylko 10 zl niezaleznie od kwoty (np w UK placimy dodatkowe
    2% za przewalutowanie).
    * przeceniaj swoje mozliwosci jezykowe! jesli masz basic english - pisz average,
    average - good, good - fluent.
    * nie zostawiaj CV gdzie popadnie - na zasadzie "przejde sie po miescie". Szkoda
    czasu i wysyilku i wydrukowanych CV. Dajesz tylko aplikacje tam gdzie kogos
    szukaja. A zawsze szukaja pracownikow markety i przedsiebiorstwa w business
    parkach. Do application form dodaj swoje CV.
    * rada dla informatykow: tylko Dublin! Oglednie mowiac Irlandczycy i komputery
    nie lubia sie (choc to najwiekszy producent komputerow w europie - 33% markowego
    spzretu).
    * wydrukuj sobie CV w kraju - 1 szt. i powiel to na ksero ze 100 razy. Zrob
    sobie osobna wersje do aplikowania na prace fizyczna i umyslowa.

  • 10. Data: 2006-03-08 09:24:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> wrote:

    > he? Przeżyć 4 miesiące za ?1000? To trzeba by chyba mieszkać pod mostem
    > i jeść suchy chleb z fasolką.

    No. A myslisz ze sporo z tych co sie oburzaja na wydawanie 1k funtow na zycie
    miesiecznie, to jak wlasnie robi?

    --
    Przemysław Maciuszko