PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zaczac w UK?

  • 11. Data: 2006-03-08 12:52:26
    Temat: Re: jak zaczac w UK?
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    kb <b...@o...pl> wrote:
    > ile trzeba mieć na 1 miech?

    koszt mieszkania plus min. 300 funtów, na skromne życie.

    B.

  • 12. Data: 2006-03-09 22:45:09
    Od: frehar <b...@N...pl>

    tfunk napisał(a):
    > Witam
    > Jakie macie pomysly na start w UK?

    Witam

    jak juz poprzednicy pisali praca sama cie "znajdzie" jesli przezyjesz
    powiedzmy miesiac lub dwa.
    Mieszkalem 1,5 roku w londynie i co Ci moge radzic.
    W polsce - przestudiuj dokladnie strone www.gumtree.co.uk - jest tam
    masa ofert pracy i mozesz takze zamiescic wlasne ogloszenie - ja
    zrobilem tak dwa razy i dzwonilo do mnie 1-2 osoby w tygodniu przez miesiac.
    Na miejscu przedewszystkim ww. strona plus urzedy pracy - JobCenter,
    JobCenter Plus, ogloszenia w gazecie LOOT. (ta gazeta jest bardzo
    przydatna znajdziesz tam prace, mieszkanie do wynajecia, ogolnie wszystko)
    Jaka papierkowa robota Cie czeka - przedewszystkim National insurance
    number - juz dokladnie nie pamietac jakie byly koszta wyrobienia tego
    numeru ale cos okolo 30 funtow - numer jest ten niezbedny to podjecia
    legalnej pracy to taki NIP. Ja musialem zarejestrowac sie jeszcze w Home
    Office ale z tego co wiem juz nie trzeba (koszt 50 funtow plus zdjecia)
    Nastepna sprawa juz mniej wazna ale warto to zrobic - mianowicie
    Provisional Driving Licence (koszt ok 30 funtow) a o niebo latwiej zyje
    sie z tym angielskim dokumentem (zalorzenie kontka bankowego wymaga
    wielku dowodow twojej tozsamosci i z doswiadczenia wiem ze ten dokument
    praktycznie rozwiozuje problem otwarcia konta) a konto bankowe to tez
    jedno z wymagan (nie zawsze) pracodawcy

    to chyba tyle
    zycze powodzenia i nie zrazaj sie anglicy sa naprawde dobrze nastawieni
    do polakow tak wiec nie mysl w takich kategoriach :-)

    frehar

  • 13. Data: 2006-03-09 22:48:10
    Od: frehar <b...@N...pl>

    frehar napisał(a):