PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zaczac w UK? › Re: jak zaczac w UK?
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zaczac w UK?
    Date: Tue, 7 Mar 2006 20:29:04 +0100

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:op.s51dlaqck0fogh@tom...

    > zależy jak słaby. Jeśli ledwo dukasz będzie Ci cieżko (anglicy nie chcą
    > zatrudniać ludzi którzy ledwo ich rozumieją i trzeba im zawsze wszystko
    > tłumaczyć wolno o co chodzi, no chyba że jesteś wybitnym specjalistą w
    > jakiejś dziedzinie) jeśli szybko sie poduczysz to może się utrzymasz.Jeśli
    > zamierzasz wyjechać do angli i chcesz robić wszystko (i nic) a na dodatek
    > ledwo kumasz angielski to ja Ci radzę idź na jakiś kurs angielskiego i
    > dopiero wtedy wyjeżdzaj.Sam musisz określić jak dobrze/słabo znasz ten
    > język - kupno perfum w sklepie czy biletu w autobusie to troche za mało żeby
> [...]

    Nie jest tak jak piszesz. UK to nie IRL, tam 10% obwyateli zna slabo angielski
    lub wcale. Oczywiscie bez jezyka znalezc prace jest o wiele trudniej, ale nie
    jest tak ze traktuja Cie z tego powodu z gory. W IRL sie krzywia, ale oni
    rzeczywiscie maja mniejsze doswiadczenie z emigracja. A Szkoci czesto sami
    siebie nie rozumieja ;)
    Najwazniejszy jest czas. Musisz przekroczyc pewna mase krytyczna. Np. do kumpla
    co pojechal do IRL bez znajomosci slowa dzwonia pracodawcy do ktorych aplikowal
    5 miesiecy temu! Ostatnio dostal pierwsza prace na night staffa do Tesco.
    Poszedl na rozmowe bez podstawowej znajomosci jezyka. Przyjeli go. Do
    rozpakowywania rzeczy na polke nie potrzeba byc poliglota, nie przesadzajmy.
    Problem zaczyna sie wtedy gdy masz kase np. na miesiac, wtedy musisz prace
    znalezc szybciej niz ona sama cie znajdze, a bez jezyka jest to strasznie
    trudne.
    Tak wiec jesli masz kase na 4-6 miesiecy siedzenia i czekania, to nie masz
    raczej sie co martwic, tylko musisz aplikowac gdzie sie da i nie przejmowac sie
    wymaganiami.
    Jeszcze jedno, nie wiem jak w UK, ale w IRL e-maili nikt nie czyta! Aplikacje
    trzeba przynoscic samemu albo wysylac poczta.