PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zaczac w UK? › Re: jak zaczac w UK?
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zaczac w UK?
    Date: Tue, 7 Mar 2006 23:43:29 +0100

    Użytkownik "kb" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1a8f.0000020e.440dfae3@newsgate.onet.pl...

    > sie
    > ile trzeba mieć na 1 miech?
    > ile na skromen jedzenie?
    > ile na dach nad głową- che jechać sam więc na początek wynajmowac (pokój)
    > bede sam pewnie.

    z autopsji moge dac ci info o IRL, ktora jest drozsza od Szkocji, ale nei sadze
    zeby byla drozsza od Londynu. Pokoj w IRL kosztuje 40-50 euro za tydzien +
    dostep do living-roomu, kuchni i lazienki. Trzeba placic dodatkowo liczniki.
    Jakies 10-15 euro na tydzien. Kaucja (zwrotna lub do rozliczenia) to na ogol
    rownowartosc 4 tygodniowego czynszu.
    Jedzenie cholernie drogie, pierwsze co robisz to namierzasz : Tesco, Aldi, Lidl,
    Dunne's. Reszte omijasz szerokim lukiem. Np Super Value jest tylko tani z nazwy
    (ale warto zaniesc tam aplikacje - przyjmuja ja na okraglo). Chlebopodobne cos
    kosztuje od 35 centow. Cos co da sie zjesc to ok 80 centow. Colobodobne cos 2l w
    dunne's 35 centow. czekolada, calkiem dobra, z lidla 200 gr - 90 centow. Ogorek
    sztuka 50 centow. Szmatlawe pokrojone mieso 2 euro w Tesco.
    UWaga! W tesco dziala motyw z przekladanka! spzredaja duzo towarow pakowanych
    (np. schaby) wszytko jest znormalizowane - wystarczy przelozyc nakladki i mamy
    tansze zarcie ;)

    Moje rady:
    * nie jedz jesli masz zamiar byc tam maks miesiac! W IRl jest jzu tak duzo
    Polakow, ze trzeba sie nastawic na nawet polroczne szukanie pracy (jesli nie
    masz konkretnego fachu i nie znasz dobrze jezyka)
    * kup sobie bilet powrotny do PL na okres kiedy mniej wiecej skonczy Ci sie
    kasa - loty kupione z takim wyprzedzeniem sa bardzo tanie, szczegolnie przez
    Anglie. W razie czego bilety mozna prolongowac (w Centralwingu kosztuje to chyba
    100 zl)
    * Nie wiez ze soba gotowki! dosyc ze teoretycznie nalezy zglaszac przewozenie
    kazdej sumy pow. 1000 E to na dodatek ryzykujemy ze nas ograbia (najczesciej
    nieuczici Polacy). IRL jest w strefie Euro, tak wiec wyplata pieniedzy z
    bankomatu kosztuje tylko 10 zl niezaleznie od kwoty (np w UK placimy dodatkowe
    2% za przewalutowanie).
    * przeceniaj swoje mozliwosci jezykowe! jesli masz basic english - pisz average,
    average - good, good - fluent.
    * nie zostawiaj CV gdzie popadnie - na zasadzie "przejde sie po miescie". Szkoda
    czasu i wysyilku i wydrukowanych CV. Dajesz tylko aplikacje tam gdzie kogos
    szukaja. A zawsze szukaja pracownikow markety i przedsiebiorstwa w business
    parkach. Do application form dodaj swoje CV.
    * rada dla informatykow: tylko Dublin! Oglednie mowiac Irlandczycy i komputery
    nie lubia sie (choc to najwiekszy producent komputerow w europie - 33% markowego
    spzretu).
    * wydrukuj sobie CV w kraju - 1 szt. i powiel to na ksero ze 100 razy. Zrob
    sobie osobna wersje do aplikowania na prace fizyczna i umyslowa.