PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak policzyc wynagrodzenie za przepracowane dni ?

  • 1. Data: 2011-09-25 14:36:15
    Temat: jak policzyc wynagrodzenie za przepracowane dni ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    1. miesiąc wrzesień, 22 dni robocze, 176 godzin
    2. urlop wypoczynkowy, 2 dni.
    3. L4 od 12 do 19 września, 8 dni, w tym 6 robocych.

    Liczę tak:
    1. Urlop: średnia godzinowa z 3 miesięcy* 2 dni * 8 godzin
    2. Chorobowe:
    (średnia z 12 miesiećy /30 dni = średnio za dzień- ubezpiecznie chorobowe),
    * 8 dni L4 *80%

    3. Pozostało obliczyć wynagrodznie za pozostałe dni miesiącu. Jest
    zadadnicza+ kilka dodatków procentowych i kwotowych. Wszystko ozusowane.
    Jak policzyć wynagrodznie za przepracowane dni? Za smae tylko dni robocze
    (22-2 dni urlopu-6 L4) - sie chyba nie da, bo chorobowe wylicza sie z dni
    kalendarzowych, i całość byłaby niespójna.

    Będę wdzięczny za "instrukcję" :)

  • 2. Data: 2011-09-26 11:57:43
    Od: "JB" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (22-2 dni urlopu-6 L4) - sie chyba nie da, bo chorobowe wylicza sie z dni
    > kalendarzowych, i całość byłaby niespójna.

    Zajrzyj tutaj
    Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz
    wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków
    wyrównawczych do wynagrodzeń oraz innych należności przewidzianych w
    Kodeksie pracy (Dz. U. Nr 62, poz. 289 ze zmianami )

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-09-26 19:33:39
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-09-25 16:36, Marek pisze:
> [...]
    > robocych.
    >
    > Liczę tak: 1. Urlop: średnia godzinowa z 3 miesięcy* 2 dni * 8
    To ze składników zmiennych miesięcznych. Bo zasadnicza bez zmian, z
    bieżącego miesiąca. Niektóre firmy 'sztucznie' wydzielają
    wynagrodzenie urlopowe z zasadniczej - ale wtedy zawsze bierze się
    zasadniczą i godziny z danego miesiąca.

    > 2. Chorobowe: (średnia z 12 miesiećy /30 dni = średnio za dzień-
    > ubezpiecznie chorobowe), * 8 dni L4 *80%

    Średnia z 12 miesięcy ale po odliczeniu składek na zus (13,71%) jeżeli
    nie było przekroczenia 30-krotności.

> [...]
    > tylko dni robocze (22-2 dni urlopu-6 L4) - sie chyba nie da, bo
    > chorobowe wylicza sie z dni kalendarzowych, i całość byłaby

    Zasadnicza po odjęciu chorobowego:
    załozenia: zasadnicza 3000 brutto, choroby 8 dni

    3000/30=100 (dzielimy zawsze przez 30)
    100*8dni=800zł (tyle musimy odjąć od zasadniczej, bo zamiast tego za 8
    dni dostajesz wynagrodzenie/zasiłek chorobowy)

    czyli twoja zasadnicza 3000-800=2200zł
    plus wynagrodzenie chorobowe
    plus zmienne urlopowe z 3 ostatnich miesięcy (ewentualnie wydzielona
    część zasadniczej)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2011-09-27 18:45:12
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > czyli twoja zasadnicza 3000-800=2200zł
    > plus wynagrodzenie chorobowe
    > plus zmienne urlopowe z 3 ostatnich miesięcy (ewentualnie wydzielona
    > część zasadniczej)

    I tum mam też "zagwozdkę". Miesiace mają rózną liczbę dni/godzin roboczych.
    np dl aciągu miesiecy 176-176-176-168 (168 to bieżący, średnia wyliczana
    dla 176+176+176 godzin pracy) otrzymam (nawet przy identycznych co miesiąc
    składnikach zmiennych np co miesiąc 10% premii) inną wartość za dzień
    urlopu niż przy ciągu 176-176-168-176 (średn ia wyliczana dla 176+176+168
    godzin). Jest na to sposób ? Jak się to rozwiązuje najczęściej (w
    regulaminie wynagradzania powinno to być chyba zapisane ?)

  • 5. Data: 2011-09-27 21:11:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-09-27 20:45, Marek pisze:

> [...]
    > godzin). Jest na to sposób ? Jak się to rozwiązuje najczęściej (w
    > regulaminie wynagradzania powinno to być chyba zapisane ?)

    To reguluje rozporządzenie (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 8.01.1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania
    urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas
    urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop )
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,37,321,,,
    rozporzadzenie-ministra-pracy-i-polityki-socjalnej-z
    -dnia.html

    "§ 9. 1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się:

    1) dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę godzin, w czasie których
    pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta
    podstawa, a następnie,

    2) mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za jedną godzinę pracy przez
    liczbę godzin, jakie pracownik przepracowałby w czasie urlopu w ramach
    normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z urlopu.
    "

    Po prostu raz dostajesz nieco więcej niż 'ucięta premia', a innym
    razem nieco mniej. Najlepiej wtedy chodzić na urlopy w długich
    miesiącach (np. 22-23 dni) jak przed nimi są krótkie miesiące (18-20
    dni) -> wtedy przy takiej samej premii, masz nieco więcej za urlop ;)