PracaGrupypl.praca.dyskusjejak policzyc wynagrodzenie za przepracowane dni ? › Re: jak policzyc wynagrodzenie za przepracowane dni ?
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak policzyc wynagrodzenie za przepracowane dni ?
    Date: Tue, 27 Sep 2011 23:11:30 +0200

    W dniu 2011-09-27 20:45, Marek pisze:

    > I tum mam też "zagwozdkę". Miesiace mają rózną liczbę dni/godzin roboczych.
    > np dl aciągu miesiecy 176-176-176-168 (168 to bieżący, średnia wyliczana
    > dla 176+176+176 godzin pracy) otrzymam (nawet przy identycznych co miesiąc
    > składnikach zmiennych np co miesiąc 10% premii) inną wartość za dzień
    > urlopu niż przy ciągu 176-176-168-176 (średn ia wyliczana dla 176+176+168
    > godzin). Jest na to sposób ? Jak się to rozwiązuje najczęściej (w
    > regulaminie wynagradzania powinno to być chyba zapisane ?)

    To reguluje rozporządzenie (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 8.01.1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania
    urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas
    urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop )
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,37,321,,,
    rozporzadzenie-ministra-pracy-i-polityki-socjalnej-z
    -dnia.html

    "§ 9. 1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się:

    1) dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę godzin, w czasie których
    pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta
    podstawa, a następnie,

    2) mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za jedną godzinę pracy przez
    liczbę godzin, jakie pracownik przepracowałby w czasie urlopu w ramach
    normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z urlopu.
    "

    Po prostu raz dostajesz nieco więcej niż 'ucięta premia', a innym
    razem nieco mniej. Najlepiej wtedy chodzić na urlopy w długich
    miesiącach (np. 22-23 dni) jak przed nimi są krótkie miesiące (18-20
    dni) -> wtedy przy takiej samej premii, masz nieco więcej za urlop ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --