PracaGrupypl.praca.dyskusje › ekwiwalent za urlop

  • 1. Data: 2006-08-03 13:01:51
    Temat: ekwiwalent za urlop
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Moja żona pożegnała się z pracodawdcą (skończył się okres próbnym, nie
    został podpisany następny), dostała świadectwo pracy.

    W świadectwie pracy , w polu wykorzystany urlop jest napisane: 4 dni -
    ekwiwalent.

    Problem w tym że ona nic o ekwiwalencie nie wie. Być może doliczyli jej
    ten ekwiwalent do pensji, ale pensja jest wypłacana 10tego, więc na
    razie nie wiadomo czy tak jest na pewno.

    W związku z tym pytania:
    - jeżeli nikt z nią nie uzgadniał tego że urlop zostanie zamieniony na
    ekwiwalent, to czy mają prawo jej to zamienić na ekwiwalent, czy też
    powinni napisać że niewykorzystane 4 dni, i te 4 dni by miała do
    "odbioru" u nowego pracodawcy?.
    - jeżeli w świadectwie pracy napisali tak jak napisali, a pensję by
    wypłacili w normalnej wysokości, to czy ten zapis w świadectwie pracy
    jest podstawą do tego żeby domagać się ekwiwalentu?
    - jeżeli pracowała za 1000zł netto na 1/2 etatu, to ekwiwalent za te 4
    dni powinien wynosić 1000/21*4 ~ niecałe 200zł, czy dobrze liczę?

    p. m.

  • 2. Data: 2006-08-03 13:42:08
    Temat: Re: ekwiwalent za urlop
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > ekwiwalent, to czy mają prawo jej to zamienić na ekwiwalent, czy też
    > powinni napisać że niewykorzystane 4 dni, i te 4 dni by miała do "odbioru"

    Nie może. Sprzeczne z KP. Musi u starego pracodawcy wykorzystać albo miec
    wypłacony ekwiwalent.

    > - jeżeli w świadectwie pracy napisali tak jak napisali, a pensję by
    > wypłacili w normalnej wysokości, to czy ten zapis w świadectwie pracy jest
    > podstawą do tego żeby domagać się ekwiwalentu?

    Tak i wprzypadku sądu raczej jest to do wygrania bez żadnych większych lub
    mniejszych przepraw.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-08-03 13:51:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jackare napisał(a):

    > Nie może. Sprzeczne z KP. Musi u starego pracodawcy wykorzystać albo miec
    > wypłacony ekwiwalent.

    Czyli to że pracodawca jej tak napisał jest w porządku?.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-08-03 15:33:49
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > ekwiwalent, to czy mają prawo jej to zamienić na ekwiwalent, czy też
    > powinni napisać że niewykorzystane 4 dni, i te 4 dni by miała do "odbioru"

    A z jakiej racji "nowy" pracodawca mialby ponosic konsekwencje umowy, ktorej
    nie jest strona?

    sz.

  • 5. Data: 2006-08-03 15:58:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A z jakiej racji "nowy" pracodawca mialby ponosic konsekwencje umowy, ktorej
    > nie jest strona?

    Nie wiem, ale po co w takim razie nowemu pracodawcy jest informacja o
    wykorzystaniu urlopu w poprzedniej pracy?.

    Nie wiem jak jest teraz, ale (chyba) kiedyś niewykorzystany urlop
    przechodził razem z pracownikiem.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-08-03 17:28:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Aug 2006 17:58:16 +0200, mvoicem <m...@g...com> wklepał(-a):

    >Nie wiem, ale po co w takim razie nowemu pracodawcy jest informacja o
    >wykorzystaniu urlopu w poprzedniej pracy?.

    Żeby wiedział, ile przysługuje pracownikowi w danym roku, Watsonie.

  • 7. Data: 2006-08-03 18:08:06
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eat6ee$iju$1@atlantis.news.tpi.pl>
    mvoicem <m...@g...com> pisze:

    > Nie wiem, ale po co w takim razie nowemu pracodawcy jest informacja o
    > wykorzystaniu urlopu w poprzedniej pracy?.

    Jak to po co?
    Żeby wiedział ile urlopu pracownik już wykorzystał w danym roku, a tym
    samym, ile mu jeszcze przysługuje.

    > Nie wiem jak jest teraz, ale (chyba) kiedyś niewykorzystany urlop
    > przechodził razem z pracownikiem.

    Możliwe, ale teraz tak nie jest.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-08-03 19:35:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak to po co?
    > Żeby wiedział ile urlopu pracownik już wykorzystał w danym roku, a tym

    Zaraz, ale to jest dla mnie sprzeczne jedno z drugim:).

    Dla mnie "Żeby wiedział ile urlopu pracownik już wykorzystał w danym
    roku, a tym samym, ile mu jeszcze przysługuje.", oznacza że
    niewykorzystany urlop przechodzi razem z pracownikiem.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-08-03 19:41:20
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

> [...]

    > Dla mnie "Żeby wiedział ile urlopu pracownik już wykorzystał w danym roku,
    > a tym samym, ile mu jeszcze przysługuje.", oznacza że niewykorzystany

    Nie, nie przechodzi ;-) Ten, którego nie wykorzystał, zostaje zamieniony na
    ekwiwalent.
    Trochę może "zaszyfrowałam", bo powinnam była napisać "Żeby wiedział (nowy
    pracodawca) ile przysługującego pracownikowi urlopu wykorzystał pracownik w
    czasie pracy u poprzedniego pracodawcy, a ile zostało zamienionych na
    ekwiwalent"

    N.

  • 10. Data: 2006-08-03 19:56:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Aug 2006 21:35:11 +0200, mvoicem <m...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >roku, a tym samym, ile mu jeszcze przysługuje.", oznacza że
    >niewykorzystany urlop przechodzi razem z pracownikiem.

    Niewykorzystany tak - ale w sensie za nieprzepracowany okres (tj. do końca roku
    lub końca umowy w nowej pracy, jeśli kończy się wcześniej niż rok kalendarzowy).
    Ale nie przechodzi urlop niewykorzystany, przysługujący w danym okresie u
    poprzedniego pracodawcy.

    Np. ktoś pracuje od 1 stycznia do 30 czerwca w jednej firmie, a potem do końca
    roku w kolejnej. Jeśli za cały rok przysługuje mu 26 dni, czyli w pierwszej
    firmie 13 dni. Zakładając, że wykorzystał np. 10 dni, to w nowej firmie będzie
    miał 13 dni, a niewykorzystane 3 dni z poprzedniej firmy powinno być wypłacone w
    formie ekwiwalentu.