PracaGrupypl.praca.dyskusje › Diety na wyjezdzie zagranicznym

  • 1. Data: 2006-08-03 17:26:19
    Temat: Diety na wyjezdzie zagranicznym
    Od: "JKK" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy diety na wyjazd sluzbowy za granice sa opodatkowane czy nie? Czy tez moze
    jest jakis limit od ktorego (kwota, okres?) juz trzeba placic podatek?

    Chodzi o sytuacje gdy firma wysylalaby mnie na 3 miesiace, to czy bede musial
    jeszcze placic od diet podatek czy tylko od wynagrodzenia ktore otrzymuje?

    Pozdrawiam,

    JKK

  • 2. Data: 2006-08-03 18:10:44
    Temat: Re: Diety na wyjezdzie zagranicznym
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eatbjq$7l0$1@inews.gazeta.pl>
    JKK <j...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Czy diety na wyjazd sluzbowy za granice sa opodatkowane czy nie?

    Nie są.

    > Czy tez moze jest jakis limit od ktorego (kwota, okres?) juz trzeba
    > placic podatek?

    Od kwoty, która przekracza dietę ustawową.

    > Chodzi o sytuacje gdy firma wysylalaby mnie na 3 miesiace, to czy
    > bede musial jeszcze placic od diet podatek czy tylko od wynagrodzenia
    > ktore otrzymuje?

    Tylko od wynagrodzenia.
    Natomiast jeśli dostaniesz dietę wyższą, niż przewidziana w ustawie, to ta
    nadwyżka będzie traktowana jako Twoje wynagrodzenie i będzie normalnie
    opodatkowana i ozusowana.

    --
    Nixe