PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 41. Data: 2003-10-31 13:46:46
    Temat: Re: [priv] bezrobocie??!!
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Kania napisał(a):

    > Niemozliwe :) Mam raptem 150 maili... bez zalcznikow... :)

    to pewnie onet pisze z przyzwyczajenia, ze masz zapelniona :), jak
    dostane zwrot, to go wkleje, bo wczesniejszy juz usunalem.

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 42. Data: 2003-10-31 13:48:40
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: Szakuł <s...@W...net.pl>

    Użytkownik Piotr Żebrowski napisał:
    [...]
    > ale ten wywód opiera sie na chybaniu... i niestety nei znam przypadku by
    > kiedykolwiek się sprawdziłe w duzym projekcie wymagającym wiedzy oraz z
    > napiętym terminem... trzeba by geniusza zatrudnić .. t to trudneijsze niez
    > zatrudnienie fachowca... ;)

    Jeśli masz dobrych projektantów (a przy dużym projekcie powinieneś
    mieć), to nie ma znaczenia, czy projekt jest duży czy nie.

  • 43. Data: 2003-10-31 14:49:23
    Temat: Re: [priv][spam] bezrobocie??!!
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@p...onet.pl news:bntehg$dsc$1@news.onet.pl

    [...]

    Napisalem 2 emaile i zadnej odpowiedzi, napisz moze jednak z jakiegos
    dzialajacego konta email do mnie lub skontaktuj sie online
    GG 1175498

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 44. Data: 2003-10-31 16:18:59
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To masz dziwne podejście do określania wielkości projektu. Wielkość
    > przetwarzanych danych nie powina mieć znaczenia. Jeśli już to ilość tabel
    > bazach i relacje między nimi. A ilość odsłon to też dość dziwne
    > kryterium.Przy takich kryteriach musiałbym uznać GetRighta za wybitnie
    duży
    > projekt. Jakieś kilkadziesiąt (kilkaset?) mld plików do ściągnięcia i
    > kilkadziesiąt milionów uruchomień dziennie:)

    Specyfika zlecen, ktore wykonuje wymaga umiejetnosci optymalizacji kodu i
    zapytan pod katem duzej ilosci odslon. Dlatego stosuje takie a nie inne
    kryteria.

    Kania

  • 45. Data: 2003-10-31 17:03:23
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Poza
    >
    > Srednio nowe :) juz sie borykam z takimi doswiadczeniami ok. roku. Nie
    > wydluzam czasu wykonania projektu, tylko robie go sama, kosztem rodziny,
    > egzaminow i pracy dyplomowej.
    >
    > A wiekszy projekt to taki, ktory obsluguje powyzej 500 tys rekordow w
    > relacyjnej bazie i ma od 20 tys odslon/miesiac.

    To masz dziwne podejście do określania wielkości projektu. Wielkość
    przetwarzanych danych nie powina mieć znaczenia. Jeśli już to ilość tabel w

    Jarosław Wiechecki

  • 46. Data: 2003-10-31 18:01:11
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Kania <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wiem, to wyjatek, a kazdy wyjatek potwierdza regule...
    >
    > Ale od ponad miesiaca poszukuje programisty PHP do wspolpracy. Ma za duzo
    > zlecen, chcialabym czesc podzlecac... i nie moge znalezc osoby z
    > odpowiednimi kwalifikacjami ;((
    >
    > Kilka miesiecy temu moj szef zalozyl filie firmy w Krakowie, bo tam, gdzie
    > jest biuro firmy nie mogl znalezc ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami...
    > myslalam, ze to zart... Ale teraz powoli zalamuje sie.
    >
    > 90% ofert to osoby, ktore 'cos zrobily', ewentualnie 'czegos sie uczyly'.
    > Poziom wiedzy i umiejetnosci zenujacy... powoli zaczynam rozumiec co w
> [...]

    Firma z którą współpracuję (jako dostawca oprogramowania) szukała ostatnio
    programisty - robią jakiś intranet: MS-SQL i ASP. Dali ogłoszenie - zgłosiło
    się multum ludzi - wśród których wybrali 30 osób w miarę zdatnych i kazali
    im napisać jakiś prosty test ze znajomości w.w. tematów - nic szczególnego,
    jakieś typowe sprawy. Nie szukali jakiegoś superspeca - po prostu gościa, co
    przyjdzie do pracy i zacznie robić co trzeba. Firma porządna, warunki (po
    okresie próbnym) zupełnie przyzwoite. Na tych 30 osób test zdała jedna
    (słownie: jedna, akurat osoba którą poleciłem) - chłopak, który po prostu
    miał wcześniej praktykę w tych tematach. A zgłaszali się ludzie po studiach
    i bez studiów, niektórzy nawet z jakimś imponującycm CV.

    Przyznam szczerze, że też zacząłem od tej pory inaczej patrzeć na problem
    bezrobocia. Czy przyczyną bezrobocia jest na pewno jakaś siła wyższa, czy po
    prostu kiepskie kwalifikacje Polaków, niedostosowane do nowoczesnego rynku.

  • 47. Data: 2003-10-31 18:08:20
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    leszek...

    > Na tych 30 osób test zdała jedna
    > (słownie: jedna, akurat osoba którą poleciłem) - chłopak, który po
    > prostu miał wcześniej praktykę w tych tematach.

    U nas jest podobnie... może inne nieco proporcje (powiedzmy 1-2 na 10),
    ale często odpadają ludzie z imponującymi CV, po studiach.

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 48. Data: 2003-10-31 19:50:48
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    > U nas jest podobnie... może inne nieco proporcje (powiedzmy 1-2 na 10),
    > ale często odpadają ludzie z imponującymi CV, po studiach.

    Dolacze swoje slow kilkoro.

    W firmie, w ktorej pracuje, mialem niedawno przyjemnosc (?) przeprowadzac
    rozmowe kwalifikacyjna z kandydatem na stanowisko "Programista baz danych"
    (VS, MSSQL). W/w Pan konczyl wlasnie studia informatyczne na AGH.

    Poprosilem go o okreslenie swoich umiejetnosci w w/w zakresie w skali 0-5.
    Uslyszawszy wiekszosc "5"-ek, lekko sie zdziwilem. Poprosilem go zatem o
    stworzenie prostego programu w VB oraz rownie nieskomplikowanego
    zapytania SQL. Dostarczylem mu notebooka wraz ze stosownym
    oprogramowaniem (w tym wbudowanym helpem). Zapewnilem mu
    rowniez komfort, wychodzac z pokoju na godzine.

    Rezultat: program nie zostal stworzony, zapytanie rowniez.

    Okazalo sie, ze Pan OMC mgr:
    - znal wylacznie elementarne podstawy SQL,
    - znal wylacznie elementarne podstawy VB,
    - przejawial nikle rozumienie pojec: struktury danych, algorytm, itp
    - nie przejawial umiejetnosci korzystania z dokumentacji.

    Na pytania o znaczenie podstawowych klauzul SQL, usmiechajac sie
    przepraszajaco, powiedzial, ze programy pisze, korzystajac stale z
    dokumentacji.

    W rozpaczy zapytalem, na jakiej wersji MSSQL dotad pracowal.
    Nie potrafil okreslic....

    Czy tak wyglada teraz przecietny absolwent polskiej uczelni?????

    pozdrawiam,

    glos

  • 49. Data: 2003-10-31 20:11:53
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy tak wyglada teraz przecietny absolwent polskiej uczelni?????

    Dokladnie tak wyglada. Jezeli pisze ze ma o czyms pojecie oznacza to, ze
    trzy razy przechodzl obok maszyny na ktorej to cos bylo zainstalowane.

    Nie nalezy liczyc na absolwentow, ktorzy beda w stanie wiedziec
    jednoczesnie, co robia, dlacego w ten a nie inny sposob i jakiemu celowi
    sluza te wszystie dzialania.

    Jak ktos jest w stanie to polaczyc to na dlugo przed zostaniem absolwentem
    jest pracownikiem.

    BP, MSPANC

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    to pyta ten bladzi z innymi!

  • 50. Data: 2003-10-31 21:10:29
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Nie potrafil okreslic....
    >
    > Czy tak wyglada teraz przecietny absolwent polskiej uczelni?????

    Nooo dooobraaa. Macie rację. Większość to umysłowe gnioty.To ile płacicie
    fachmanom, którzy spełniają wasze warunki?Pytanie do wszystkich
    narzekających na osoby aplikujące o posadę codera/projektanta. Więcej niż
    1500 zł brutto?I odprowadzacie za nich ZUS?
    :)
    ATSD; uczelnie wyższe nie służą do nauki obsługi narzędzi. Od tego są szkoły
    zawodowe. Może by przywrócić ideę Zawodowych Szkół Zasadniczych?Np.
    programistyczna, administratorska, webmasterska. Zaraz po gimnazjum
    dzieciaki mogłyby do nich iść. Bez żadnej matury ani innych takich lewackich
    wymysłów.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki