PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Fri, 31 Oct 2003 18:01:11 +0000 (UTC)

    Kania <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wiem, to wyjatek, a kazdy wyjatek potwierdza regule...
    >
    > Ale od ponad miesiaca poszukuje programisty PHP do wspolpracy. Ma za duzo
    > zlecen, chcialabym czesc podzlecac... i nie moge znalezc osoby z
    > odpowiednimi kwalifikacjami ;((
    >
    > Kilka miesiecy temu moj szef zalozyl filie firmy w Krakowie, bo tam, gdzie
    > jest biuro firmy nie mogl znalezc ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami...
    > myslalam, ze to zart... Ale teraz powoli zalamuje sie.
    >
    > 90% ofert to osoby, ktore 'cos zrobily', ewentualnie 'czegos sie uczyly'.
    > Poziom wiedzy i umiejetnosci zenujacy... powoli zaczynam rozumiec co w
> [...]

    Firma z którą współpracuję (jako dostawca oprogramowania) szukała ostatnio
    programisty - robią jakiś intranet: MS-SQL i ASP. Dali ogłoszenie - zgłosiło
    się multum ludzi - wśród których wybrali 30 osób w miarę zdatnych i kazali
    im napisać jakiś prosty test ze znajomości w.w. tematów - nic szczególnego,
    jakieś typowe sprawy. Nie szukali jakiegoś superspeca - po prostu gościa, co
    przyjdzie do pracy i zacznie robić co trzeba. Firma porządna, warunki (po
    okresie próbnym) zupełnie przyzwoite. Na tych 30 osób test zdała jedna
    (słownie: jedna, akurat osoba którą poleciłem) - chłopak, który po prostu
    miał wcześniej praktykę w tych tematach. A zgłaszali się ludzie po studiach
    i bez studiów, niektórzy nawet z jakimś imponującycm CV.

    Przyznam szczerze, że też zacząłem od tej pory inaczej patrzeć na problem
    bezrobocia. Czy przyczyną bezrobocia jest na pewno jakaś siła wyższa, czy po
    prostu kiepskie kwalifikacje Polaków, niedostosowane do nowoczesnego rynku.