PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Fri, 31 Oct 2003 20:50:48 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@home.mayanet.pl

    > U nas jest podobnie... może inne nieco proporcje (powiedzmy 1-2 na 10),
    > ale często odpadają ludzie z imponującymi CV, po studiach.

    Dolacze swoje slow kilkoro.

    W firmie, w ktorej pracuje, mialem niedawno przyjemnosc (?) przeprowadzac
    rozmowe kwalifikacyjna z kandydatem na stanowisko "Programista baz danych"
    (VS, MSSQL). W/w Pan konczyl wlasnie studia informatyczne na AGH.

    Poprosilem go o okreslenie swoich umiejetnosci w w/w zakresie w skali 0-5.
    Uslyszawszy wiekszosc "5"-ek, lekko sie zdziwilem. Poprosilem go zatem o
    stworzenie prostego programu w VB oraz rownie nieskomplikowanego
    zapytania SQL. Dostarczylem mu notebooka wraz ze stosownym
    oprogramowaniem (w tym wbudowanym helpem). Zapewnilem mu
    rowniez komfort, wychodzac z pokoju na godzine.

    Rezultat: program nie zostal stworzony, zapytanie rowniez.

    Okazalo sie, ze Pan OMC mgr:
    - znal wylacznie elementarne podstawy SQL,
    - znal wylacznie elementarne podstawy VB,
    - przejawial nikle rozumienie pojec: struktury danych, algorytm, itp
    - nie przejawial umiejetnosci korzystania z dokumentacji.

    Na pytania o znaczenie podstawowych klauzul SQL, usmiechajac sie
    przepraszajaco, powiedzial, ze programy pisze, korzystajac stale z
    dokumentacji.

    W rozpaczy zapytalem, na jakiej wersji MSSQL dotad pracowal.
    Nie potrafil okreslic....

    Czy tak wyglada teraz przecietny absolwent polskiej uczelni?????

    pozdrawiam,

    glos