PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 101. Data: 2003-11-03 00:11:21
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo2doq$qg9$1@news.onet.pl...

    > "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > jakiej
    >
    > Mialam wrazenie, ze tam studiuja osoby dorosle. Jesli osoba dorosla nie
    umie
    > w sposob prawidlowy ocenic sytuacji swojej i uczelni, to wcale sie nie
    > dziwie, ze ma problemy z otrzymaniem pracy.

    Aby dokonać oceny trzeba mieć dane. Posiłkowanie się rankingiem uczelni
    opublikowanym we "Wprost" raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.

    > Wystarczy obserwowac ogloszenia, kogo szukaja i do czego. Np dobry
    > informatyk, to taki, ktory liznal pobiezne wszystkiego, ma silne podstawy
    > jest w stanie w ciagu kilku miesiecy wejsc w konkretna technologie
    > (widzialam takie przypadki).

    Dobrze przygotowany. Po kierunku na którym był choć trochę "gnębiony" przez
    kadrę.

    [...]
    > Calkiem
    >
    > Niekoniecznie. Na moim roku studiow, ok 50% ludzi, to osoby pracujace w
    > branzy. Po ukonczeniu studiow beda oni mieli wyksztalcenie wyzsze i spore
    > doswiadczenie.

    Co nie zmienia faktu, że jako pracownicy musieli przejść jakieś
    przeszkolenie lub wprowadzenie. Choćby minimalne i uzależnione od rodzaju
    pracy jaką wykonuje.

    [...]
    > Troche koloryzujesz. Np. na mojej uczelni mozna robic duze projekty. W ten
    > sposob zaliczasz rozne przedmioty. A tymi projektami sa konkretne zlecenia
    > uczelni. I uwierz mi, ze sama uczelnia dba o to, zeby projekt byl dobrze
    > wykonany.

    Kiedy zaczynałem studia w 1989 roku, informatykę w całym
    kraju kończyło rocznie ok 3-4 tys osób. Dane prawdopodobnie za bardzo
    zaokrąglone w górę. W tej chwili, każdego roku, informatykę, pokrewne i
    zbliżone kierunki kończy ok 24 tys. osób. Przyrost co najmniej
    sześciokrotny. Z oczywistych względów (brak kadry, miejsca, pieniedzy) ludzi
    tych nie przejeły uczelnie państwowe lecz uczelnie prywatne. A kadry nam nie
    przybyło. To, że Ty masz szczęście studiować na normalnie prowadzonej
    uczelni nie oznacza, że inni też tak trafili.Poza tym musisz uwzględnić
    fakt, że wydział wydziałowi nie równy. Są bardzo dobre (jak np UW) ale
    również są bardzo kiepskie.A problem niskich zarobków na uczelniach nie jest
    moim wymysłem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 102. Data: 2003-11-03 00:12:03
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    >Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci >news:20031101191842.302e6809.ninka@pierdol.ninka.ne
    t.usun...

    >a czy Ci ludzie to maja uposledzony mozg, sa slepi i glusi i juz sami ze
    >siebie nie sa w stanie POROWNAC sobie poziomu ksztalcenia na wlasnej
    >uczelni i innej?

    A maja dostep do danych?Czy uczelnie je udostepniaja?Proponuje wejsc na ich
    strony. Sa na nich spisy wykladowców czy asystentów, nie ma niestety ich
    ratingu.

    >Nie interesuja sie w ogole tym, co sie wokol nich dzieje?

    >I dlatego lepiej nie robic nic i czekac, az pracodawca sam przyjdzie do
    >Ciebie. Jasne.

    A czy ja twierdze, zeby nic nie robic?

    >O kurde, popatrz, a dokladnie to samo pisala Kania, z ktora tak
    >zawziecie polemizowales!

    Nie. Polemizowalem z jej teza, ze w Polsce nie ma bezrobocia.A w tej chwili
    próbujemy dociec, dlaczego mamy takich absolwentów jakich mamy.

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki

  • 103. Data: 2003-11-03 01:57:38
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 31 Oct 2003 11:20:40 +0100, "Kania" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Dlatego, ze slysze tyle placzu z 'ust' 'informatykow', ze nie ma sensownych
    >zlecen i pracy.

    Zwroc tylko uwage ze nie oferujesz "sensownej" pracy.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 104. Data: 2003-11-03 06:02:07
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 3 Nov 2003 00:12:03 -0000
    "Jaros?aw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A maja dostep do danych?Czy uczelnie je udostepniaja?Proponuje wejsc
    > na ich strony. Sa na nich spisy wykladowców czy asystentów, nie ma
    > niestety ich ratingu.

    wiesz, ja tez nie mialam RATINGU udostepnionego, a wiedzialam, jak
    ocenic moja uczelnie i gdzie sie ona sytuuje w rankingu.

    cuda?
    No cuda panie, CUDA.

    PS: jak ktos jest durny i nie mysli, to i zaden rating mu nie pomoze.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 105. Data: 2003-11-03 08:51:51
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Jarosław Wiechecki...

    > Absolutna podstawa. I z tym się zgodcę. C bym wyrzucił na rzecz
    > C++ lub innego języka. Przy czym, w tym drugim przypadku C++
    > powinno być obowiązkowe.

    Bez przesady. Absolwent informatyki wg mnie MUSI znać:
    - SQL i mieć praktykę z conajmniej jedną bazą nie-ms-access.
    - C _oraz_ C++, Javę, Pascala (lub inny język szkolno-treningowy)
    - struktury danych, algorytmy _i_ zagadnienia z zakresu
    złożoności obliczeniowej oraz dowodzenia poprawności programów

    Jeżeli to absolwent AGH to powinien orientować się
    w językach funkcjonalnych (tu LISP), w Prologu i czysto
    obiektowym Smalltalku, bo są to obowiązkowe języki na uczelni.

    A tamten Pan zaprezentował żenujący poziom. Niestety często
    się z takim spotykam u kolegów z roku piszących test w "mojej"
    firmie.

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 106. Data: 2003-11-03 08:53:40
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    ErkA...

    > Coz, errare humanum est

    Istnieje coś takiego jak 'cancel post' :))

    adam

  • 107. Data: 2003-11-03 09:12:56
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    DecatonE napisał(a):

    > Istnieje coś takiego jak 'cancel post' :))

    nie na tpi :).

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 108. Data: 2003-11-03 10:31:02
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    krzysztofsf wrote:
    > U?ytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > To posta powinnas zatytuowac "brak fachowcow do zlecen i fuch
    > informatycznych" a nie laczyc tego z bezrobociem.

    z tym sie zgodze, bo to nie ma wspolnego nic z bezrobociem.
    moze ci fachowcy niestety nie maja czasu/ochoty na fuche ?

    czy to samo mozesz napisac ze nie ma chetnych na prace inna ( nie
    informatyka )

    m.

  • 109. Data: 2003-11-03 10:49:40
    Od: Andrzej Grądziel <a...@d...ns.net.pl>

    Mariusz Jankowicz <m...@e...com.pl> wrote:

    > Poza
    >
    > No w PHP kryterium liczby linii byloby dosc zwodnicze, na stronie przeplata
    > sie PHP i HTML i jeden drugiemu nierowny.

    Przeplata sie? E, to chyba jak sobie index do prywatnej strony robisz;)
    W kazdym innym miejscu wyglada beznadziejnie takie mieszanie.

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202

  • 110. Data: 2003-11-03 13:30:32
    Od: Tomasz Skowroński <b...@f...kom.pl>

    In article <2...@p...ninka.net.usu
    n>, Nina M. Miller wrote:

    > ja to w ogole nie rozumiem takiej argumentacji.
    > Kania ma jasno sprecyzowane wymagania, a tutaj jej radza na zasadzie
    > takiej, jak powiedzmy ktos chcialby sobie pomalowac mieszkanie.
    > Ma ustalony termin, ktorego nie moze przekroczyc (powiedzmy, ze potem
    > wyjezdza i go nie bedzie); ma ustalone wymagania: sciany maja byc w
    > technice ciapkozgrzytow bambusowych. No i nie moze ta osoba znalezc
    > fachowca, bo wszyscy co umieja technike ciapkozgrzytow, maja juz
    > zabukowane terminy, a pozostale 90% malarzy pokojowych nie umie
    > ciapkozgrzytow.

    Co za pierdoły!
    Jak można porównywać pracę informatyka do pracy malarza pokojowego.
    Malarz jak wejdzie do mieszkania jest w stanie w kwadrans ocenić
    zakres robót, czy ściany są proste itp, itd i od razu może przystąpić
    do pracy.

    Informatyk by musiał najpierw zapoznać się z projektem, algorytmami,
    programami itp. czyli krótko mówiąc "co autor (o przepraszam autorka :-)
    miała na myśli".
    A to może zająć więcej czasu niż sama praca. A za to raczej niedostanie się
    wynagrodzenia.