PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Mon, 3 Nov 2003 00:09:12 -0000
    Sender: j...@p...onet.pl@212.122.200.38

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo2q7a$rei$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > to dorosli ludzie, sami odpowiadaja za swoje zycie. Jesli sa na tyle
    > nierozgarnieci,
    > ze slepo biegna za stadem, ich sprawa. Ponoc sa inteligentni i umieja
    > wyciagac wnioski.

    Przyjmujesz błędne założenie.Człowiek jako taki jest w miarę inteligentny.
    Niestety, ma ze sobą jeden poważny problem: bardziej kieruje się instynktem
    niż rozumowianiem. Dlatego np. branża reklamowa istnieje.Tego, niestety, nie
    zmienisz. Większość ludzi robi jedynie to, czego od nich sie wymaga.
    Liczenie na to, że 90% czy 100% społeczeństwa będzie kreatywne, dynamiczne
    jest absurdem.Jedyne co możesz zrobić, to wymóc na nich odpowiednie,
    rutynowe postępowanie.

    [...]
    > Calkiem
    >
    > Co innego przeszkolenie w zakresie uzywanych przez firme metod, konwencji,
    > itp,a co innego nauka podstaw informatyki.

    Całkowicie się z Tobą zgadam. Jednak napisałem wyraźnie: poziom uzyskanej
    wiedzy zależy od kadry ją wykładającej. Kiepscy lub przepracowani wykładowcy
    = kiepskie wykłady,kiepskie wymagania. I spadek średniego poziomu
    kształcenia. Nie jest to mój wymysł. Możesz poobserwować działania rektora
    UJ, który w administracyjny sposób chce zakazać pracy kadrze uniwersytetu na
    innych uczelniach.Nie z zawiści, że tyle zarabiają, tylko dlatego, że ten
    problem zaczyna gnębić jego uczelnię. Przykro, mi bez sensownej, dobrze
    zarabiajacej kadry, będziesz miał takich absolwentów jak teraz.
    Acha, zapomniałem dodać, że wydatki na szkolnictwo wyższe w naszym kraju
    maleją z roku na rok. W tej chwili jest to jakieś 0,45% PKB. Za optymalną
    wielkość uważa się 4,5%. Na dodatek większość pieniedzy pochodzi z budżetu.
    krajach Unii Europejskiej, Stanach czy Japonii większość (duża część)
    pochodzi z sektora
    prywatnego. Dla naszych "tygrysów" zarządzania inwestycje w naukę to
    niepotrzebne wydatki.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki