PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 81. Data: 2005-09-08 18:37:27
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: Pawel Sklarow <x...@x...pl>

    Jarek Hirny wrote:

    > Język nie wziął się *cyk* z niczego. To są pozostałości albo etymologii
    > tych słów, albo języków, z których zostały wzięte. ch/h zresztą można
    > usłyszeć do dzisiaj, a przed II WŚ było czymś naturalnym.
    A właśnie - jaka to różnica?
    Dla mnie to samo: cholera, hulajnoga...

    --
    Paweł

  • 82. Data: 2005-09-08 18:39:59
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    stokrotka napisał(a):
    > Dlaczego obrzucasz polonistów błotem ? Ja tego nie robię.
    > Dlaczego nie nawidzisz całych rzesz ludzi wykształconych ?
    > NIe chcesz się uczyć to się nie ucz twoja sprawa.
    Widze ze czytac ze zrozumieniem na UW nie ucza a juz na pewno jesli
    chodzi o umiejetnosc rozumienia ironii;P To Ty napisalas "Którzy są
    świadomi, że ortografia jest niepotrzebna, bo zastępuje ją komputer,
    to ludzie którzy w tym czasie uczą się czegoś pożytecznego,
    lub odpoczywając prowadzą higieniczny, zdrowy tryb życia." a ja po
    prostu zinterpretowalem Twoja wypowiedz
    > Jestem przeciw,
    > W szkole, statystycznie, przeliczając na liczbę godzin spędzanych przez dziecko
    > w szkole, jest bezpiecznie . (ilość wypadków w procentach).
    Kurcze... takiego argumentu jeszcze nie slyszalem :)
    > Po za tym w dobrej szkole można się nuczyć wielu rzeczy ciekawych i użytecznych.
    > Jednak ortografia nie zalicza się do użytecznych.
    No wiem - bo jest komputer. Tabliczka mnozenia tez nie jest zatem
    pozyteczna bo przeciez sa kalkulatory. Trzeba bedzie tylko w kazdym
    urzedzie udostepnic komputer dla petenentow, coby pozniej urzednik
    potrafil odczytac pismo (czytanie pism od osob robiacych bledy
    ortograficzne jest trudne i meczace)
    > Nie , trzeba najpier umieć czytać, a ty po prostu bardzo boisz się , że po
    > reformie nie umiałbyś czytać.
    Hmm... wydaje mi sie ze umie czytac teraz. Wiec pozniej tez bym pewnie
    umial. Aczkolwiek przyznaje sie bez bicia, ze przestawienie sie
    sprawialoby mi duza trudnosc
    > Chyba jednak masz.
    Nie. Mialem w technikum kolegow ze stwierdzona dysortografia i
    faktycznie robili bledy. Ale wiem ze sie starali nad tym pracowac.
    Mialem tez kolegow, ktorzy po prostu w zyciu nie przeczytali nic poza
    programem telewizyjnym - jak pozyczalem od takiego zeszyt, to po prostu
    nie szlo zrozumiec, co jest tam napisane. Moge zrozumiec czlowieka ktory
    z powodu dysortografii nie jest w stanie przyswoic sobie zasad pisowni.
    Ale nie potrafie zrozumiec *lenia*, ktory uwaza ze nauka ortografii jest
    zbedna. Widzisz ta roznice?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 83. Data: 2005-09-08 18:41:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    stokrotka napisał(a):
    > Tak.
    > Ale nie przeczytałeś jej do końca.
    > jest odpowiedzią na arogancki post z tej grupy.
    To trzeba bylo odpowiedziec w tamtym watku a nie rozpoczynac nowy.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 84. Data: 2005-09-08 18:43:51
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    > To trzeba bylo odpowiedziec w tamtym watku a nie rozpoczynac nowy.
    przeroslo ja to, pewnie podobnie jak ortografia ;)

  • 85. Data: 2005-09-08 18:49:46
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > żaden edytor, nawet darmowy nie rozpozna,
    > czy masz właśnie na myśli 'morze' czy chciałaś napisać
    > 'może'.
    NIe znam darmowego edytora , który by to potrafił,
    ale w przypadku rozróżnienia akurat słów może i morze nie jest bardzo trudna.
    Zagadnienia algorytmicznego rozwiązywania takich problemów były uczone na UW,
    na informatyce już wiele lat temu,
    więc nie jest obecnie problem trudny dla komputera.

    > Taaak???
    Taaaaaaaaak.

    > Ty to chyba masz taki komputer, że Ci już
    > wszystko zastępuje. Myślenie też.
    > A sprawdzasz czasem na kompie, ile to jest 2+2?
    Taaaaaaaaaak.

    > Te debile narzucają jakieś durne 'nawyki'
    Taaaaaaaaaak.

    > i tylko się cieszą, gdy te 'następne pokolenia' - 'myślące inaczej'
    > muszą się męczyć.
    niestety TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAk.

    > To nie dość, że debile, to jeszcze
    > sadyści!! :>>>
    Niestety, często Taaaaaaaaaaaaak.

  • 86. Data: 2005-09-08 18:51:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dfpvb0$bu8$1@news.onet.pl Stachu <p...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Ty się nie śmiej, ja bym obstawiał jednak narodziny trolla.
    Ten troll narodził się już dawniej. Teraz mutuje i mamy trolla-tumana z
    gatunku disbrainis rex.

    Jotte

  • 87. Data: 2005-09-08 18:55:58
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    .:\:/:.
    +-------------------+ .:\:\:/:/:.
    +-------------------+ / \
    @x@@x@ | | |/ WW( ( ) )WW
    \||||/ | | \| \,,\ /,,/
    \||/ | | | jgs ( Y )
    /\/\/\/\/\/\/\/\//\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    /\/\/\/\/\/\/\

  • 88. Data: 2005-09-08 19:00:46
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Widze ze czytac ze zrozumieniem na UW nie ucza a juz na pewno jesli
    > chodzi o umiejetnosc rozumienia ironii;P
    Wiem , że to ironia, ale brak w niej argumentów, dlatego w ten właśnie sposób
    wyśmiewam ją.

> [...]
    > to ludzie którzy w tym czasie uczą się czegoś pożytecznego,
    > lub odpoczywając prowadzą higieniczny, zdrowy tryb życia." a ja po
    To nie prawidłowa interpretacja. Drugi raz uważaj.

    > Kurcze... takiego argumentu jeszcze nie slyszalem :)
    No to usłyszałeś.

    > Trzeba bedzie tylko w kazdym
    > urzedzie udostepnic komputer dla petenentow, coby pozniej urzednik
    > potrafil odczytac pismo
    Przeciez dlatego właśnie chcę reformy. Wtedy ortografia będzi tak prosta, ze
    komputer nie będzie potrzebny.

    A dlaczego wykreśliłeś częś o tym że najbardziej zainteresowane są dzieci do 10
    lat?
    To że nie chcesz im ułatwić życia nie jest twoim egoizmem ?

  • 89. Data: 2005-09-08 19:03:50
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > To trzeba bylo odpowiedziec w tamtym watku a nie rozpoczynac nowy.
    serwer by nie wydolił przy tym zainteresowaniu tematem,
    wzięłam to pod uwagę,
    już raz za razem się zacina.

  • 90. Data: 2005-09-08 19:14:22
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    stokrotka napisał(a):
    > serwer by nie wydolił przy tym zainteresowaniu tematem,
    > wzięłam to pod uwagę,
    > już raz za razem się zacina.
    A to jest bardzo ciekawe.

    --