PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 331. Data: 2005-09-18 18:47:33
    Temat: Jestem za
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (tekst w nowej ortografi ogulnopolskiej)
    > pomysł dobry, ja bym jeszcze utworzył ortografię dla
    > normalnych, a tą która jest przeniósł bym w elity... to
    > myślę byłoby sprawiedliwe i społecznie oczekiwane.

    NIe mam nic pszeciw, jestem za,
    (pod warunkiem, że ta ortografia dla normalnyh
    to właśnie uproszczenie obecnej)

  • 332. Data: 2005-09-18 19:54:12
    Temat: Re: Ważne....
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: +Białoruś\ [Sun, 18 Sep 2005 20:43:50 +0200]:

    > pomysł dobry, ja bym jeszcze utworzył ortografię dla
    > normalnych, a tą która jest przeniósł bym w elity... to
    > myślę byłoby sprawiedliwe i społecznie oczekiwane.

    Jestem jak najbardziej za. Segregacja klasowa wbrew pozorom
    cakiem niezle sie sprawdza, a tak od razu na wstepie po samym
    przeczytaniu CV byloby wiadomo, z ktora klasa ma sie akurat
    do czynienia. Nowa ortografia na sprzataczki, ktore nie musza
    szczegolnie elokwentne byc, normalna ortografia na wyzsze
    stanowiska -- bardzo ladnie to skroci rekrutacje :)

    Kira

  • 333. Data: 2005-09-19 06:27:42
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (w nowej ogulnopolskiej ortografii)
    > Jestem jak najbardziej za. Segregacja klasowa ......
    Nie. Ortografia normalna była by obowiązkowa dla wszystkih,
    a starą nielogiczną mozna by się uczyć tak jak dziś chińskiego, tylko dla
    zainteresowanyh.

    (projekt zakłada, że dzieci, kture nie miały by styczności ze stara ortografią
    w sposub naturalny,
    mogły by się uczyć czytania w starej ortografii w szkole,
    w końcu szkoły podstawowej lub w gimnazjum, na polskim)

  • 334. Data: 2005-09-19 06:58:23
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [19 Sep 2005 08:27:42 +0200]:

    > Nie. Ortografia normalna była by obowiązkowa dla wszystkih,
    > a starą nielogiczną mozna by się uczyć tak jak dziś chińskiego,
    > tylko dla zainteresowanyh.

    No. Dokladnie. Inteligentni rodzice swoje dzieci naucza, zeby sie
    do pospolstwa nie zaliczaly, a glupi sie sami odsieja. I w ten oto
    sposob wlasnie powstana dwie klasy ludzi _wyraznie_ oddzielone.
    Nadal jestem za.

    Kira

  • 335. Data: 2005-09-19 07:52:06
    Temat: Jesteś za kastami ?
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (w nowej ortografii ogulnopolskiej )
    > Jestem jak najbardziej za. Segregacja klasowa ......
    > ........Inteligentni rodzice swoje dzieci naucza, zeby sie
    > do pospolstwa nie zaliczaly,
    Jesteś za kastami?
    Nie nauczysz swoih dzieci pisać normalnie ?

  • 336. Data: 2005-09-19 07:57:46
    Temat: Re: Jesteś za kastami ?
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [19 Sep 2005 09:52:06 +0200]:

    > Jesteś za kastami?

    Zdecydowanie.

    > Nie nauczysz swoih dzieci pisać normalnie ?

    Naucze je wlasnie pisac normalnie: tak, zeby to co pisza oddawalo
    to, co mowia i mialo sens.
    A Ty sobie swoje ucz nowej ortografii, wtedy moje dzieci beda mialy
    pewnosc, ze zawsze znajdzie sie ktos na posade ich gosposi domowej :)

    Kira

  • 337. Data: 2005-09-19 09:17:03
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (w nowej ortografii ogulnopolskiej)
    > Zdecydowanie.
    To jedź do Indii, co tu jeszcze robisz,

    i nie odwracaj ludziom uwagi od głuwnego wątku:
    reformy i uproszczenia ortografii.

> [...]
    > A Ty sobie swoje ucz nowej ortografii, wtedy moje dzieci beda mialy
    > pewnosc, ze zawsze znajdzie sie ktos na posade ich gosposi domowej :)
    Ty sobie ucz swoje dzici nielogicznyh zasad, chińskiego, całej lietratury na
    pamięć,
    a ja ?
    Ja będę się starać nauczyc poprawnie muwić
    i jasno wyrażać myśli,
    zaś gdy twoje będą kuć skuwki, rzeczki, ......
    inne będą z radością konfigurować komputer do zabawy, pływać,
    i smacznie spać.

  • 338. Data: 2005-09-19 12:34:53
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [19 Sep 2005 11:17:03 +0200]:

    > To jedź do Indii, co tu jeszcze robisz,

    Mieszkam. Podoba mi sie tutaj. I tu tez istnieja kasty, chociaz
    moze nieoficjalnie ;) Ty wlasnie jedna probujesz zrobic, o ile
    dobrze widze -- jedna z nizszych :)

    > i nie odwracaj ludziom uwagi od głuwnego wątku:
    > reformy i uproszczenia ortografii.

    Alez bynajmniej nie odwracam! Wprost przeciwnie, calym sercem
    jestem za! Teraz kretyni sie maskuja i trzeba sie troche jednak
    nad nimi pozastanawiac, ale jak kretyni dostana pozwolenie na
    demonstrowanie swojego kretynstwa, to starczy jeden rzut oka na
    CVke -- i wszystko bedzie jasne :) Wiesz jak mi to zycie ulatwi?

    > Ty sobie ucz swoje dzici nielogicznyh zasad, chińskiego, całej
    > lietratury na pamięć,

    A po co?

    > a ja ?
    > Ja będę się starać nauczyc poprawnie muwić

    Nie sadze zebys byla w stanie nauczyc ich czegos, czego sama
    nie potrafisz :)

    > i jasno wyrażać myśli,

    j/w

    > zaś gdy twoje będą kuć skuwki, rzeczki, ......

    Kuc musza zasadniczo glaby. Inteligentny czlowiek, ktory lubi
    czytac, zazwyczaj nie ma wiekszych problemow z ortografia. To
    jest u niego nawyk i tyle, tak jak nie musi kuc jedzenia nozem
    i widelcem tylko po prostu to robi.

    Zeby sikac do sedesu tez musialas wykuc na pamiec kolejne etapy?

    > inne będą z radością konfigurować komputer do zabawy, pływać,
    > i smacznie spać.

    Mhm. I to wczesnie spac, zeby rano zdazyly Panstwu sniadanie
    zrobic i ubrania wyprasowac.

    Kira

  • 339. Data: 2005-09-19 20:24:18
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "stokrotka" napisał w wiadomości

    > i nie odwracaj ludziom uwagi od głuwnego wątku:
    > reformy i uproszczenia ortografii.

    Wbrew Twoim nadziejom - ludzie nie są zainteresowani
    Twoim wątkiem. Tylko Ci, którzy nie wiedzą jeszcze co
    to jest TROLL - nabierają się.
    Zapewne, Ty też udajesz, że nie wiesz.

    > Ty sobie ucz swoje dzici nielogicznyh zasad, chińskiego,
    > całej lietratury na pamięć,

    Zacznij od przeczytania wyjaśnienia pojęcia LOGIKA.

    > a ja ?
    > Ja będę się starać nauczyc poprawnie muwić
    > i jasno wyrażać myśli,

    To albo Ty, albo Twoje dzieciaki będą ograniczone.
    W myśleniu.
    Ludzie, którzy mają jakieś ambicje dążą do doskonałości,
    sami się kształcą, nie idą 'po łebkach', nie próbują zdobyć
    czegoś tanim kosztem (jak np. piątki z w-f za piwo dla pana
    profesora).

    Słownik jasnego wyrażania myśli dla Twoich dzieci:
    mama
    papu
    daj
    gugu
    baba
    ee...

    Tyle chyba wystarczy... :>>>

    > zaś gdy twoje będą kuć skuwki, rzeczki, ......
    > inne będą z radością konfigurować komputer do zabawy

    I tylko do tego będzie im służyć...
    ...również, jak już będą dorosłe.

    > i smacznie spać.

    Oby tylko nie miały pretensji do mamusi, że 'smacznie'
    to mogą tylko spać, bo żeby _smaczne_zjeść_ musiałyby
    umieć coś więcej niż konfigurować komputer do zabawy
    i umieć pisać i czytać.

    --
    Koziorozec

  • 340. Data: 2005-09-20 16:46:14
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (w nowej ogulnoposkiej ortografii)

    > Zacznij od przeczytania wyjaśnienia pojęcia LOGIKA.
    Podejrzewam, ze znam je lepiej niż ty.

    > Ludzie, którzy mają jakieś ambicje dążą do doskonałości,
    > sami się kształcą, nie idą 'po łebkach', nie próbują zdobyć
    > czegoś tanim kosztem (jak np. piątki z w-f za piwo dla pana
    > profesora).
    Akurat z wfu miałam na pułrocze dwuje.

    > Słownik jasnego wyrażania myśli dla Twoich dzieci:
> [...]
    A twoje na pewno , jako pierwsze słowo powiedziało:
    "peneplenizacja"

    Oby nie musiał do poważniejszyh,
    oby pracując potrafiły się bawić.