PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 301. Data: 2005-09-16 09:57:12
    Temat: Re: zostaje: .wav i .mp3 ? :)
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <t...@4...net>
    Galathea napisał(a):

    > No więc doigrałaś się - nie dość, że cytujesz nieodpowiednio, to
    > wciąż celowo udajesz, że "nie znasz ortografii". Zatem (nie bierz
    > tego do siebie) lądujesz w moim KF (z bardziej głupiego powodu
    > nikt tam nie trafił, a jest tam tylko kilka pozycji).

    Hm, odkąd czytuję tę grupę, to nie widziałem takiego trolla, co by na tyle
    kaefów się załapał. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 302. Data: 2005-09-16 10:27:18
    Temat: Re: Zreformujmyortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: Agata Rabska <m...@S...hell.pl>

    Dnia 15 Sep 2005 18:58:32 +0200, stokrotka naskrobałeś/łaś:

    >(tekst w nowej ortografii)
    >1.Żeby każdy zobaczył , że "to" się da cztać, i że nie szokuje.
    Ale po co w dwóch?
    Skoro się da czytać, to po cholerę dawać porównanie ze starą? Przecież
    osobom posiadającym nawyk ortografii, taki tekst w nowej będzie
    koszmarnie raził oczy.
    Lepiej tylko w nowej, żeby nie było porównania.

    --
    Mirai, pierwsza, jedyna, niepowtarzalna
    12 latka no 1. on p.r.a

  • 303. Data: 2005-09-16 10:39:21
    Temat: hcesz podateku na "wyżywienie dla skazanych za błędy ortograficzne?
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    (w nowej ortografii)
    Czy dalej uważasz , że:
    > gramatyka to nic innego jak poprawne używanie alfabetu.
    Gramatyka dotyczy języka, a nie koniecznie alfabetu, dałam na to dużo
    pszykładuw (dzieci, analfabeci....)
    Twoja definicja nie jest poprawna.

    Do częsci dalszej dyskusji nie ustosunkowuję się bo jest nie na temat:
    dotyczy historii, i to wcale nie języka. To nie miejsca na taką dyskusję.

    > A pisownia? słowotwórstwo? język? też się rozwijają. a nie uwsteczniają.
    > twoja pozorna reforma powoduje co najwyżej uwstecznienie.
    > pomyśl chwilę. po pierwsze - zmiana zasad pisowni
    Tak.
    > cofająca rozwój języka.
    Nie. Posuwająca zgodność między znakiem a głoską.
    Większ zgodność: to postęp.

    > jednym pociągnięciem chcesz zlikwidować dorobek kulturalny
    > naszego języka.
    Nie .
    > zgłoś swój pomysł do odpowiednich ludzi zajmujących się językiem.
    Oni są najbardziej wsteczni.
    Na pewno nie tam go zgłoszę.

    > ar ju siur? czyli KAŻDY język jest martwy? (bo kazdy język ma reguły)
    Nie rozumiem ciebie.
    Martwość - żywość języka nie zależy od istnienia reguł.
    Martwość - żywość języka zależy od istnienia zmian tyh reguł.

    > tam widać jak piszący są zacofani.
    A może postępowi? Skąd ta pewność, że zacofani ?

    > rozwój powinien postępować w sposób uporządkowany.
    > tak? a to ciekawe.
    Nie masz wpływu na to, czy pan X, jutro o godz Y, w mieście Z
    będzie pszestszegał skostniałyh reguł, czy też napisze prosto:
    jak mu się wpalcuje z klawiatury,
    bez wkładania wysiłku w stosowanie reguł.
    A nawet jak będzie je prubował stosować,
    nie masz wpływu na to czy zastosuje te reguły poprawnie.

    >egzamin dojrzałości,co jest dla mnie równoznaczne z definicją którą podałem
    Nie, to nie jest równoznaczne.

    > ..mieszaj polityke do jezyka to i daleko zajedziesz. życzę powodzenia
    To ty hcesz z języka zrobić "poprawność" ideologiczną.

    > limit błędów na maturze jest to określona liczba dopuszczalnych błędów,
    (błędów? a może neologizmuw ?

    > jakby były przyjęte twoje zasady, to na tego typu błędy
    > nie zwracano by uwagi.
    I Ok, język mugłby się rozwijać.

    > są to błędy,
    A może neologizmy ?

    > nadal jestem wolnym człowiekiem.
    Jednak zniewolonym pszez NAWYK
    (Ortografia to jest NAWYK, często nielogiczny,
    który ludzie ociężali umysłowo,
    nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom)
    - to dobra definicja, jestem z niej dumna.

    > W wolności obowiązują zasady.
    Nie znalazłam takiej zależności w słowniku.

    > róznicę "literkowo-zgłoskową" jaka chcesz wprowadzić
    Znuw coś kręcisz.
    Ja hcę ZNIEŚĆ rużnicę: pomiędzy 2 zapisami tego samego dźwięku "u".
    Ja hcę ZNIEŚĆ rużnicę: pomiędzy 2 zapisami tego samego dźwięku "h".
    Ja hcę ZNIEŚĆ rużnicę: pomiędzy 2 zapisami tego samego dźwięku "ż".

    > czyli każdy kto się uczy języka polskiego od klas najniższych do zdania
    > matury musi się uczyć zgodnie z obowiązującymi zasadami.
    Niestety.
    > po maturze może robić co chce.
    Na szczęście.

    > i to jest ból, że dla niektórych internet jest "anonimowy" i dlatego mogą
    > sobie uzywac do woli bez przestrzegania reguł
    A ty byś ih pewnie zaraz aresztował ?
    A potem karmił w areszcie ?
    To dodaj nowy podatek na "wyżywienie dla skazanych za błędy ortograficzne".

  • 304. Data: 2005-09-16 10:42:02
    Temat: Masz rację. Wystarczy nowa wersja.
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > A po co w dwóch?

    > Skoro się da czytać, to po cholerę dawać porównanie ze starą? Przecież
    > osobom posiadającym nawyk ortografii, taki tekst w nowej będzie
    > koszmarnie raził oczy.

    PRAWDA.

  • 305. Data: 2005-09-16 11:25:32
    Temat: Czy swawola to postęp?
    Od: "J. B. 29" <j...@s...pl>

    (Ironicznie:)

    W imię postępu i rozwoju motoryzacji, znieśmy przepisy ruchu drogowego...

  • 306. Data: 2005-09-16 11:39:00
    Temat: Zbudujmy most
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    (w noej ortografii)
    > W imię postępu i rozwoju motoryzacji, znieśmy przepisy ruchu drogowego...
    To nie ma związku z ortografią.

    A w miarę rozwoju motoryzacji
    wykopmy tunel pod jedną z gur.
    Albo wybudujmy nowy most.

    PS. NIe odpowiedziałeś jeszcze na muj post.
    Argumenty cie pszerosły ?

  • 307. Data: 2005-09-16 11:39:35
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.09.2005 # 10:57:12, Paweł 'Styx' Chuchmała napisał:

    > Hm, odkąd czytuję tę grupę, to nie widziałem takiego trolla, co by na tyle
    > kaefów się załapał. ;)

    Zawsze musi być ten pierwszy :)
    --
    pozdrawiam

  • 308. Data: 2005-09-16 11:53:52
    Temat: rz to jehać naokoło, a ż to jehać pszez most
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    (w nowej ortografii)
    > W imię postępu i rozwoju motoryzacji, znieśmy przepisy ruchu drogowego...
    W imie postępu wybudujmy tunel albo most:
    rz to jehać naokoło, a ż to jehać pszez most.

  • 309. Data: 2005-09-16 12:15:46
    Temat: Re: rz to jehać naokoło, a ż to jehać pszez most
    Od: etylowy <e...@N...pl>

    stokrotka wysilił(a) sie niczym niemowa przez radio i naskrobał(a):
    > (w nowej ortografii)
    > W imie postępu wybudujmy tunel albo most:
    > rz to jehać naokoło, a ż to jehać pszez most.

    no po prostu ROTFL!!! Tylko nie wiem które z tych trudnych słów tu
    wybrać: metafora czy alegoria...

    BTW: ciężko czyta mi się wątek, w którym jakiś zryty dzban w postaci
    żeńskiej próbuje wszystkich naokoło przekonać do swoich chorych wizji
    świata. Ja wiem, że może to być spowodowane traumatycznymi snami o byciu
    bitym przez polonistę, ale niestety bardzo powoli przedpiśczyni zbliża
    się do KFa...

    pzdr
    etylowy
    lekko sfrustrowany poziomem nauczania w szkołach

  • 310. Data: 2005-09-16 12:36:38
    Temat: Re: Zbudujmy most
    Od: "J. B. 29" <j...@s...pl>

    stokrotka napisał(a):

    > PS. NIe odpowiedziałeś jeszcze na muj post.
    > Argumenty cie pszerosły ?

    Pszerosły.

    A ręce mi...
    Opadły.