PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 201. Data: 2009-06-19 11:29:59
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Pani w małym wiejskim sklepiku to pewnie KRUS opłaca.

    aleś palnoł jak łysy grzywką!:O)
    bo niby z jakiej okazji?
    pewnie płaci krus podobnie jak warszawski taksówkarz?:O)

  • 202. Data: 2009-06-19 11:33:52
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Herald" napisał:
    > To akuratnie wykonują pracownicy ZE, a nie instalatorzy.
    > P. Rysiu to może rozprowadzić instalację, osadzić puszki, zamontować
    > osprzęt. Ale właśnie w tym montażu osprzętu tkwi 'conieco' ;)
    > P. Rysio nie mając "E" ani nie znając sztuki i przepisów podłączy sobie
    > gniazda, łączniki, żyrandole jak mu tam będzie się chciało - nie
    > koniecznie
    > poprawnie :)

    pan Rysiu połączy nie koniecznie poprawnie, ale bez znaczenia czy ma
    uprawnienia E, czy ich nie ma, bo tak się zastanawiam co niby daja te
    uprawnienia E?:O)
    przecież sprawdza instalacje i daje pieczątkę ktoś kto ma uprawnienia P, czy
    D, tak?

  • 203. Data: 2009-06-19 11:48:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1gti183prqcka.15y2geabk1miz$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > jak ma się do skłądek które ja płacę na NFZ a skłądek
    > które płąci rolnik na NFZ.
    > Oboje lądujemy u lekarza z ta samą choroba.
    > Szpital musi (heheh) nas leczyć. Dla kogo będą większe dopłaty do leczenia
    > i skąd te dopłaty będą finansowane?
    To proste - z tej samej kieszeni.
    Ty dopłacisz rolnikowi jeśli on zachoruje, a ty nie.
    Rolnik tobie, jeśli ty zachorujesz, a on nie.
    Wam obu dopłacą ci, co nie zachorują gdy wy zachorujecie.

    Nie podoba się?
    Trudno, popatrz np. na OC (obowiązkowe, jak skłądki na NFZ).
    Nie robisz wypadków - płacisz na odszkodowania poszkodowanych nie przez
    ciebie.
    Inni zrobią za dużo szkód - to zapłacisz za nich więcej (wyższa składka).

    --
    Jotte

  • 204. Data: 2009-06-19 11:56:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6069.00001143.4a3a268c@newsgate.onet.pl
    r...@m...com <r...@m...com> pisze:

    > Rodzinę to się z miłości zakłada, a nie z liczenia pieniędzy.
    Aleś walnął...
    I tak nagle...

    --
    Jotte

  • 205. Data: 2009-06-19 11:58:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4a39e559$1@news.home.net.pl BQB
    <a...@a...spamowy.com.invalid> pisze:

    > Oczywiście do nich można dojechać za darmo, przy nich można mieszkać za
    > darmo i dostać wszelkie pomoce naukowe w tym książki i sprzęt za darmo?
    > Sam koszt nauki w uczelni jest stosunkowo niski w stosunku do tego, co
    > trzeba wydać na tą naukę.
    Wiesz, wiedza to towar - kosztuje.

    --
    Jotte

  • 206. Data: 2009-06-19 12:03:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 13:48:13 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:1gti183prqcka.15y2geabk1miz$.dlg@40tude.net Herald

    > To proste - z tej samej kieszeni.

    Tak, tyle że ja z tej kieszeni do tej pory płaciłem np. po 200zł, a rolnik
    płacił tylko 30zł.

    > Ty dopłacisz rolnikowi jeśli on zachoruje, a ty nie.
    > Rolnik tobie, jeśli ty zachorujesz, a on nie.
    > Wam obu dopłacą ci, co nie zachorują gdy wy zachorujecie.

    Heheh, tyle że składki są na różnych poziomach i de faccto ja przy
    faktycznym płaceniu 200zł potem jeszcze i tak dopłacam do tego rolnika co
    płaci po 30zł.

    > Nie podoba się?

    Tak. To jest gloryfikowanie rolników kosztem "zwykłych" przedsiębiorców,
    ubezpieczonych, obywateli.

> [...]
    > ciebie.
    > Inni zrobią za dużo szkód - to zapłacisz za nich więcej (wyższa składka).

    Tak, tyle że ci co robią szkody mają zwyżki składek.
    Twój przykład z OC jest nie odpowiedni. Poziom składek jest uzależniony
    tylko od regionu i ilości szkód - i czy to lekarz, rolnik, bezrobotny -
    mieszkający w tym samym regionie mają takie same składki.
    W przypadku KRUS - mamy składki kilka/dziesiąt razy niższe niż u osób
    prowadzących pozarolnicza DG i pracowników.

  • 207. Data: 2009-06-19 12:04:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnh3ianu.1mh.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Nie wystarczy miejsca dla wszystkich zwolnionych.
    Twierdzenie bez dowodu, wiara nie wystarczy za argument.

    --
    Jotte

  • 208. Data: 2009-06-19 12:21:00
    Od: r...@m...com

    > Bo musialbys poswiadczyc nieprawde, zeby Cie zatrudnili?

    > Ale zeby wyjac, to trzeba wlozyc...
    >
    > Zatrudnij sie w McDonalds, tam biora bez doswiadczenia, samochodu nie
    > trzeba miec, po kilku miesiacach na tico czy inne cinquecento
    > naskrobiesz.

    I drugie tyle na OC. (brak zniżek, warszawski meldunek)

  • 209. Data: 2009-06-19 12:22:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1cist81zeybvo$.16571jx6inohq$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Heheh, tyle że składki są na różnych poziomach i de faccto ja przy
    > faktycznym płaceniu 200zł potem jeszcze i tak dopłacam do tego rolnika co
    > płaci po 30zł.
    No tak. A w OC bezszkodowcy mają zniżki.
    Zostań rolnikiem, to też będziesz w NFZ miał.

    > Tak. To jest gloryfikowanie rolników kosztem "zwykłych" przedsiębiorców,
    > ubezpieczonych, obywateli.
    No i co ja poradzę? Nie jestem rolnikiem, też się mogę burzyć.
    Ale bardziej się burzę na pomysły chamów zrobienia podatku liniowego.
    Najbogatsi dostali by kolosalne ulgi (czyt. kasę), najbiedniejsi (czyli ci,
    co najwięcej łącznie wpłacają do budżetu, do wspólnej kasy) obraźliwy 1%.
    To byłoby dopiero prawdziwe h***two.

    > Tak, tyle że ci co robią szkody mają zwyżki składek.
    Sprawdź sobie kwoty.
    W żadnym wypadku nie korespondują z wysokością konkretnych odszkodowań, bo
    to odpowiedzialność zbiorowa. Wiem, bo ostatnio chciałem zmienić
    ubezpieczyciela, więc porównywałem warunki.

    > Twój przykład z OC jest nie odpowiedni.
    Mnie sie podoba.

    > Poziom składek jest uzależniony
    > tylko od regionu i ilości szkód - i czy to lekarz, rolnik, bezrobotny -
    > mieszkający w tym samym regionie mają takie same składki.
    Nieprawda, nie tylko. Poziom składek zależy także od wielu innych czynników
    (marka i rodzaj i wiek auta, obszar użytkowania, czas itp.).

    > W przypadku KRUS - mamy składki kilka/dziesiąt razy niższe niż u osób
    > prowadzących pozarolnicza DG i pracowników.
    Można zostać rolnikiem.

    --
    Jotte

  • 210. Data: 2009-06-19 12:24:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnh3ii19.aqc.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > moi pracownicy zarabiają powyżej średniej krajowej.
    A jakiego kraju?
    I jak to sprawdzić?

    --
    Jotte