PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 181. Data: 2009-06-18 22:54:02
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    r...@m...com wrote:
    > A czemu nie słuzbowe?,

    Bo musialbys poswiadczyc nieprawde, zeby Cie zatrudnili?

    > nie stać mnie na kupno, oc i inne takie

    Ale zeby wyjac, to trzeba wlozyc...

    Zatrudnij sie w McDonalds, tam biora bez doswiadczenia, samochodu nie
    trzeba miec, po kilku miesiacach na tico czy inne cinquecento
    naskrobiesz. Po kolejnych kilku bedziesz mial praktyke. Zatrudnisz sie
    jako kurier, a za sprzedane Cinquecento bedziesz mial $$$ na serie
    egzaminow SEP :) Jak Ci sie kurierka znudzi, to bedziesz mial przed soba
    kariere elektryka. Ewentualnie mozesz rozwozic paczki od 7 do 15, a po
    17 robic pomiary w obiektach mieszkalnych - dobra pora, ludzie z roboty
    wracaja. Z etatu i swojej dzialalnosci gospodarczej w branzy
    elektrycznej bedziesz mial pare tysiaczkow co miesiac. Plan do zrobienia
    w max 3 lata, o ile chcesz robic cos wiecej niz narzekac.

    Alternatywnie mozesz dostawac co miesiac 300 z opieki spolecznej no i
    miec gratisowe ubezpieczenie zdrowotne jako zarejestrowany bezrobotny
    bez prawa do zasilku. Co kto lubi.

    Wieslaw

  • 182. Data: 2009-06-19 06:43:52
    Temat: Re: Wyższapłaca_minimalna_da__nam_t
    Od: "Malko" <lindeczek@WYTNIJ_TOgazeta.pl>

    Panowie troszkę szacunku dal samych siebie w tych wypowiedziach.
    Polecam wypowiedzi potwierdzać jakimiś konkretnymi danymi, wówczas zamiast damskiej
    jałowej dyskusji rozpocznie się rozmowa.
    Jestem zdania, że podwyżka płacy minimalnej jest konieczna. Mam tu na myśli ludzi
    którzy zarabiają ową najniższą krajową, a w sektorze budżetowym jest wielu takich.
    Dodam, że dla kogoś kto zarabia więcej generalnie nie zrobi to różnicy, natomiast dla
    kogoś kto prowadzi dowolny interes zrobi wielką różnicę. Podwyżka płacy zwykle jest
    psychologicznym \"kopniakiem\", który motywuje ludzi do wydawania pieniędzy.
    Dodam tylko, że jeśli 2mln. ludzi będzie miało o 20 zł więcej w portfelu co miesiąc
    daje nam to 20 mln zł miesięcznie. Pamiętajmy, że te pieniądze zostaną wydane, czyli
    wejdą w obieg.

    Wzrost bezrobocia wyniknie nie tyle ze wzrostu płacy minimalnej ile z przestarzałych
    przepisów, które zmuszają pracodawców do wysokich kosztów zatrudnienia. To jest
    problem i proszę o tym pamiętać, zamiast dawać się nabierać krzykaczom politycznym.
    Przecież większość z nas zarabiałaby zdecydowanie więcej gdyby nasze kochane państwo
    nie zdzierało z nas prawie 40% z naszych dochodów i nie zmuszało naszych pracodawców
    do dopłacania państwu za zatrudnienie pracownika.

    Pozdrawiam
    Malko

  • 183. Data: 2009-06-19 07:52:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Malko" <lindeczek@WYTNIJ_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, że dla kogoś kto zarabia więcej generalnie nie zrobi to różnicy,
    > natomiast dla kogoś kto prowadzi dowolny
    > interes zrobi wielką różnicę.

    Czy możesz mi wyjaśnić jak dziecku, w jaki sposób podwyższenia wyn.
    minimalnego miałoby zrobić dobrze osobom prowadzącym dowolny interes?

    > Podwyżka płacy zwykle jest psychologicznym \"kopniakiem\", który motywuje
    > ludzi do wydawania pieniędzy.

    Ale jeśli ta podwyżka wynika jedynie z narzuconych z góry przepisów, a nie
    z wypracowania konkretnych zysków, to staje się po prostu narzędziem
    wzrostu inflacji, więc o kant tyłka można rozbić taką motywację. Co z tego,
    że ileś osób zacznie zarabiać o 20 zł więcej, jeśli w efekcie tego
    sztucznego zawyżania kosztów pracy, podwyższą się również ceny towarów i
    usług?

    > Dodam tylko, że jeśli 2mln. ludzi będzie miało o 20 zł więcej w portfelu
    > co miesiąc daje nam to 20 mln zł miesięcznie.

    Komu daje? Jakim "nam"?

    > Wzrost bezrobocia wyniknie nie tyle ze wzrostu płacy minimalnej ile z
    > przestarzałych przepisów, które zmuszają
    > pracodawców do wysokich kosztów zatrudnienia.

    No toż właśnie ustawowe wynagrodzenie minimalne jest m.in. takim
    idiotycznym zmuszaniem pracodawców do wysokich kosztów zatrudnienia. Bo
    nagle facetowi, który do firmy przynosi zysk w postaci np. 3000 zł i
    zarabia 1000 zł, bez żadnego powodu należałoby zacząć płacić np. 1200 zł,
    choć zysk przez niego przynoszony się nie zwiększył.

> [...]
    > kochane państwo nie zdzierało z nas prawie
    > 40% z naszych dochodów i nie > zmuszało naszych pracodawców do dopłacania

    Jasne, za to uważasz, że państwo może zmuszać pracodawcę do podwyższania
    pensji minimalnej.
    Jesteś niekonsekwentny w swoich wypowiedziach.

  • 184. Data: 2009-06-19 08:28:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 14:42:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dla rozpoczynających DG podstawą jest jakaś część płacy minimalnej.
    > Dla zatwardziałych DGowców podstawą jest część średniej płacy, która też
    > wzrośnie po wzroście płacy minimalnej. Zatem:

    Podstawą jest 30% minimalnej dla "promocyjnych bysnesmenów.
    W skali kraju - jaki to jest promil osób fiz. ogólnie prowadzących
    działalność?
    Kaczanowski walnął tekstem i uogólnił - google to na pewno zapamięta i
    potem będą cyrki :)

  • 185. Data: 2009-06-19 08:32:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Podstawą jest 30% minimalnej dla "promocyjnych bysnesmenów.
    > W skali kraju - jaki to jest promil osób fiz. ogólnie prowadzących
    > działalność?

    Niedawno czytałem statystyki, że jest tego wiele. Nie pamiętam
    dokładnie, ale przynajmniej 1/4 DGowców. I nie dziwne, kto tylko może,
    zakłada nową DG, najpierw mąż, po 2 latach żona, matka itp. Dla prostych
    biznesów typu małe sklepy, panie na targowisku, czy też inne usługi jest
    to łatwe do wykonania. A nie od dziś wiadomo, że standardowy ZUS może
    zarżnąć niejedną działalność, a twierdzenie, że "DG zakłada się po to,
    aby zarabiać duże pieniądze" to tylko głupie pitolenie.

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2009-06-19 08:33:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 18:10:23 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > a wracajac do tych twoich maksymalnych 500zł to przecież zamiast zakuwać
    > dniami i nocami na wysoką średnią to bardziej ci się opłaca usiaść w
    > biedronce na kasie i masz 2 razy tyle jak w mordę strzelił:O)

    Ale biedronki nie są czynne w nocy ;)
    W nocy to może w marketach większych od biedronek, towar wykładać ;)

  • 187. Data: 2009-06-19 08:51:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 20:36:40 +0200, Wwieslaw napisał(a):

    > Chcialbys zeby licznik energii w Twoim mieszkaniu zamontowal Rysiu,
    > zdolny student, w taki sposob, ze bedzie liczyl 3 razy wiecej?

    To akuratnie wykonują pracownicy ZE, a nie instalatorzy.
    P. Rysiu to może rozprowadzić instalację, osadzić puszki, zamontować
    osprzęt. Ale właśnie w tym montażu osprzętu tkwi 'conieco' ;)
    P. Rysio nie mając "E" ani nie znając sztuki i przepisów podłączy sobie
    gniazda, łączniki, żyrandole jak mu tam będzie się chciało - nie koniecznie
    poprawnie :)

  • 188. Data: 2009-06-19 09:06:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 10:32:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Niedawno czytałem statystyki, że jest tego wiele. Nie pamiętam
    > dokładnie, ale przynajmniej 1/4 DGowców.

    musze przyznać że mnie zaskoczyłeś totalnie tymi 25%

    > I nie dziwne, kto tylko może, zakłada nową DG, najpierw mąż, po 2
    > latach żona, matka itp.

    Mechanizm jest oczywisty. Ale.
    Czy robiłbyś takie myki w sytuacji kiedy masz zawarte umowy z np.:
    - dostawcami,
    - hurtowniami,
    - dostawca energii elektr.,
    - dostawcą wody,
    - operatorami telekomunikacyjnymi,
    - dostawcą gazu,
    - wywóz śmieci,
    - or mooooooooreeeee.
    Wszystkie te umowy trzeba wypowiedzieć i następna osoba w 'łańcuszku' czy
    to żona, matka, babka musi je od nawa zawierać.
    Ponadto z dostawcami towarów to znowu wchodzi w rachubę 'nabycie zaufania'
    do nowego kontrahenta z ich strony .... ehhh
    Ponadto, w branży np. gastornomicznej, handlowej (z alkoholem) wchdozi
    dodatkowo podatek za sprzedaż alkoholu .... zależne to jest od 'stażu' i
    ilości sprzdaży z poprzednich okresów. Nowi płątnicy sa oblcizani wedle
    średniej ....
    Podatek od nieruchomości i sama nieruchomość jeżeli jest własnością.
    Spisywanie z 'matką Dg' która otwiera działalność na mojej nieruchomości -
    dzierżawa, wynajem itp .....

    To jak się wszystko przeliczy, podliczy, uwzględni stracony czas .... to
    nie wyjdzie chyba wiele taniej niż rzekoma oszczędność na różnicy w
    składkach ZUS.

    A nie daj bóg jak pierwszy prowadzący DG skorzystał z promocji i w trakcie
    zaciągnął kredyt/y ... :))))
    Hehehe - o każdej zmianie statusu ekonomicznego trzeba informować bank ....
    a jak kredyt jest długoterminowy to ... :))))
    Dalej mamy leasingi ....

    Takie jazdy że "przejmuje się pałeczkę" i korzysta z promocyjnego ZUSu mogą
    robić firemki które mają na celu li tylko szycie paru bluzek czy tez
    podzelowanie butów w swoim mieszkaniu, a nie rozwijanie się i umacnianie
    swojej pozycji na rynku.
    Jeżeli już, to nie 'prościej, zdobyć etat za minimalną' u kogoś
    zaprzyjaźnionego prowadzącego DG? Hint: zbieg tytułów ubezpieczeń :)

  • 189. Data: 2009-06-19 09:12:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > musze przyznać że mnie zaskoczyłeś totalnie tymi 25%

    Próbowałem teraz poszukać tej wartości, ale moje zapytania googla nie
    przyniosły dobrego rezultatu. Znalazłem tylko fragment, że liczba osób z
    ulgowym ZUSem zwiększyła się w porównaniu ze styczniem [którego roku?],
    kiedy to wynosiła 12%, ale po kliknięciu w ten link strona już nie
    działa i więcej nic nie mogę podać :)

    > Mechanizm jest oczywisty. Ale.
    > Czy robiłbyś takie myki w sytuacji kiedy masz zawarte umowy z np.:
> [...]

    To akurat najmniejszy problem - chyba.

    > Wszystkie te umowy trzeba wypowiedzieć i następna osoba w 'łańcuszku' czy
    > to żona, matka, babka musi je od nawa zawierać.

    Zauważ, że mówimy o działalnościach, dla których standardowy ZUS, to
    niekiedy większa część zysku.

> [...]
    > Jeżeli już, to nie 'prościej, zdobyć etat za minimalną' u kogoś
    > zaprzyjaźnionego prowadzącego DG? Hint: zbieg tytułów ubezpieczeń :)

    Masz spaczone pojęcie po DG. Wydaje Ci się, że przedsiębiorca to
    wielki pan z biurem i mnóstwem umów. A większość DG do malutkie usługi,
    sklepiki, kioski itp.

    I nie prościej zdobyć etat, bo koszt ZUSu z tego etatu będzie większy
    niż ulgowy ZUS.

    DG to nie tylko wielkie miasta, a na wsiach ludzie DG też muszą mieć
    zarejestrowaną, jeśli chcą prowadzić sklep dla 100 osób, czy naprawę
    butów. Każde 100zł oszczędności jest wtedy na wagę złota.

    --
    Liwiusz

  • 190. Data: 2009-06-19 09:22:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 11:12:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zauważ, że mówimy o działalnościach, dla których standardowy ZUS, to
    > niekiedy większa część zysku.

    Przepraszam, to mówimy o takich ludziach którzy chcą zaistnieć i "otwierają
    DG bo to jest trendy"?
    Czy tez o ludziach którzy chcą coś osiągnąć, do czegoś dojść i przed
    uzyskaniem wpisu robią coś w rodzaju 'biznesplanu' który na oko uwzględniał
    będzie przychody, koszty, dochód?

    > Masz spaczone pojęcie po DG.

    ??

    > Wydaje Ci się, że przedsiębiorca to wielki pan z biurem i mnóstwem umów.
    > A większość DG do malutkie usługi, sklepiki, kioski itp.

    Chcesz powiedzieć że te przykłady nie korzystają z wody, energii, śmieci
    mogą wyrzucać do lasu lub zostawiać przy drogach?
    Nie sugeruję że potrzebują biuro z kadrowcami, księgowymi itp.

    > I nie prościej zdobyć etat, bo koszt ZUSu z tego etatu będzie większy
    > niż ulgowy ZUS.

    No wiesz....nie uwzględniłem że za tą przysługę miałbym coś płacić. Po
    prostu ten który by wyświadczał przysługę sam by opłacał należne składki i
    podatek. Jeszcze by na tym wyszedł do przodu - prawda/ Wszak ma pełną
    minimalną w 'kosztach', oraz część składek odprowadzanych przez pracodawcę
    także w kosztach - więc ~1500 ma w KUP.