PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP") › Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Date: Fri, 19 Jun 2009 11:28:24 +0200

    Herald pisze:

    > Przepraszam, to mówimy o takich ludziach którzy chcą zaistnieć i "otwierają
    > DG bo to jest trendy"?

    Nie. i widzisz, tutaj wychodzi Twój stereotym o DG, jakoby DG mogli
    zakładać tylko ci o dużych dochodach. A tak nie jest. Mały wiejski sklep
    dużych dochodów nie przynosi, a po pierwsze - jest potrzebny, po
    drugie - wymaga płacenia ZUSu.

    > Czy tez o ludziach którzy chcą coś osiągnąć, do czegoś dojść i przed
    > uzyskaniem wpisu robią coś w rodzaju 'biznesplanu' który na oko uwzględniał
    > będzie przychody, koszty, dochód?

    No i robią - i wychodzi im, że opłacać się to będzie tylko przy
    niskim ZUSie.

    > Chcesz powiedzieć że te przykłady nie korzystają z wody, energii, śmieci
    > mogą wyrzucać do lasu lub zostawiać przy drogach?

    Chcę powiedzieć, że skoro osoba A zakładająć DG dała sobie radę z
    podpisaniem tych umów, to tym łatwiej po 2 latach umowy te zawrze się
    ponownie na męża A.

    > Nie sugeruję że potrzebują biuro z kadrowcami, księgowymi itp.

    Jasne, bo nie potrzeują.

    > No wiesz....nie uwzględniłem że za tą przysługę miałbym coś płacić. Po
    > prostu ten który by wyświadczał przysługę sam by opłacał należne składki i
    > podatek. Jeszcze by na tym wyszedł do przodu - prawda/ Wszak ma pełną
    > minimalną w 'kosztach', oraz część składek odprowadzanych przez pracodawcę
    > także w kosztach - więc ~1500 ma w KUP.

    To sobie przelicz, oszczędności na KUPie nie zrównoważą wydatków.

    --
    Liwiusz