PracaGrupypl.praca.dyskusje › Web developer in London

  • 1. Data: 2003-07-21 07:28:20
    Temat: Web developer in London
    Od: web <w...@p...fm>

    Witajcie,

    moge powiedziec o sobie, ze jestem programista-samoukiem :-)
    Nie mam ukonczonych studiow wyzszych i zadnego typu podobnych
    papierow swiadczacych o moim wyksztalceniu w tym kieruku.

    Kilka lat temu przeprowadzilem sie do Warszawy, aby znacznie
    zwiekszyc swoje szanse na rynku pracy. I udalo sie! Pierwszego
    dnia na pierwszym spotkaniu dostalem prace, tego samego dnia
    udalo mi sie wynajac mieszkanie.

    Rozpoczynalem od najprostszych czynnosci w firmie - od pracy
    na infolinii. Pracowalem dosc ciezko - czesto po 13, 14 albo
    i nawet 15 godzin dziennie. W okresach, gdy mialem nieco wiecej
    wolnego czasu poswiecalem go na swoja zyciowa pasje - programowanie
    oraz tworzenie stron WWW i aplikacji internetowych.

    Po jakims czasie zostalo to zauwazone i zaczalem piac sie w gore.
    Az wreszcie ktoregos dnia moglem zajac sie swoim ulubionym zajeciem.
    Do dnia dzisiejszego jestem zadowolony ze swojej pracy, jednak widze,
    co dzieje sie w Polsce.

    Nie mam juz ochoty na placenie horendalnych podatkow, ZUSow, SRUSow
    i innych ukrytych oplat, ktore sa marnotrawione. Nie chce juz szukac
    kosztow, aby mniej oddawac fiskusowi. Nie chce oplacac
    Funduszu Zdrowia, bo korzystam z uslug prywatnego centrum medycznego.
    Nie chce juz poswiecac sporej czesci dnia na wymyslanie sposobow,
    jak zaplacic mniejszy podatek. Nie chce juz biegac po lekarzach,
    aby wymigac sie od wojska.

    Postanowilem wiec wyjechac z tego dziwnego kraju, gdzie wszystko
    stoi na glowie i gdzie sam nie moge nazbierac na swoja przyszla
    emeryture, bo musze lozyc na obecnych emerytow, gornikow, rolnikow,
    oplacac nierentowne PKP, inne molochy z epoki wegla i stali,
    czy 20-letnich rencistow, ktorzy cierpia na chorobe zwana 'leniem.'

    Moja uwage zwrocila Wielka Brytania. Postanowilem wyjechac do Londynu.
    Przegladam obecnie wszelkie ogloszenia o pracy w Londynie, jednak
    wiekszosc dotyczy osob, ktore juz tam mieszkaja. Na razie wiec
    przygotowuje sie do wyjazdu, gdy Polska wejdzie do EU. Po pracy
    pracuje nad swoim wlasnym projektem, na ktorym chce zarobic
    pieniadze na wyjazd.

    Kazdy dzien poswiecam na doszkalanie sie w technologiach,
    ktore znam, a takze na doszkalanie swojego angielskiego.
    Polskie gazety zamienilem na Time, Newsweek, Herald Tribune,
    czy tez The Independent. W pracy mam sluchawki na uszach,
    a przez playera caly dzien leci LBC News 1152.

    Mam tez pewien pomysl. Zaczne teraz wysylac swoje CV do firm
    oglaszajacych sie na www.gojobsite.co.uk wraz z informacja,
    ze nie moge jeszcze pracowac w UK, ale chcialbym, aby firma ocenila
    moje mozliwosci i umiejetnosci pod swoim katem. Moze tez zaproponowac
    im wykonanie mniejszych i mniej czasochlonnych projektow w zamian
    za referencje, gdy juz sie pojawie w Londynie? Czy Waszym zdaniem
    jakies brytyjskie firmy moga pojsc na taki uklad? A 'noz - widelec'
    moze cos wyjdzie? :-)

    Czy jest wedlug Was jeszcze cos, nad czym moge popracowac
    w ciagu najblizszych 10 miesiecy, aby po wejsciu Polski do
    EU szybko znalezc prace w Londynie? Czym powinienem sie
    zainteresowac? Jakie moge zdobyc dodatkowe kwalifikacje?

    A moze znacie jakies strony WWW, gdzie moge znalezc informacje
    na temat pracy, zycia, kosztow utrzymania i obyczajow w Londynie?

    Mam tez do Was prosbe. Ponizej jest moje CV. Jak wycenilibyscie moje
    umiejetnosci? Ile w Waszych firmach zarabiaja pracownicy o podobnych
    kwalifikacjach? Czy jest Waszym zdaniem szansa na zdobycie przeze
    mnie interesujacego zajecia w Londynie? Na co powinienem zwrocic uwage?
    Za wszelkie uwagi i pomysly bede wdzieczny :-)

    (W nawiasach kwadratowych byly informacje, ktore chcialem pominac.)

    ZNAJOMOSC ZAGADNIEN INFORMATYCZNYCH
    -----------------------------------

    programowanie WWW

    - HTML
    - ASP
    - PHP (programowanie obiektowe)
    - Perl (programowanie obiektowe, CGI, DBI, HTML::Mason)
    - VBScript
    - JavaScript
    - CSS

    bazy danych

    - MS SQL Server
    - MS Access
    - MySQL
    - PostgreSQL
    - Oracle

    systemy operacyjne

    - Windows 95/98/NT/2002/XP
    - Linux (SuSE, RedHat)

    inne jezyki programowania

    - Visual Basic

    WYKONANE PROJEKTY
    -----------------

    A. [project_name] WWW

    - zaprojektowanie od podstaw i pozniejsza aktualizacja intranetowego
    serwisu WWW zawierajacego informacje dla agentow pracujacych
    przy projekcie [project_name]

    - integracja serwisu z bazami danych w technologii ASP -
    stworzenie wyszukiwarek, formularzy do wprowadzania danych,
    systemu do komunikacji pomiedzy uzytkownikami serwisu

    B. [web_application_name]

    przygotowanie aplikacji internetowej wspomagajacej
    zarzadzanie projektami i ich pracownikami

    - zarzadzanie danymi personalnymi agentow
    - wprowadzanie informacji i generowanie raportow na temat:

    grafiku
    coachingow
    testow wiadomosci
    spoznien i nieobecnosci
    przeprowadzonych szkolen
    proponowanych i przyznanych premii

    C. Sklep Internetowy

    stworzenie sklepu internetowego umozliwiajacego autoryzacje platnosci
    poprzez Polcard, ktory sprzedawany ma byc klientom zewnetrznym;
    kazdy element sklepu mozna skonfigurowac na potrzeby danego klienta;
    sklep zostal stworzony w technologii ASP

    D. [web_application_name]

    projekt w trakcie realizacji - tworzenie modulow dla
    [company_department]
    w aplikacji zarzadzajacej:

    - czasem pracy w przedsiebiorstwie
    - rentownoscia projektow
    - relacjami z klientami i pracownikami

    aplikacja tworzona jest w technologii Perl

    E. Sklep Internetowy - nowa wersja

    obecnie praca nad nowa wersja sklepu internetowego w technologii Perl;
    sklep jest rozbudowana, modulowa aplikacja, ktora mozna dostosowac do
    potrzeb
    kazdego klienta:

    - dowolna liczba ketegorii i podkategorii produktow
    - dodawanie produktu do wielu kategorii
    - rozne warianty produktow (np. kolorystyczne)
    - krotki i szczegolowy opis produktow, zdjecia
    - mozliwosc wyszukiwania produktow wedlug dowolnych kryteriow
    - ustalanie promocji / rabatow / nowosci / towarow polecanych
    - mozliwosc dodawania komentarzy przez klientow
    - zatwierdzanie i dodawanie odpowiedzi do komentarzy i zapytan
    - rejestracja uzytkownikow
    - grupy uzytkownikow
    - mailing do klientow
    - dowolne formy platnosci (rowniez karta platnicza)
    - calkowita obsluga procesu zamowienia
    - obsluga wersji wielojezycznej
    - obsluga wielu wersji graficznych (skins)
    - personalizacja sklepu przez uzytkownika
    - generowanie statystyk sprzedazy

    DOSWIADCZENIE ZAWODOWE
    ----------------------

    A. [company_name] [3_years_at_this_company_and_still_work_here]

    1. [5_months]

    agent telemarketingu przy projekcie [project_name]

    - telefoniczna obsluga klienta

    2. [6_months]

    lider zespolu przy projekcie [project_name]

    - zarzadzanie grupa agentow telemarketingu
    - stworzenie intranetowego korporacyjnego serwisu WWW

    3. [1_year_3_months_and_still_work_in_this_department]

    specjalista ds baz danych

    - tworzenie aplikacji bazodanowych
    - tworzenie aplikacji internetowych
    - administracja serwerem Microsoft SQL Server
    - przygotowywanie baz danych do akcji telemarketingowych

    WYKSZTALCENIE
    -------------

    1994 - 1998

    - Liceum Ogolnoksztalcace w [city_name]

    ZNAJOMOSC JEZYKOW OBCYCH
    ------------------------

    jezyk angielski

    bardzo dobra znajomosc jezyka angielskiego

    ZAINTERESOWANIA
    ---------------

    informatyka, psychologia, NLP

  • 2. Data: 2003-07-21 11:22:27
    Temat: Re: Web developer in London
    Od: "Marcin Denys" <m...@s...eisp.pl>

    Dziś co drugi webmaster posiada podobne umiejętności, ale plusem może być
    ponad przeciętna znajomość języka.
    Dodam tylko, że na grupie dyskusyjnej news://uk.jobs.offered nie spotyka się
    już tzw. WebDeveloperów, czy programstów aplikacji internetowych, chyba
    poszło to w inne technologie.

  • 3. Data: 2003-07-21 11:42:56
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bfgiel$33o$1@nemesis.news.tpi.pl>, m...@s...eisp.pl
    says...

> [...]
    > już tzw. WebDeveloperów, czy programstów aplikacji internetowych, chyba

    Dzieki za info. Jesli rzeczywiscie jest tak, jak mowisz, to mysle, ze
    trzeba sie zaczac czyms wyrozniac.

  • 4. Data: 2003-07-21 12:55:04
    Od: "abb" <k...@g...pl>

    W Wlk. Brytanii płaci sie bardzo wysokie podatki.
    Jeśli bedziesz je "płacił" tak jak w Polsce
    to z pierdla nie wyjdziesz przez parę ładnych lat.
    To nie Polska kolego
    Pozdrawiam !!!

  • 5. Data: 2003-07-21 13:25:44
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bfgnrv$h01$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@g...pl
    says...

    > W Wlk. Brytanii płaci sie bardzo wysokie podatki.
    > Jeśli bedziesz je "płacił" tak jak w Polsce
    > to z pierdla nie wyjdziesz przez parę ładnych lat.
    > To nie Polska kolego
    > Pozdrawiam !!!

    Witaj, dzieki za info, choc Twoj post nie odpowiedzial na moje pytania
    :-) A co do placenia podatkow - to mamy w Polsce zbyt wysokie podatki. I
    co z tego? Nic! Pieniadze sa wyrzucane w bloto. Wystarczy porownac to,
    co mamy w UK, a to, co mamy w Polsce. Wybieram Londyn z wysokimi
    podatkami.

  • 6. Data: 2003-07-21 17:57:10
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    abb <k...@g...pl> napisał(a):

    > W Wlk. Brytanii płaci sie bardzo wysokie podatki.

    chyba raczysz zartowac, w UK placi sie jedne z najnizszych podatkow
    osobistych w UE. (np. 10% mniej niz w slynacej z "niskich" podatkow
    Irlandii).
    Inna rzecz ze o wielu rzeczach decydujesz sam (np ubezpieczenie emerytalne).

  • 7. Data: 2003-07-21 19:13:11
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Mon, 21 Jul 2003 09:28:20 +0200, gdy web
    <w...@p...fm> napisał:

    >Nie chce oplacac
    >Funduszu Zdrowia, bo korzystam z uslug prywatnego centrum medycznego.

    Trochę zboczę z tematu, ale moge prosic szczegoly? Jeśli polecasz :)

> [...]
    >EU szybko znalezc prace w Londynie? Czym powinienem sie
    >zainteresowac? Jakie moge zdobyc dodatkowe kwalifikacje?

    To swietnie, ze planujesz wyjazd z wyprzedzeniem, uczysz sie jezyka, no
    i szukasz informacji tutaj :)

    Moje uwagi:
    Piszesz ze jestes samoukiem, a z opisu projektow wynika, ze wykonales
    je samodzielnie (ewentualnie we wspolpracy z grafikiem itp.). Jak wiec
    poradzisz sobie w zespole projektowym, gdzie jest:
    - prowadzenie projektu wg jakiejs metodologii (niech bedzie prince2 czy
    10step)
    - zarzadzanie jakoscia, testy
    - dokumentacja itp, itd. ?

    Nie wiem czy sie grupowicze ze mna zgodza, ale czas 'wolnych strzelcow'
    znajacych sie na wszystkim od ASP do Zend juz powoli mija - u nas - co
    oznacza ze w UK juz minal dawno.

    Male projekty sa coraz bardziej zautomatyzowane (mozna kupic 'sklep
    internetowy' w pudelku i zainstalowac samemu, ewentualnie zrobi to
    specjalista w pare godzin), a srednie i wieksze wymagaja juz wspolpracy
    co najmniej paru osob.

    Wynikają z tego dwa wnioski:
    - musisz umieć się w tym środowisku poruszać (zdobyć jakieś
    doświadczenie)
    - musisz się wyspecjalizować. Sorry, ale rozśmiesza mnie tekst, że znasz
    się jednocześnie na MySQL, MSSQL, Oraclu, Accesie i Postgresie.
    No dobra, z każdą zdarzyło mi się w życiu połączyć (przez php lub jbdc)
    i zrobić jakieś zapytanie, ale w życiu nie napiszę, że znam się na
    wszystkich. Co np. znasz z Oracla? Podstawy, PL/SQL, Forms, Reports,
    administrację? To cała rzeka jest.

    No chyba, ze jestes _genialny_ (pare takich osob w polskim internecie
    widzialem), znasz profesjonalnie wszystkie wymienione technologie, wiec
    powyzsze slowa Ciebie nie dotycza. No, ale przekonaj o tym pracodawce.

    Jesli nie - przynajmniej okresl stopien znajomosci kazdej z technologii.

    pzdr
    Robert

  • 8. Data: 2003-07-21 23:11:45
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Robert Drozd <r...@y...iq.anonimy-to-zera.pl> wrote:
    > Nie wiem czy sie grupowicze ze mna zgodza, ale czas 'wolnych strzelcow'
    > znajacych sie na wszystkim od ASP do Zend juz powoli mija - u nas - co
    > oznacza ze w UK juz minal dawno.

    Tu się zgodzę, choć nie wykluczam że ktoś może się znać b. dobrze
    naprawdę na bardzo wielu rzeczach. Natomiast czas tych, którzy
    znali się po trochę na wszystkim rzeczywiście w tej branży przynajmniej
    zaczyna mijać.

> [...]
    > internetowy' w pudelku i zainstalowac samemu, ewentualnie zrobi to
    > specjalista w pare godzin), a srednie i wieksze wymagaja juz wspolpracy

    Sklep z pudełka? Nie wierzę. Nie ma to jak dedykowany sklep napisany
    specjalnie dla klienta i administrowany przez autora takiej aplikacji.
    Ci którzy próbują oszczędzać na kosztach, kupując sklep z pudełka
    przekonują się potem jaka to była pozorna oszczędność.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10368 dzień życia, sprawność

  • 9. Data: 2003-07-22 02:06:51
    Od: "ZIL" <m...@s...eisp.pl>

    Tak na marginesie ==> SanMarino (raj podatkowy) ==> może jednak tam? Tylko,
    że WŁOSKI....

    > Jesli nie - przynajmniej okresl stopien znajomosci kazdej z technologii.
    Niejednokrotnie zamieszczając ogłoszenia na pl.praca.oferowana spotykałem
    się ciągle z tym samym efektem 'zmasowanego odzewu'. 100 odpowiedzi takich
    samych, tzn. identycznych z Twoimi kwalifikacjami. 10% jedynie przyznała się
    do faktycznych umiejętności, czyli oznaczając przy MySQL(5), a Oracle(3). A
    niejednoktornie przy JavaScript dzięki wielu dostępnych tutoriali/skryptom
    określali się na (5), a przyszło wykonać prostą aplikację i pojawiały się
    problemy. Podobnie jak Ty próbowałem jakiś czas temu dołączyć do team'u
    znanej firmy web'owej - efekt: ciężko przestawić się na tryb pracy
    wymieniony w poście Pana Roberta. Takie są fakty...

    W Polsce wciąż Internet jest na takim, a nie innym poziomie. Niedługo się to
    zmieni, a zapotrzebowanie na takich jak Ty będzie stale rosło (a poza tym
    jest tyle możliwości rozwoju!!!), więc nie wiem czy jest sens wyjazdu do
    Anglii. Ale jeśli nic Cię TU nie trzyma granice już niedługo będą wolne...

    Marcin Denys

  • 10. Data: 2003-07-22 08:03:36
    Od: web <w...@p...fm>

> [...]

    > W Wlk. Brytanii płaci sie bardzo wysokie podatki.
    > Jeśli bedziesz je "płacił" tak jak w Polsce
    > to z pierdla nie wyjdziesz przez parę ładnych lat.

    Wlasnie sprawdzilem informacje na temat podatkow, ktore bede placil. W
    moim przypadku w gre wchodza nastepujace:

    - income tax,
    - concil tax,
    - television usage tax,

    a pozniej:

    - road tax.

    I z wszelkich wyliczen wychodzi mi, ze bede placil procentowo mniej niz
    w Polsce.

    Poza tym w Polsce musze oplacac Fundusz Zdrowia, mimo ze mam wykupiony
    abonament w prywatnym centrum medycznym. Gdybym chcial korzystac z
    publicznej sluzby zdrowia, teraz pewnie bym stal od rana w kolejce, aby
    zapisac sie do dentysty, ktory bedzie mnie mogl przyjac za pol roku.

    W UK moge sobie wybrac pomiedzy publiczna a prywatna sluzba zdrowia.

    W Polsce musze placic ZUS, ktory marnotrawi moje pieniadze. Czesc
    skladek w ogole nie jest przez ZUS przekazywana do II filaru
    ubezpieczen. A co do tych, ktore sa przekazywane, rzad ma zakusy, aby
    przeznaczyc na budowe autostrad :-) Dodam, ze na autostrady jest juz
    przeznaczona przeciez czesc akcyzy w paliwie. Jednak za te czesc kupuje
    sie obecnie luksusowe samochody, domki letniskowe i motorowki :-)

    W UK moge sobie wybrac ubezpieczyciela i zakres ubezpieczen. Jestem
    panem wlasnego losu i decyduje, gdzie pojda moje pieniadze. I moge
    jezdzic po normalnych drogach - nie musze koniecznie kupowac auta
    terenowego.

    Podsumowujac wszelkie oplaty i parapodatki, ktore ponosze, co miesiac
    oddaje panstwu pomiedzy 40-50% tego, co zarobie.

    Moze niektorzy to uznaja za brak patriotyzmu, ale nie chce juz byc
    Polakiem. Bo nie chce byc frajerem.