PracaGrupypl.praca.dyskusje › Policja ...

  • 1. Data: 2003-07-20 19:51:37
    Temat: Re: Policja ...
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bfeejs$m50$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Chciałabym pracować w policji albo straży miejskiej, ale nie wiem jakie
    > trzeba spełnić warunki.
    > Byłam w wojewódzkiej komendzie, ale tam nawet nie wpuszczono mnie do
    działu
    > kadr, lecz poinformowano, że nie ma naboru do policji

    Cóż za lenistwo !
    A www.policja.pl to nie łaska poczytać ?
    Wszystko jest !!!!

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 2. Data: 2003-07-20 22:40:31
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Agnieszka <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Chciałabym pracować w policji [...]

    Ja też. Gdyby w Polsce:
    a) policję szanowano jak w USA
    b) policjanci byli na poziomie umysłowym tych z USA
    c) płacili godziwie za pracę w policji

    PS. Dlaczego w Polsce tylu policjantów ma wąsy? Zastanawiam
    się kiedy spotkam jakąś policjantkę z wąsami :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10367 dzień życia, sprawność

  • 3. Data: 2003-07-21 06:09:46
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> writes:

    > Ja też. Gdyby w Polsce:
    > a) policję szanowano jak w USA

    szanuja, bo pobicie policjanta to przestepstwo federalne. stawianie
    sie wladzy, opieranie przy aresztowaniu - licznik tyka.

    tutaj sie po prostu nie oplaca zadzierac z policja.

    > b) policjanci byli na poziomie umysłowym tych z USA

    w usa mlotkow tez nie brakuje, generalnie tacy normalni policjanci,
    dzielnicowi, to nie sa jakies geniusze, nie. tylko, ze tutaj raczej
    sie dba troche bardziej o ich kwalifikacje, wymaga roznych kursow -
    nie tylko sprawnosciowych.

    > c) płacili godziwie za pracę w policji

    a co to jest godziwie? dla wielu amerykanow przecietna pensja
    policjanta - $30 000 to jest kiepsciutko.
    natomiast maja ladne emerytury - jak dozyja - bo panstwowe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 4. Data: 2003-07-21 06:33:34
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Ja też. Gdyby w Polsce:
    > a) policję szanowano jak w USA
    Ad.a
    Policja nie jest od szanowania bo to nie nasza babcia, tylko od pilnowania
    porządku, naszej własności i nietykalności sfery wolności

    > b) policjanci byli na poziomie umysłowym tych z USA
    Ad.b
    No nie wiem ... chyba nie wszyscy szerwgowi konczyli tam Harvard ....

    > c) płacili godziwie za pracę w policji
    ad.c
    skoro tak sadzisz ....to oddawaj co miesiac np. 50 zł na policje, jako
    darowizna .... w sumie to to samo jakby zabrali w postaci podatku zeby im
    zwiększyć płace,a moze jeszcze lepsza to forma bo prosto z serca .. :)

  • 5. Data: 2003-07-21 06:33:41
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2003-07-21 10:51:05
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    steer <s...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Policja nie jest od szanowania bo to nie nasza babcia, tylko od pilnowania
    > porządku, naszej własności i nietykalności sfery wolności

    Yhm? W Polsce z policjantów ludzie się generalnie śmieją, bo i mają
    powody. Jak widzę zresztą patrole uliczne to mam wrażenie, że to
    paru dresów przebrało się za policjantów, albo za karę jacyś
    uczniowie zawodówek udają policję. W USA nie stwierdziłem.
    Tam policjant wygląda jak policjant (a nie jakieś chuchro
    z podwórka).

    > No nie wiem ... chyba nie wszyscy szerwgowi konczyli tam Harvard ....

    Mówię o wrażeniu a nie o każdym pojedynczym policjancie.

    > skoro tak sadzisz ....to oddawaj co miesiac np. 50 zł na policje, jako
    > darowizna .... w sumie to to samo jakby zabrali w postaci podatku zeby im
    > zwiększyć płace,a moze jeszcze lepsza to forma bo prosto z serca .. :)

    I jeszcze co? Połowę z tego co zarabiam (jeśli nie więcej) oddaje
    na to państwo i jeszcze mało? Jeszcze mam darowizny dawać na nowe
    limuzyny dla politykierów, czy może na kolejny cyrk pod nazwą
    komisja śledcza? Wniosek powinien być inny: niech ci którzy
    rządzą umiejętnie gospodarują pieniędzmi i płacą policjantom
    więcej. Ale w tym kraju to niemożliwe.

  • 7. Data: 2003-07-21 11:02:20
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> wrote:
> [...]
    > dzielnicowi, to nie sa jakies geniusze, nie. tylko, ze tutaj raczej
    > sie dba troche bardziej o ich kwalifikacje, wymaga roznych kursow -

    Z moich doświadczeń z policjantem w USA można pogadać na poziomie.
    Z policjantem w Polsce na poziomie podstawówki najwyżej. Zresztą
    polecam pooglądać programy typu "Cops" i porównać z programami
    o policji typu "Drogówka" w Polsce. Widać czy nie widać różnicy?

    > a co to jest godziwie? dla wielu amerykanow przecietna pensja
    > policjanta - $30 000 to jest kiepsciutko.
    > natomiast maja ladne emerytury - jak dozyja - bo panstwowe.

    Dokładnie: mają dobre emerytury, wszelkie świadczenia
    i szacunek mieszkańców, bo są dla nich a nie przeciwko nim.
    Z tymi średnimi zarobkami to trochę zaniżyłaś w dół. Vide:
    http://www.jobbankusa.com/ohb/ohb160.html (i to dane z 1998).
    Chcesz porównać do zarobków policjantów w Polsce? :)

  • 8. Data: 2003-07-21 11:28:12
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...pl>

    ze stron www.policja.pl

    JAK ZOSTAĆ POLICJANTEM
    Aby podjąć służbę w policji należy spełnić łącznie następujące warunki:

    a.. być obywatelem Polski,
    b.. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
    c.. być nie karanym,
    d.. korzystać z pełni praw publicznych,
    e.. posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
    f.. posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach
    uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której kandydat
    gotów się podporządkować,
    g.. dla mężczyzn - kat. zdrowia A1, uregulowany stosunek do służby
    wojskowej.
    Przyjęcia do służby w policji realizują komendy powiatowe/miejskie oraz
    komenda wojewódzka kierując się potrzebami jednostek.

    Osoba ubiegająca się o podjęcie służby w policji powinna zgłosić się w
    komendzie powiatowej/miejskiej lub wojewódzkiej właściwej ze względu na
    miejsce stałego zameldowania.

    ETAPY POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO DLA KANDYDATÓW DO SŁUŻBY:

    1. Rozmowa kwalifikacyjna.

    2. Test sprawności fizycznej:

    a.. test wytrzymałościowy: wejście na stopień o wysokości 30 cm techniką
    "harwardzką" przez 180 sekund (steptest),
    b.. test mocy: rzut piłką lekarską oburącz zza głowy (mężczyźni piłką o
    wadze 3 kg, kobiety - 2 kg),
    c.. test siły wytrzymałościowej: siady proste z leżenia tyłem w ciągu 30
    sekund
    d.. test siły: mężczyźni - podciąganie się na drążku, kobiety: uginanie i
    prostowanie ramion w podporze zwieszonym tyłem na ławeczkach gimnastycznych
    w ciągu 30 sekund,
    e.. test zwinnościowy: bieg z przewrotami i obieganiem chorągiewek.
    3. Badania psychologiczne.

    4. Badania przez komisję lekarską.

    5. Ocena predyspozycji osób spełniających wymagania przez zespół oceniający.

    Warunkiem przyjęcia do służby w Policji jest zaliczenie wszystkich etapów
    postępowania kwalifikacyjnego.

    Osobę zgłaszającą się do podjęcia służby w Policji mianuje się policjantem w
    służbie przygotowawczej na okres 3 lat. Po upływie tego okresu policjant
    zostaje mianowany na stałe.
    Policjanci odbywają szkolenie podstawowe w ośrodkach szkolenia policji i
    szkołach policji bezpośrednio po przyjęciu do służby w Policji, nie później
    jednak niż w terminie jednego miesiąca od daty przyjęcia. Szkolenie trwa od
    4,5 do 8 miesięcy w warunkach skoszarowanych.

    Składniki wynagrodzenia (brutto):

    - uposażenie zasadnicze - 1010 zł,

    - dodatek za stopień - 335 zł,

    - dodatek za staż pracy liczony od uposażenia zasadniczego.

    Więcej informacji na temat przyjęcia do służby w Policji można uzyskać w
    komórkach kadrowych komend miejskich i powiatowych policji

  • 9. Data: 2003-07-21 11:46:09
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > uczniowie zawodówek udają policję. W USA nie stwierdziłem.
    > Tam policjant wygląda jak policjant (a nie jakieś chuchro

    Zgadzam sie. W Polsce do policji garną sie w większości nie ci którzy chcą tą
    pracę wykonywać z powołania, ale ci którzy mają w perspektywie bardzo wczesną
    emeryture i mozliwość dodatkowego zarobkowania po pracy w policji. Poza tym
    nie oszukujmy sie ..... idealne miejsce do korupcji...
    Ja nie winie policjantów że niektórzy z nich poszli do policji mimo ze sie
    wogóle nie nadają, ani za to ze "biorą". Winny jest system, mechanizm który
    na to wszystko pozwala czyli obowiązujące prawo. Jako obywatel płacący
    podatki nie zyczę sobie aby chroniły mnie chuderlaki, grubasy, obojętni i
    bojaźliwi. Wątpie żeby społeczeństwo z którego przecież policja żyje zgodziło
    sie na takich policjantów jakich mamy. A jednak, jest to hermetyczna często
    skorumpowana grupa osób która najczęściej unika odpowiedzialności. Ręka ręke
    myje i wszyscy sie cieszą. Demokracja bez demosu ........

    steer

  • 10. Data: 2003-07-21 14:57:35
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Maciej_NT <m...@n...pl> wrote:
    > Składniki wynagrodzenia (brutto):
    > - uposażenie zasadnicze - 1010 zł,
    > - dodatek za stopień - 335 zł,
    > - dodatek za staż pracy liczony od uposażenia zasadniczego.

    Śmiechu warte. Potem się dziwić, że dorabiają jako ochroniarze,
    albo biorą łapówki.