PracaGrupypl.praca.dyskusjeWeb developer in London › Re: Web developer in London
    From: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Web developer in London
    Date: Mon, 21 Jul 2003 21:13:11 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@62.233.141.10

    Stało się to Mon, 21 Jul 2003 09:28:20 +0200, gdy web
    <w...@p...fm> napisał:

    >Nie chce oplacac
    >Funduszu Zdrowia, bo korzystam z uslug prywatnego centrum medycznego.

    Trochę zboczę z tematu, ale moge prosic szczegoly? Jeśli polecasz :)

    >Czy jest wedlug Was jeszcze cos, nad czym moge popracowac
    >w ciagu najblizszych 10 miesiecy, aby po wejsciu Polski do
    >EU szybko znalezc prace w Londynie? Czym powinienem sie
    >zainteresowac? Jakie moge zdobyc dodatkowe kwalifikacje?

    To swietnie, ze planujesz wyjazd z wyprzedzeniem, uczysz sie jezyka, no
    i szukasz informacji tutaj :)

    Moje uwagi:
    Piszesz ze jestes samoukiem, a z opisu projektow wynika, ze wykonales
    je samodzielnie (ewentualnie we wspolpracy z grafikiem itp.). Jak wiec
    poradzisz sobie w zespole projektowym, gdzie jest:
    - prowadzenie projektu wg jakiejs metodologii (niech bedzie prince2 czy
    10step)
    - zarzadzanie jakoscia, testy
    - dokumentacja itp, itd. ?

    Nie wiem czy sie grupowicze ze mna zgodza, ale czas 'wolnych strzelcow'
    znajacych sie na wszystkim od ASP do Zend juz powoli mija - u nas - co
    oznacza ze w UK juz minal dawno.

    Male projekty sa coraz bardziej zautomatyzowane (mozna kupic 'sklep
    internetowy' w pudelku i zainstalowac samemu, ewentualnie zrobi to
    specjalista w pare godzin), a srednie i wieksze wymagaja juz wspolpracy
    co najmniej paru osob.

    Wynikają z tego dwa wnioski:
    - musisz umieć się w tym środowisku poruszać (zdobyć jakieś
    doświadczenie)
    - musisz się wyspecjalizować. Sorry, ale rozśmiesza mnie tekst, że znasz
    się jednocześnie na MySQL, MSSQL, Oraclu, Accesie i Postgresie.
    No dobra, z każdą zdarzyło mi się w życiu połączyć (przez php lub jbdc)
    i zrobić jakieś zapytanie, ale w życiu nie napiszę, że znam się na
    wszystkich. Co np. znasz z Oracla? Podstawy, PL/SQL, Forms, Reports,
    administrację? To cała rzeka jest.

    No chyba, ze jestes _genialny_ (pare takich osob w polskim internecie
    widzialem), znasz profesjonalnie wszystkie wymienione technologie, wiec
    powyzsze slowa Ciebie nie dotycza. No, ale przekonaj o tym pracodawce.

    Jesli nie - przynajmniej okresl stopien znajomosci kazdej z technologii.

    pzdr
    Robert