PracaGrupypl.praca.dyskusjeWeb developer in London › Re: Web developer in London
    From: web <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Web developer in London
    Date: Tue, 22 Jul 2003 10:03:36 +0200

    In article <bfgnrv$h01$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@g...pl
    says...

    > W Wlk. Brytanii płaci sie bardzo wysokie podatki.
    > Jeśli bedziesz je "płacił" tak jak w Polsce
    > to z pierdla nie wyjdziesz przez parę ładnych lat.
    > To nie Polska kolego
    > Pozdrawiam !!!

    Wlasnie sprawdzilem informacje na temat podatkow, ktore bede placil. W
    moim przypadku w gre wchodza nastepujace:

    - income tax,
    - concil tax,
    - television usage tax,

    a pozniej:

    - road tax.

    I z wszelkich wyliczen wychodzi mi, ze bede placil procentowo mniej niz
    w Polsce.

    Poza tym w Polsce musze oplacac Fundusz Zdrowia, mimo ze mam wykupiony
    abonament w prywatnym centrum medycznym. Gdybym chcial korzystac z
    publicznej sluzby zdrowia, teraz pewnie bym stal od rana w kolejce, aby
    zapisac sie do dentysty, ktory bedzie mnie mogl przyjac za pol roku.

    W UK moge sobie wybrac pomiedzy publiczna a prywatna sluzba zdrowia.

    W Polsce musze placic ZUS, ktory marnotrawi moje pieniadze. Czesc
    skladek w ogole nie jest przez ZUS przekazywana do II filaru
    ubezpieczen. A co do tych, ktore sa przekazywane, rzad ma zakusy, aby
    przeznaczyc na budowe autostrad :-) Dodam, ze na autostrady jest juz
    przeznaczona przeciez czesc akcyzy w paliwie. Jednak za te czesc kupuje
    sie obecnie luksusowe samochody, domki letniskowe i motorowki :-)

    W UK moge sobie wybrac ubezpieczyciela i zakres ubezpieczen. Jestem
    panem wlasnego losu i decyduje, gdzie pojda moje pieniadze. I moge
    jezdzic po normalnych drogach - nie musze koniecznie kupowac auta
    terenowego.

    Podsumowujac wszelkie oplaty i parapodatki, ktore ponosze, co miesiac
    oddaje panstwu pomiedzy 40-50% tego, co zarobie.

    Moze niektorzy to uznaja za brak patriotyzmu, ale nie chce juz byc
    Polakiem. Bo nie chce byc frajerem.