PracaGrupypl.praca.dyskusje › 'zemsta to ___ewska frajda'

  • 11. Data: 2003-04-24 19:21:30
    Temat: Re: 'zemsta to ___ewska frajda'
    Od: "_-tosemja-_" <c...@w...pl>

    > Czy owa fachowość i bezbłędność przejawiała się również w stosowaniu zasad
    > pisowni polskiej w taki sposób jak w poście?
    > Chyba, że chodzi o stanowisko sprzątaczki lub gońca. Wtedy nie ma sprawy.

    A co nie tak jest w tym tekście??

  • 12. Data: 2003-04-24 20:34:59
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    to ja proponuje nawet olac inspekcje pracy i zglosic doniesienie do
    prokuratury. jesli to posada panstwowa to moga z tego zrobic nawet
    przestepstwo z jakiegos paragrafu (w prywatnej firmie to sprawa wylacznie
    dla PIP-u)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 13. Data: 2003-04-24 20:35:37
    Od: "michu" <6...@n...net>

    Użytkownik "MaL" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > Mam pewna sprawe i zwracam sie o pomysly/propozycje do Was.
    > Pracuje w pewnej panstwowej instytucji od 5lat. Calkiem niedawno zostalem
    > zdegradowany na nizsze stanowisko mimo iz wywiazywalem sie fachowo i

    A ja ciebie popieram. Zeslij na nich pare kontrol. Skarbowka, nik, pip, pih
    ich zalatwia - przynajmniej kontrole dadza im sie we znaki (ja tak zrobilem
    mojej bylej firmie i kary z roznych kontroli wyniosly okolo 10 tys PLN - bys
    widzial mine dyra jak wywalali go z roboty za zaniedbania - sama rozkosz)
    Idz do tych instytucji i zloz oficjalna, anonimowa skarge na swoja firme i
    kontrole murowane. Mozesz tez sformatowac dyski we wszystkich kompach do
    ktorych masz dostep (tu nic ci nie udowodnia jak nie dasz sie zlapac, ale
    jest to troche chamskie bo robisz klopoty kumplom a nie dyrekcji - no chyba
    ze ich nie lubisz), narobic firmie zlej opinii u potencjalnych i obecnych
    kontrahentow, mozesz wrzucic do sieci jakiegos przyjemnego wirusika (polecam
    Nimde albo I love you).

  • 14. Data: 2003-04-24 20:36:27
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > stopniu
    > boli
    >
    > Jaja se robisz ? Na głowę żeś upadł ? Daj se siana i zajmij się swoimi
    > sprawami, a nie cudzymi.

    a co to nie jest jego sprawa ?
    a nawet jesli by to dotyczylo kolegi z innego pokoju to i tak chwala mu za
    to ze chce cos zrobic z tym.
    moze pomoze prasa .. dziennikarze lubia takie tematy drazyc :-)

  • 15. Data: 2003-04-24 20:39:04
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Jesteś szuja, szmata i donosiciel. Wcale się nie dziwię, ze cie wywalili z
    > roboty. Po prostu w końcu poznali się na tobie.

    obrazasz uczciwego czlowieka ktory traci prace przez to ze ktos jest szmata
    i na panstwowym stanowisku kradnie moje pieniadze (twoje tez ale widaz ze
    tego nie rozumiesz balwanie (zeby gozej nie powiedziec))

  • 16. Data: 2003-04-24 22:34:26
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "_-tosemja-_" <c...@w...pl> napisał

    | A co nie tak jest w tym tekście??

    Poniżej cały tekst.
    Moje oznaczenia:
    *xx* - oczywiste błędy,
    + - brak przecinka,
    +xx+ - w takim kontekście wyrazy te nie powinny być użyte.

    Nie zaznaczyłem wszystkich błędów, tylko te najbardziej rażące. Nie czepiam
    się błędów stylistycznych. Pomijam fakt, że wypowiedź jest jednym bełkotem -
    można to złożyć na karb podenerwowania zaistniałą sytuacją.
    Człowiek pisze, że pracuje w instytucji państwowej. Tego rodzaju podmioty
    zajmują się głównie produkowaniem i przetwarzaniem dokumentów w języku
    polskim.

    Do tego wszystkiego tekst bez polskich znaków diakrytycznych - netykieta się
    kłania.
    -----

[...]
    bezblednie ze swoich obowiazkow i kadra kierownicza *niemiala* najmniejszego
    powodu +ku+ degradacji (*poprostu* od tak, potrzebne byl etat dla
    protegowanego).
    A przeniesiono mnie z dzialu, gdzie kierownikiem jest malzonek+ a osobą
    bezposrednio podleglą jest jego malzonka.
    Wiem, ze prawo pracy *niezezwala* na takowa forme zatrudnien i ten fakt
    chcialbym wykorzystac, tylko nie wiem jak sie do tego zabrac, stad moj
    temat.
    W zwiazku, +iz+ postanowilem zmienic firme+ w ktorej pracuje z przyczyn
    oczywistych, mam zamiar wykorzystac +owy+ fakt w celu ?zemsty? na dziale
    kadr
    oraz na ww malzenstwie, gdzie to kierownik wraz z kadrami podjal decyzje
    mojej degradacji w zamian za utrzymanie na stanowisku wlasnej zony, ktora
    byla przeznaczona wg przepisow prawnych do przeniesienia.
    Innym aspektem sprawy jest rowniez protekcja w dziale kadr, gdzie na moje
    miejsce jeszcze tego samego dnia pojawil sie przyszly ziec kierownika kadr,
    ktory *ostetacyjnie* zapowiadal+ ze bedzie na owym stanowisku pracowal
    kosztem
    owej malzonki przelozonego.
    I tu zwracam sie do Was z prosba o porady, propozycje i mozliwosci w jaki
    sposob moglbym sie odegrac na osobach+ ktorych to bezposrednio dotyczy.
    Zaptacie zapewne po co.. chociazby dla wlasnej satysfakcji, +podbicia+
    swojego

    Andrzej K.

  • 17. Data: 2003-04-24 23:47:59
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Oberfeldkurat napisał:

> [...]
    > +xx+ - w takim kontekście wyrazy te nie powinny być użyte.

    > Do tego wszystkiego tekst bez polskich znaków diakrytycznych - netykieta się

    Tu chyba przesadziłeś. ;)

    > kadra kierownicza nie miala najmniejszego powodu +ku+ degradacji

    *ku* książk. przyimek łączący się z celownikiem

    b) z nazwami czynności lub stanu tworzy wyrażenia oznaczające cel lub
    następstwo.

    MZ BRAK BŁĘDU.

    > W zwiazku, +iz+ postanowilem zmienic firme+ w ktorej pracuje

    *iż* spójnik łączący ze zdaniem nadrzędnym zdania podrzędne rozwijające
    treść składników zdania nadrzędnego; że (z nieco książkowym odcieniem)

    c) w połączeniu z niektórymi formami lub zwrotami nieosobowymi
    "Być może, iż wcale nie wyjadę."

    Tu już bym się mocno zastanowił, ale patrząc na w/w przykład, gdzie
    zastosowano "iż" zamiast "że", mogę uznać formę za poprawną, choć
    niezbyt ładną stylistycznie.

    > mam zamiar wykorzystac +owy+ fakt

    Tu się zgodzę, ale tylko jeżeli chodzi o formę - powinno być *ów*

    > ktory *ostetacyjnie* zapowiadal+ ze bedzie na owym stanowisku pracowal

    LITERÓWKA

    > chociazby dla wlasnej satysfakcji, +podbicia+ swojego wlasnego morale

    Podbić normę, stawkę, ceny itp. - podnieść normę, stawkę, ceny itp.
    przestarz.
    Podbić komuś bębenka - pochlebić komuś, zachęcić pochlebstwem do czegoś

    Również mocno bym się wahał - jedynie stylistyka.

    Podsumowując - wg słownika j.polskiego PWN, tylko jeden przypadek można
    określić jako błąd rażący (owy), choć i tu można się doszukać
    okoliczności łagodzącej. Reszta jest co najwyżej archaizmami lub
    sformułowaniami literackimi.

    Nie jestem ani za autorem wątku, ani przeciw Tobie. Niestety, w ten
    sposób reaguję na osoby, które próbują kreować rzeczywistość i
    udowadniać innym błędy na podstawie swojej "twórczości" a nie wiedzy w
    miarę obiektywnej. ;)

    Flyer

  • 18. Data: 2003-04-25 00:47:08
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w

    | Tu chyba przesadziłeś. ;)

    A dlaczegóż to? Wszak to grupa pl. Nie zwróciłbym na to uwagi komuś
    piszącemu spoza Polski - może nie mieć zainstalowanej polskiej klawiatury.

    | *ku* książk. przyimek łączący się z celownikiem
    |
    | b) z nazwami czynności lub stanu tworzy wyrażenia oznaczające cel lub
    | następstwo.
    |
    | MZ BRAK BŁĘDU.

    Tu akurat rzeczownik "degradacji" występuje w dopełniaczu (kogo, czego) i
    bardziej stosowny jest np. przyimek "dla".

> [...]
    |
    | Tu już bym się mocno zastanowił, ale patrząc na w/w przykład, gdzie
    | zastosowano "iż" zamiast "że", mogę uznać formę za poprawną, choć

    Będzie poprawna pod warunkiem uzupełnienia np. "W związku z tym, iż...".

    | LITERÓWKA

    Biorąc pod uwagę niestosowanie "ogonków" można przyjąć, że było
    "ostętacyjnie".

> [...]
    | Podbić komuś bębenka - pochlebić komuś, zachęcić pochlebstwem do czegoś
    |
    | Również mocno bym się wahał - jedynie stylistyka.

    Nigdy nie spotkałem się ze sformułowaniem "podbić morale", a czytam sporo.

> [...]
    | sposób reaguję na osoby, które próbują kreować rzeczywistość i
    | udowadniać innym błędy na podstawie swojej "twórczości" a nie wiedzy w

    Nie wydaje mi się, abym "tworzył" czy też kreował rzeczywistość. Z
    niektórych postów ta rzeczywistość aż skrzeczy. Szlag mnie trafia, kiedy
    czytam nieporadne wypowiedzi ludzi mających wielkie mniemanie o sobie,
    swoich umiejętnościach lub kwalifikacjach. Nie komentuję stylu wypowiedzi
    ludzi, jeśli nic o nich więcej nie wiem. Tu sprowokowało mnie zdanie
    "Pracuję w państwowej instytucji". Przecież my wszyscy płacimy na to
    podatki. Zacznijmy tym ludziom uświadamiać ich niedoskonałości, może się
    trochę poduczą. Wszystkim to wyjdzie na dobre.

    Andrzej K.

  • 19. Data: 2003-04-25 08:31:44
    Od: "redchild" <r...@w...pl>

    > tymbardziej bedzie sral w gacie ze strachu.

    Albo szybciutko dyscyplinarke wykreci dla Pana MaL'a :D

  • 20. Data: 2003-04-25 12:45:32
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > A dlaczegóż to? Wszak to grupa pl. Nie zwróciłbym na to uwagi komuś
    > piszącemu spoza Polski - może nie mieć zainstalowanej polskiej klawiatury.

    Bez pozdrowien