PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zielona karta

  • 1. Data: 2003-04-24 13:20:00
    Temat: Zielona karta
    Od: "Tumor Mozgowicz" <U...@p...com>

    Hi,

    Jestem programistą i chciałbym wyjechać do pracy, najchętniej do USA. Czy
    ktoś mógłby mi podpowiedzieć od czego zacząć starania o zieloną kartę.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tumor Mózgowicz.

  • 2. Data: 2003-04-24 18:20:01
    Temat: Re: Zielona karta
    Od: "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl>

    Od włożenia googli.
    Boa.

  • 3. Data: 2003-04-24 19:28:18
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tumor Mozgowicz" <U...@p...com> wrote in message
    > Hi,
    >
    > Jestem programistą i chciałbym wyjechać do pracy, najchętniej do USA. Czy
    > ktoś mógłby mi podpowiedzieć od czego zacząć starania o zieloną kartę.

    zielona karta daje ci prawo pobytu i pracy w usa. Na dzień dzisiejszy
    zieloną kartę możesz co najwyżej wylosować w loterii wizowej, która zwykle
    odbywa się na przełomie wrzesień-październik. Informacji na ten temat szukaj
    na stronie ambasady amerykańskiej. A może akurat ci się poszczęści.

    Ty raczej masz na myśli otrzymanie wizy pozwalającej na pracę. H1B.
    O taką wizę występuje pracodawca amerykański.
    Starania musisz zacząć od znalezienia firmy, która zechciałaby cię
    zatrudnić. Jak już firma się na ciebie skusi występuje dla ciebie o
    przyznanie wizy H1B. Wiza taka przyznawana jest na trzy lata z możliwością
    przedłużenia na kolejne trzy i pozwoleniem na pracę w firmie, która się o
    taką wizę dla ciebie starała.
    Po pięciu latach pobytu w stanach masz prawo starać się o wydanie zielonej
    karty, która pozwoli ci zostać w tym 'raju' na zawsze.
    Rok 2003 jest ostatnim rokiem, w którym jest podwyższony limit wiz h1b dla
    specjalistów.
    Coś zdaje się 120 tyś wiz. Potem wraca wszystko do normy 50 tyś dla
    specjalistów wszystkich dziedzin.
    Więcej na temat typów wiz znajdziesz na stronie immigration and
    naturalization sevices. Aktualny adres to www.immigration.gov

    Pracodawców możesz namierzyć np. tutaj.
    www.monster.com
    www.nytimes.com
    www.dice.com

    Miłego szukania. I nie zniechęcaj się za szybko. :-)

    Jeszcze jedną możliwością zaznania 'raju' jest zaczepienie się w szkołach
    językowych (albo wogóle na studiach) na wizie studenckiej F-1.
    Postępowanie jest takie samo.
    Szukasz uniwersytetu (trudniej i drożej), szkoły językowej (łatwiej i są
    chętni), której płacisz za kurs, szkoła wystawia ci dokument I-20, z którym
    biegniesz do ambasady i przekonujesz pana ambasadora, że nauczenie się
    języka w Polsce jest dla ciebie niemożliwe i jedyna szansa to wyjazd.
    Niestety musisz również wykazać, że cię na to stać. Czyli pokazać p.
    ambasadorowi stan konta z kwotą mniej więcej 1000$ / miesiąc pobytu.
    Wiza F-1 daje pozwolenie na pracę 20g /tydzień w danej szkole, co czasami
    może być i dobre.
    W każdym razie zawsze na miejscu z wizy F-1, można zmienić swój status
    szukając sobie pracy na miejscu.

    Możesz wyjechać również na wizie turystycznej i na miejscu znaleźć szkołę,
    która wystawi ci I-20 i na miejscu zmienisz swój status na f-1.
    Jest to możliwe i nawet wykonalne jakkolwiek od kwietnia 2002 istnieje
    przepis, który mówi, że nie można zmienić wizy turystycznej na wizę
    studencką o ile przy wjeździe nie deklarowało się chęci podjęcia nauki.
    Decyzję podejmuje urzędnik imigracyjny. W każdym razie ma podstawę do
    wydania decyzji odmownej.
    Masz wówczas 10 dni na opuszczenie stanów.
    Z drugiej strony jeśli przy wjeździe do Stanów na wizie turystycznej
    zaznaczysz, że chcesz podjąć naukę to masz jeszcze większe szanse, że
    wrócisz tym samym samolotem, którym przyleciałeś.
    proponuję wersję pierwszą.

    Pamiętaj, że status (uzyskiwany już na miejscu w Stanach, jeżeli wjechało
    się na wizie turystycznej) f-1, h1b, to nie to samo co wiza (wydawana w
    Polsce) f-1, h1b.
    Status pozwala być legalnie, ale nie pozwala przekraczać granicy USA.
    Niewinna wycieczka do Kanady tudzież Meksyku może się skończyć przelotem
    przez Polskę w celu wbicia wizy do paszportu.

    W każdym razie wybrałeś najgorszy moment na wycieczkę do tego raju.
    Informatyków szukających pracy jest tutaj więcej niż w Polsce. Próbować
    zawsze można.

    Do zobaczenia w Polsce.

  • 4. Data: 2003-04-25 11:30:32
    Od: "Tumor Mozgowicz" <U...@p...com>

    Hi,

    Wielkie dzięki, za tak wyczerpujące opracowanie. Niech ci Bóg w dolarach
    wynagrodzi :-)

  • 5. Data: 2003-04-25 20:19:42
    Od: Nuno <n...@p...com>

    KK wrote:

    > Ty raczej masz na myśli otrzymanie wizy pozwalajšcej na pracę. H1B.
    > O takš wizę występuje pracodawca amerykański.
    > Starania musisz zaczšć od znalezienia firmy, która zechciałaby cię
    > zatrudnić. Jak już firma się na ciebie skusi występuje dla ciebie o
    > przyznanie wizy H1B.

    Wszystko jak na razie ok. Tylko jest mały problem.
    Pracodawca ten musi udowodnić, że na to stanowisko nie znajdzie
    się żaden pracownik z USA. A wiadomo, specjalistów w USA jest mnóstwo,
    konkurnencja duża. Pracodawca musi np. dać ogłoszenie
    do gazety. Czyli wynika z tego, że trzeba być niebywałym specjalistą
    w tej dziedzinie :-(
    Ale jak już się jest ma np. tytuł doktora to już nie jest tak trudno
    wyjechać,
    ale taki przeciętny informatyk to ma raczej małe szanse na wizę.

    --
    n...@p...com
    ICQ#:50758974

  • 6. Data: 2003-04-26 05:02:05
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Nuno" <n...@p...com> wrote in message

> [...]
    > konkurnencja duża. Pracodawca musi np. dać ogłoszenie
    > do gazety. Czyli wynika z tego, że trzeba być niebywałym specjalistą

    To już jest problem pracodawcy jak to zrobi i co napisze, że ten fachowiec
    jest niezastąpiony.

    > Ale jak już się jest ma np. tytuł doktora to już nie jest tak trudno
    > wyjechać,
    to prawda.

    > ale taki przeciętny informatyk to ma raczej małe szanse na wizę.

    bezrobotnych informatyków jest teraz więcej niż bezdomnych na ulicach.
    Największą szansę na uzyskanie h1b mają w tej chwili kucharze