PracaGrupypl.praca.dyskusje › wszystko o pracy nauczyciela

  • 1. Data: 2006-08-14 07:28:37
    Temat: wszystko o pracy nauczyciela
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Witam wszystkich
    Od września zaczynam pracę w szkole i mam w
    związku z tym kilka pytań odnośnie zawodu
    nauczyciela (języka angielskiego).
    Ile nauczyciel dostaje za godzinę? (stażysta z
    tytułem licencjata).
    Ile za nadgodziny? (mam cały etat + 4 nadgodziny
    tygodniowo).
    Jak to jest z feriami i wakacjami? Taka sama
    pensja?
    Ile się należy urlopu?
    Czy należą się jakieś dodatki?
    To na razie wszystko, może mi się jeszcze coś
    przypomni.
    Bardzo proszę o odpowiedzi. z Góry dziękuje.

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 2. Data: 2006-08-14 08:56:53
    Temat: Re: wszystko o pracy nauczyciela
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "KwiaTuszeK" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To na razie wszystko, może mi się jeszcze coś
    > przypomni.
    > Bardzo proszę o odpowiedzi. z Góry dziękuje.

    Stażysta zarabia cos kolo 700 - 750 netto z Twoimi nadgodzinami moze bedzie
    900, urlopow nie ma, za ferie, wakacje masz chyba pensje usredniana, w
    pierwszym roku na dodatki bym nie liczyl, pozniej moze jakies wczasy pod
    grusza, nagroda dyrektora (raz na 2 lata jak Cie dyrekcja polubi). Nie
    chcialbym Cie wprowadzac w blad bo orientuje sie "mniej wiecej" ale pytasz o
    rzeczy, ktore powinna powiedziec Ci kadrowa. Poza tym jak dobrze
    "pogooglasz" to znajdziesz konkretne przepisy ze stawkami co do grosza. Na
    grupie: alt.pl.nauka.angielskiego na pewno jest troche nauczycieli
    angielskiego, moze udziela Ci konkretnych odpowiedzi.

  • 3. Data: 2006-08-14 09:30:47
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl>
    napisał:
> [...]
    > grupie: alt.pl.nauka.angielskiego na pewno jest
    > troche nauczycieli
    > angielskiego, moze udziela Ci konkretnych

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Z kadrową będę się widziała za tydzień więc
    wszystkiego się dowiem.
    Chciałam jednak wiedzieć mniej więcej jak to jest
    i czy są ustalone stałe
    płace dla nauczycieli, czy jest to zależne od
    danej szkoły.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-08-14 09:36:23
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    Zaczynasz pracę i nie wiesz jakie są warunki tej pracy?
    Jak to możliwe?

  • 5. Data: 2006-08-14 10:03:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebp8na$dve$1@news.dialog.net.pl KwiaTuszeK
    <o...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Ile za nadgodziny? (mam cały etat + 4 nadgodziny tygodniowo).
    > Jak to jest z feriami i wakacjami? Taka sama pensja?

    Zasadnicza: 998,00 (zakładam, że masz przygotowanie pedagogiczne; jeśli
    nie - to 858,00).
    Za godzinę: 998,00/75 = 13,31.
    Powiedzmy, że w miesiącu wypracujesz realnie ~18 nadgodzin to będzie jeszcze
    ~239,58.
    Razem 1237,58.
    Żadnych dodatków prawie na pewno nie będzie. Chyba, że załapiesz się na coś
    przewidzianego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
    31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek w sprawie
    wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli,
    ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz
    wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22, poz.
    181 i Dz. U. z 2006 r. Nr 43, poz. 293).
    Jeśli jest to szkoła w której przewidziano ferie letnie i zimowe, to urlop
    wypoczynkowy nauczyciela jest podczas ich trwania. Poza tym możesz uzyskać
    urlop płatny na podst. art. 68 KN, a także wnioskować o urlop bezpłatny.
    W czasie urlopu wypoczynkowego pensja zasadnicza płatna normalnie + za
    nadgodziny tzw. średnia wakacyjna (zazwyczaj ciut więcej niż w miesiącach
    roboczych).
    Inna kasa: pewnie dostaniesz do końca marca 2007 1/3 13-tki (nie chce mi się
    liczyć, ~450), a do końca sierpnia świadczenie urlopowe (~500).
    To chyba wszystko, nie gwarantuję pełnej dokładności obliczeń bo na
    szczęście nie jestem ksiegowym, ale odchyłki nie powinny być znaczne.
    Teraz bierz Kartę Nauczyciela oraz Ustawę o Systemie Oświaty i czytaj, bo to
    podstawa w tym fachu.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-08-14 10:57:12
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zapracowany" <d...@j...karuzela> napisał w wiadomości
    > Zaczynasz pracę i nie wiesz jakie są warunki tej pracy?
    > Jak to możliwe?

    Zyczajnie w Polsce wszystko jest możliwe. Nigdy na pytanie o zarobki
    usłyszałeś że zobaczymy co Pan potrafi, albo w okresie próbnym minimum i tak
    już zostaje ...?

  • 7. Data: 2006-08-14 11:13:38
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    >
    > Zyczajnie w Polsce wszystko jest możliwe. Nigdy na pytanie o zarobki
    > usłyszałeś że zobaczymy co Pan potrafi, albo w okresie próbnym minimum i tak

    jakos przyzwyczailem sie, ze to kandydat na pracownika jest pytany o
    oczekiwania.

    --

    glos

  • 8. Data: 2006-08-14 11:21:43
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    > Zasadnicza: 998,00 (zakładam, że masz
    > przygotowanie pedagogiczne [cut]

    dziekuję pięknie, właśnie o to mi chodziło :)
    a czy do przygotowania pedagogicznego liczą się
    też praktyki, czy to trezba
    mieć studia pedagogiczne skończone?
    jeszcze sobie poczytam to co nakazałeś :)
    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2006-08-14 11:42:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebpmcc$p8p$1@news.dialog.net.pl KwiaTuszeK
    <o...@o...pl> pisze:

    > a czy do przygotowania pedagogicznego liczą się też praktyki, czy to
    > trezba
    > mieć studia pedagogiczne skończone?
    http://www.kuratorium.gda.pl/index.php?c=307&d=2534

    Jotte

  • 10. Data: 2006-08-14 11:52:16
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    jakos przyzwyczailem sie, ze to kandydat na pracownika jest pytany o
    oczekiwania.

    A jakie moze miec oczekiwania nauczyciel absolwent? Wszystko jest czarno na
    bialym napisane w ustawie i tyle. Dziewczyna postanowila "isc do szkoly" i
    pewnie mniej wiecej wiedziala wtedy co ja czeka. Teraz podpytuje o
    szczegoly. Moze wtedy (jak sie przyjmowala) glupio jej bylo pytac dyrektora
    o bonusy.