PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w okreslonych godzinach

  • 1. Data: 2006-08-13 18:26:45
    Temat: Praca w okreslonych godzinach
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Jak to jest. Przyjmujac sie do pracy mam z gory narzucone godziny pracy, z
    ktorymi sie zgadzam. Oczywiscie w umowie nic nie ma, ze firma x pracuje od 8
    do 16. Po jakims czasie ktos ma takie widzimisie i mowi od dzis pracujecie
    od 10 do 18, na noc, czy tez w innych godzinach ktore obowiazywaly przy
    przyjeciu. Czy pracownik musi sie z tym godzic? Czy w takim wypadku jedynym
    wyjsciem jest zlozenie wypowiedzenia? Inaczej mowiac, czy pracodawca moze
    dowolnie zmieniac godziny pracy pracownikowi?

    pozdrawiam
    Laris

  • 2. Data: 2006-08-14 06:45:20
    Temat: Re: Praca w okreslonych godzinach
    Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

    Użytkownik "Laris" popełnił:
    .
> [...]
    > wyjsciem jest zlozenie wypowiedzenia? Inaczej mowiac, czy pracodawca moze
    > dowolnie zmieniac godziny pracy pracownikowi?

    Moim skromnym zdaniem nie ma to większego znaczenia. Pracowałem kiedyś od
    7 - 15, 8 - 16, innym razem 8 - 20 i 20 - 8. Ostatnio 9 - 18, potem 10 - 18.
    Nie ma w ogóle o czym mówić, bo albo się zgadzasz albo nie przyjmujesz
    warunków, co prowadzi do odchudzenia ekipy o Twoją osobę.
    Jeśli firma płaci godziwe wynagrodzenie, nawet nie kokosy ale tyle żeby móc
    godnie żyć i na dodatek atmosfera w pracy jest dobra to można się
    dostosować.
    Natomiast jeśli jest ogólnie kicha a w okolicy nawał ofert pracy to można
    pomyśleć o rzuceniu tego i znalezieniu czegoś innego.

    P.

  • 3. Data: 2006-08-15 18:27:52
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Natomiast jeśli jest ogólnie kicha a w okolicy nawał ofert pracy to można
    > pomyśleć o rzuceniu tego i znalezieniu czegoś innego.

    Dziwna odpowiedz. Ja chce wiedziec jak to jest w przepisach.

    Wyobraz sobie, ze sa sytuacje w ktorych zmiana czasu pracy nie wchodzi w
    gre*. I nie zawsze jest to widzimisie pracownika. A traci na tym kazdy.
    Pracownik, bo bedzie zmuszony sie zwolnic i pracodawca, bo bedzie musial
    szukac nowego fachowca i go szkolic. Dlatego dziwne jest, ze takiego czegos
    nie pisze sie w umowie.

    * brak dojazdu
    opieka nad dzieckiem w okreslonych godzinach
    dodatkowa praca
    dodatkowe zajecia

    i wiele innych sytuacji.

    pozdrawiam
    Laris

  • 4. Data: 2006-08-17 08:29:17
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Przepisy mówią że pracodawca organizuje warunki i środowisko pracy. Czas
    rozpoczęcia i zakończenia, przerwy, zmiany etc to jedne z elementów
    kształtujących warunki i środowisko, więc są w gestii pracodawcy.

    Istotne zmiany powinny być ogłoszone oficjalnie w regulaminie pracy,
    zwłaszcza jeżeli wiążą się ze zmianami / wprowadzeniem / likwidacją dodatków
    za zmiany, nadgodziny itp.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2006-08-17 08:45:39
    Od: p...@g...pl

    Laris wrote:

    (..)
    > Dziwna odpowiedz. Ja chce wiedziec jak to jest w przepisach.

    (..)
    > Dlatego dziwne jest, ze takiego czegos nie pisze sie w umowie.

    Nic nie stoi na przeszkodze, by taki zapis w umowie był. Albo w regulaminie
    pracy. Pójście na łatwiznę skutkuje jednak sztampową umową, zawierającą
    tylko to co taka umowa MUSI zawierać, a bez regulowania spraw, które MOŻE
    regulować.

    --
    ps

  • 6. Data: 2006-08-20 22:01:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ec197l$pbl$1@news.interia.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Istotne zmiany powinny być ogłoszone oficjalnie w regulaminie pracy,
    > zwłaszcza jeżeli wiążą się ze zmianami / wprowadzeniem / likwidacją
    > dodatków za zmiany, nadgodziny itp.
    Taaak? Ogłoszeniem w regulaminie pracy zlikwidować dodatki regulowane ustawą
    (np. za nadgodziny)?
    Co za bzdury.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-08-21 08:41:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Taaak? Ogłoszeniem w regulaminie pracy zlikwidować dodatki regulowane
    > ustawą
    > (np. za nadgodziny)?
    > Co za bzdury.

    Może wyraziłem się niejasno, ale są jeszcze firmy gdzie w regulaminie oprócz
    normalnego wynagrodzenia za nadgodziny (ustawowego +50 i +100%) stosuje się
    dodatki motywacyjne, premie akordowe itp opcjonalne składniki wynagrodzenia
    będące w gestii pracodawcy. I o ich likwidacji pisząc użyłem skrótu
    myślowego. Jeżeli firma chce wprowadzić oszczędności może zlikwidować
    wszystkie dodatki pozostawiając gołe pensje i stawki zgodnie z wymogami
    "ostatniej instancji" czyli KP.
    --
    Jackare