PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę.dziwne warunki. kto doradzi?

  • 1. Data: 2004-03-25 17:01:28
    Temat: umowa o pracę.dziwne warunki. kto doradzi?
    Od: "monika " <b...@g...pl>

    cześć, dostałam propozycję pracy. w sumie wszystko fajnie, jestem
    absolwentką, wiec najważniejsze dla mnie jest zdobywanie doswiadczenia..no
    ale pare rzeczy mnie niepokoi. a mianowicie - dogadalam się z szefem, ze
    bedzie to umowa o pracę.. Ale on nie zamierza mi placic stałej pensji, tylko
    (jako, ze praca jest związana z grafika) chce mi placić od strony a4.
    Pomijając, ze nie proponuje zbyt duzo, to mam kilka powaznych watpliwosci:
    co ze swiętami, chorobą, co jak skoncza sie strony a4 a pojawia inne
    zadania, co jesli trzeba bedzie wykonac dodatkowe czynnosci.. np dodatkowe
    ilustracje, albo trzeba czegoś poszukać.. mam wyceniać kazdą dodatkową
    czynnosc ? wiem, ze to nie Wy macie mi na to odpowiedziec.. ale w swietle
    tego co napisalam moze ktos w wolnej chwili doradzi mi na co zwracac uwagę
    zanim podpiszę umowę, jak koncepcja szefa powinna zostać sformulowana, zeby
    bylo dobrze, czy taka forma płac w ogole jest dopuszczalna przy umowie o
    pracę.. no ogólnie co o tym myślicie i na co zwracać uwagę. doam, ze zależy
    mi na tej pracy, ale to chyba oczywiste:-)
    pozdrawiam wszystkich!

  • 2. Data: 2004-03-25 18:40:14
    Temat: Re: umowa o pracę.dziwne warunki. kto doradzi?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pracę.. no ogólnie co o tym myślicie i na co zwracać uwagę. doam, ze zależy
    > mi na tej pracy, ale to chyba oczywiste:-)

    Witam
    Może się mylę ale czuję tutaj jakiś podstęp że strony szefa.Jednym z elementów
    umowy o prace jest wynagrodzenie za prace odpowiadające rodzajowi pracy, ze
    wskazaniem składników wynagrodzenia.Nie znam sie na tym co robisz ale to
    przedstawiłaś to rozwiązanie widzę takie: umowa o pracę ze stałym
    wynagrodzeniem albo umowa zlecenie.Może Ci ktoś doradzi coś rozsądniejszego.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • 3. Data: 2004-03-26 00:05:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    monika ; <c3v398$6un$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > pracę.. no ogólnie co o tym myślicie i na co zwracać uwagę. doam, ze zależy
    > mi na tej pracy, ale to chyba oczywiste:-)

    Jeżeli umowa o pracę to co najmniej pensja minimalna.

    To co opisałaś bardziej pasuje do umowy o dzieło - umowa cywilnoprawna
    bez składek ZUS [w uproszczeniu], albo zlecenia. Przy umowach
    cywilnoprawnych sama musisz negocjować "bonusy" [święta, urlopy,
    choroby, zasady wypowiadania] - tak z Kodeksu, to nic Ci nie przysługuje
    oprócz wynagrodzenia, a i to nie zawsze, bo umowę zlecenia można zawrzeć
    bez wynagrodzenia. Najlepiej jak dogadasz te rzeczy i spiszesz w treści
    umowy.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)