PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygasniecie umowy - jak sie rozliczyc

  • 1. Data: 2004-03-25 16:25:28
    Temat: Wygasniecie umowy - jak sie rozliczyc
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    Witam,
    Czy jezeli umowa konczy sie np. 30 kwietnia i nie zostaje przedluzona to
    pracodawca moze zmusic
    (bylego) pracownika do rozliczenia sie z magazynu dnia 1 maja? Czy tez musi
    przyjac ze wszystko zostalo o.k.
    i nalezy mu grzecznie wydac swiadectwo pracy i wypacic pieniazki?

    Pozdrawiam
    martels

  • 2. Data: 2004-03-25 16:57:25
    Temat: Re: Wygasniecie umowy - jak sie rozliczyc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 17:25:28 +0100, "pracownik"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >i nalezy mu grzecznie wydac swiadectwo pracy i wypacic pieniazki?

    KP
    Art. 97. § 1. W zwi?zku z rozwi?zaniem lub wyga?nięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowi?zany niezwłocznie wydać pracownikowi ?wiadectwo
    pracy. Wydanie ?wiadectwa pracy nie może być uzależnione od
    uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawc?.

    Czyli świadectwo musi wydać. Ale nie musi przyjmować, że wszystko jest
    OK - może wymagać rozliczenia się (zgodni z podpisanymi umowami).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2004-03-25 17:01:32
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > przyjac ze wszystko zostalo o.k.
    > i nalezy mu grzecznie wydac swiadectwo pracy i wypacic pieniazki?

    Rozliczenie Cię z magazynu to sprawa Twojego pracodawcy a nie Twoja. Od 01.05
    nie przychodzisz do pracy i nikt nie ma prawa Cie zmuszać abyś przyszedł o ile
    nie jest podpisana nastepna umowa. Pracodawca musi Ci wydać swiadectwo
    pracy.Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2004-03-25 19:02:26
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    ;-)
    Czyli ze tak powiem, jak przegapi to jego sprawa.
    Nie chce aby ktos sadzil ze zrobilem cos zlego ale znam tego .... i wiem ze
    bezbolesnie
    sie to nie odbedzie. Zasadniczo do tej pory nikt nie odszedl z niej ze
    spokojnym sumieniem,
    wymuszal jakies pisma o wzieciu ewentualnej odpowiedzialnosci, nie wyplacal
    pensji lub nie wydawal swiadectwa.
    Ja postanowilem sie nie dac .. bede walczyl az gosc mi wyplacic co do 1 zl.
    Nawet gdybym mial
    wszytko wydac na adwokatow ;-)
    Pozdrawiam grupowiczow
    martels

  • 5. Data: 2004-03-26 06:35:48
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    > Ja postanowilem sie nie dac .. bede walczyl az gosc mi wyplacic co do 1
    zl.
    > Nawet gdybym mial
    > wszytko wydac na adwokatow ;-)
    > Pozdrawiam grupowiczow
    > martels

    Więc jak będziesz szedł poświadecto to weź ze sobą dyktafon, może sie
    przydać

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 6. Data: 2004-03-26 15:16:56
    Od: KubaTyszko <k...@l...pl>

    a jakby co to nasylasz na niego inspekcje pracy. oni mu powiedza ze
    brzydko robi.

  • 7. Data: 2004-03-26 17:09:00
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    :-)
    Tak naprawe to co moze zrobic inspekcja pracy???
    Jakies mandaty?

    Z tym dyktafonem to dobry pomysl .. ale lepiej by byl;o kamere ;-)_
    Napisze jak mi poszlo ... moze byc fajny serial .. prawniczo-komediowy ;-)

    Pozdrowienia
    martels

    ******

    Uzytkownik "KubaTyszko" <k...@l...pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2004-03-28 22:02:16
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    pracownik; <c43buq$qgs$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > :-)
    > Tak naprawe to co moze zrobic inspekcja pracy???
    > Jakies mandaty?

    A uważasz, że rozumny człowiek nie wyda świadectwa pracy, kiedy będzie
    mial wizję 5000 mandatu? Jak nie wyda, to znaczy, że nie rozumny. ;)

    Flyer

    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 9. Data: 2004-03-29 15:32:28
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    No to napisze ile mu wlepili ;-)
    Bo 5000 to pewnie nie dostanie ;-)
    Pozdrawiam

    pracownik

  • 10. Data: 2004-03-29 16:22:30
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    qrde,
    nie wiem czy napisalem
    podpisalem odpowiedzialnosc majatkowa za magazyn (razem z kolega)
    Czy to cos zmienia????

    pozdrawiam
    martels