PracaGrupypl.praca.dyskusje › tzw. "pseudobezrobocie"

  • 21. Data: 2006-05-25 06:36:15
    Temat: Re: tzw. "pseudobezrobocie"
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

    > Polacy sa dobrze wyksztalceni ale w Polsce nadal nie ceni sie na duza
    > skale wiedzy i doswiadczenia - a jesli juz sie to docenia to zazwyczaj
    > jest to nie polski pracodawca.

    Problem w tym że wcale nie są dobrze wykształceni.
    Wiekszośc magistrów w swoim zawodzie nie umie kompletni nic, albo ma o nim
    jakieś mgliste pojęcie.
    Po to organizowane są staże, wolontariaty i inne. Żeby się czegoś nauczyc.
    Zaintersowanie prawie żadne ("co ja bede za darmo robił")
    Większośc magistrów 5 lat przeimprezuje, a potem budzi się z ręką w nocniku.
    Magisterka przepisana z książek, dyplom na 3.0 jest, roboty nie ma.
    Tysiące ludzi kończy marketing. 99% z nich na pytanie co robi się po
    marktingu odpowiada "wymyśla się reklamy".
    Przez pięc lat studiów nie zauważyli że chodzi o coś zupełnie innego.
    Wystarczy byc dobrym ze statystyki, umiec zrobi nawet proste prognozy i
    robota przychodzi na przysłowiowej tacy.
    Znajmośc np excela kończy się na wpisaniu kilku danych do komurek i
    wciśnięci znaczka sumy,
    Access czy Visio to już czarna magia

    Zapewniam że jest robota dla marktingowców ale dla takich co coś umieją.
    Dla tych co nic nie umieją nigdy jej nie będzie.

  • 22. Data: 2006-05-25 07:16:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    j...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > podaja tez ze spada bezrobocie - jak dla mnie to rosnie szara strefa
    > najwazniejszym jest fakt ze informacje te podaja ludzie ktorzy maja prace
    > skad tacy ludzie moga miec pojecie o sytuacji bezrobocia
    > statystyki urzedow pracy nic nie mowia
    > nie mowie ze pracy nie ma
    > praca jest tylko ze nie dla wszystkich
    > praca jest tylko ze za wynagrodzenie to mozna najwyzej pojsc pare razy do baru
    > zeby dostac normalna prace to trzeba byc studentem-emerytem z III grupa
    > inwalidzka , miec 25 lat i 10 lat doswiadczenia w branzy

    Dodam dodatkowo, ze firmy te sa po prostu zle ulokowane, bo w miejscach
    gdzie tych fachowcow jest wiecej sie nie lokuja, tylko tam, gdzie juz
    firmy z podobnej branzy "wyssaly" fachowcow z rynku, a zazwyczaj
    proponuja zbyt malo by warto bylo sie przeprowadzic... Dodatkowo przy
    przeprowadzce warto wziazc pod uwage, ze np z Lodzi do Wroclawia dluzej
    sie jedzie niz leci do Irlandii, a propozycje sa zazwyczaj
    niewspolmiernie nizsze (finansowe).

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2006-05-25 08:03:49
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Szkolenie czyli edukacja to sprawa panstwa, w koncu zdzieraja podatki takze i na
    edukacje. Czyli aktualnie mozesz miec pretensje do Giertycha. Oczywiscie panstwo
    moze przeniesc obowiazek edukacji na firmy ale wtedy nalezy drastycznie obnizyc
    wszelkie koszta prowadzenia dzialalnosci. Nie moze byc tak, ze ci zlodzieje
    kasuja za wszystko a odpowiadaja za nic.

    Marcin

  • 24. Data: 2006-05-25 09:58:44
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 25 May 2006 00:03:15 +0200, użyszkodnik robbi
    <r...@n...frompoznan.com> napisał:

    > wynagrodzenie dzis jest tak zapchana ze pensje sa niskie a o prace w
    > zawodzie ciezko - np. szeroko rozumiani marketingowcy.

    o przepraszam bardzo, zadaniem marketoida jest SPRZEDAŻ a speców od
    sprzedaży to wiecznie szukają i wiecznie ich mało bo każda firma chce
    zwiększyć sprzedaż

    --
    futszaK
    601061867

  • 25. Data: 2006-05-25 10:20:16
    Od: Hubert Taler <h...@h...info>

    j...@p...onet.pl napisał(a):

    > najwazniejszym jest fakt ze informacje te podaja ludzie ktorzy maja prace
    > skad tacy ludzie moga miec pojecie o sytuacji bezrobocia
    > statystyki urzedow pracy nic nie mowia

    Wymyśliłeś właśnie sytuację bez wyjścia :-) jeśli uznamy że bezrobotny
    się nadaje najlepiej do analizowania i raportowania sytuacji
    bezrobotnych, to dając mu taką pracę, spowodujemy że nie jest już
    bezrobotnym... Wynika z tego że niestety nie masz racji - samoświadomość
    ludzi bezrobotnych wcale nie musi być większa od wiedzy specjalisty (np
    socjologa) badającego ich sytuację "z zewnątrz".

    Pozdr
    Hubert

  • 26. Data: 2006-05-25 10:24:27
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    futszaK napisał(a):

    > o przepraszam bardzo, zadaniem marketoida jest SPRZEDAŻ a speców od
    > sprzedaży to wiecznie szukają i wiecznie ich mało bo każda firma chce
    > zwiększyć sprzedaż

    No nie zgodze sie do konca - sprzedaz to jest zadanie Repa, zadania
    marketingowca (nie mowie tu o marketingowcach ktorzy w firmach na prawde
    wykonuja zadania Repa) sa troche inne -
    http://encyklopedia.pwn.pl/45113_1.html

    pzdr
    robbi

  • 27. Data: 2006-05-25 10:27:40
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    podazasz tokiem rozumowania naszego "wspanialego"(najlepszego jakikolwiek
    nam sie trafil, no chyba ze lepszy byl rzad widmo Olszewskiego) rzadu
    niech Giertyszek bedzie sobie ministerkiem bo dlaczego nie?
    nie bedac nauczycielem wie pewnie wiecej niz jakikolwiek specjalista z
    dziedziny edukacji

    bezrobotni maja dobre pojecie o bezrobociu
    a jakie pojcie o tym ma ktos kto pracuje i nigdy nie byl na bezrobociu?

  • 28. Data: 2006-05-25 10:37:29
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    kto to jest REP ???

  • 29. Data: 2006-05-25 10:58:04
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    futszaK napisał(a):

    > kto to jest REP ???

    ejj no nie mow ze nie spotkales sie z tym okresleniem - Sales
    Representative, znaczy sie -
    <ustawa o czystosci j.polskiego mode on>
    Przedstawiciel Handlowy
    </mode off>
    ale tak sie zwyczajowo na nich mowi ;>

    pzdr
    robbi

  • 30. Data: 2006-05-25 11:24:18
    Od: "jacek533" <j...@i...pl>

    > Nie. Trzeba mieć dobry fach w ręku. Naucz się javy a podam Ci na tacy
    > robotę za ponad średnią krajową. A jak już będziesz dobry, to z pensji

    Java na ławę! ;-)
    No dobra, jestem programistą bazodanowym z kilkuletnim doświadczeniem.
    Mniejsza o technologię.
    Może to być Java albo inny pies.
    Jeśli robię to co robię dobrze (klienci zadowoleni - polecają mnie innym),
    to czy uważasz, że 3000 zł mnie zadowoli ?
    Skoro za projekt, wdrożenie biorę od klienta tyle ile powinienem i klient
    jest zadowolony?
    Tyle ile powinienem, czyli powiedzmy kilkanaście tys./mies.
    Poco się najmować za grosze jak można na swoim jako firma w tym dzikim
    kraju?

    > w rok uskładasz na samochód. Bezrobocie jest pośród proli (głównie) i w

    A ja uskładałem w pół roku na nowiutkiego C-Maxa ;-)

    > paru innych grupach. Także wśród młodzieży bez umiejętności. Gdy
    > potrzebowaliśmy kogoś do pracy, to znalezienie osoby, która znała fach,
    > graniczyło z cudem. I aby ten cud sobie załatwić, trzeba było posmarować
    > (kandydatowi). I tak się to kręci...

    Wszystko ma swoją cenę.

    Masz takiego pracownika, na jakiego Cię stać.
    Widać, chcielibyście fachowca, ale... nie stać Was.

    Młodego niedoświadczonego będziesz miał za 1000 zł i jeszcze Cię pocałuje w
    rękę.
    Fachowcowi, który się ceni musisz dać...ok. 4000 netto, bo inaczej i tak
    będzie robił "boki".
    I nie ważne czy to jest informatyk, czy bardzo doświadczony
    serwisant-vanseller wózków widłowych.

    Nauczcie się, że wszystko kosztuje: czas, wiedza, wykształcenie, potencjał,
    możliwości, dyspozycyjność...

    Ponadto uważam, że na skromne życie w normalnym kraju powinno być stać nawet
    ludzi na najniższych stanowiskach.
    Skoro tak nie jest, skoro koszty pracy są tak wysokie i nikomu nie opłaca
    się, zarówno pracodawcy jak i pracownikowi, to po kiego ch... karmić chore
    państwo?
    Lepiej jak kupią swojemu dziecku coś do jedzenia za pieniądze zarobione w
    szarej strefie niż gdyby mieli oddać fiskusowi.