PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przerwanie pracy na umowe_zlecenie

  • 1. Data: 2006-05-23 19:48:17
    Temat: Przerwanie pracy na umowe_zlecenie
    Od: "Sebastian C." <a...@w...pl>

    Przyklad:
    Mam umowe-zlecenie podpisaną na dany okres, ustalona jakas stawka godzinowa.
    Pytanie:
    Pracownik przerywa nagle wykonywanie pracy np. w polowie okresu z umowy,
    jakie konsekwencje może ponieść u pracodawcy (zleceniodawcy) zakladając że
    to prawdziwy skur.. ?

    SS

  • 2. Data: 2006-05-24 18:45:21
    Temat: Re: Przerwanie pracy na umowe_zlecenie
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian C." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie konsekwencje może ponieść u pracodawcy (zleceniodawcy) zakladając że

    Kodeks cywilny
    Art. 746. § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w
    celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany
    jest uiścić przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego
    dotychczasowym czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego
    powodu, powinien także naprawić szkodę.
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę
    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z
    ważnych powodów.

    pozdrawiam