PracaGrupypl.praca.dyskusjetzw. "pseudobezrobocie" › Re: tzw. "pseudobezrobocie"
    From: "sarra" <b...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: tzw. "pseudobezrobocie"
    Date: Thu, 25 May 2006 08:36:15 +0200

    > Polacy sa dobrze wyksztalceni ale w Polsce nadal nie ceni sie na duza
    > skale wiedzy i doswiadczenia - a jesli juz sie to docenia to zazwyczaj
    > jest to nie polski pracodawca.

    Problem w tym że wcale nie są dobrze wykształceni.
    Wiekszośc magistrów w swoim zawodzie nie umie kompletni nic, albo ma o nim
    jakieś mgliste pojęcie.
    Po to organizowane są staże, wolontariaty i inne. Żeby się czegoś nauczyc.
    Zaintersowanie prawie żadne ("co ja bede za darmo robił")
    Większośc magistrów 5 lat przeimprezuje, a potem budzi się z ręką w nocniku.
    Magisterka przepisana z książek, dyplom na 3.0 jest, roboty nie ma.
    Tysiące ludzi kończy marketing. 99% z nich na pytanie co robi się po
    marktingu odpowiada "wymyśla się reklamy".
    Przez pięc lat studiów nie zauważyli że chodzi o coś zupełnie innego.
    Wystarczy byc dobrym ze statystyki, umiec zrobi nawet proste prognozy i
    robota przychodzi na przysłowiowej tacy.
    Znajmośc np excela kończy się na wpisaniu kilku danych do komurek i
    wciśnięci znaczka sumy,
    Access czy Visio to już czarna magia

    Zapewniam że jest robota dla marktingowców ale dla takich co coś umieją.
    Dla tych co nic nie umieją nigdy jej nie będzie.