PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i umowa

  • 1. Data: 2006-05-24 14:57:46
    Temat: Praca i umowa
    Od: "Kubus" <m...@v...pl>

    Witam

    Mam pytanie na temat umowy o prace.
    Pracuje juz drugi miesiac i pracodawca jeszcze nia podpisal ze mna umowy
    (oczywiscie praca 100% pewna tylko zawsze cos wypadnie innego)
    Czy mozna podpisac umowe na dwa miesiace wstecz i bede mial oplacone wszystkie
    swiadczenia zus itd.
    Czy moze przycisnac pracodawce o jak najszybsze podpisanie papierka i kase za
    zalegle swiadczenia wziasc do reki ?

  • 2. Data: 2006-05-24 15:22:14
    Temat: Re: Praca i umowa
    Od: metz <m...@N...com>

    Dnia 24 May 2006 16:57:46 +0200, Kubus napisał(a):

> [...]
    > swiadczenia zus itd.
    > Czy moze przycisnac pracodawce o jak najszybsze podpisanie papierka i kase za

    Jesli nie masz umowy to pracodawca nie odprowadza za Ciebie swiadczen bo na
    jakiej podstawie. "Twoje swiadczenia" idą do jego kieszeni. ;]

    --
    Pozdr.
    metz

  • 3. Data: 2006-05-24 18:46:33
    Od: "Kubus" <m...@v...pl>

    > Jesli nie masz umowy to pracodawca nie odprowadza za Ciebie swiadczen bo na
    > jakiej podstawie. "Twoje swiadczenia" idą do jego kieszeni. ;]

    No to ja wiem tylko zastanawiam sie czy mozna podpisac umowe 2 miesiace pozniej
    (czyli od dnia rozpoczecia pracy) i pracodawca oplaci skladki za te dwa miesiace
    przepracowane.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2006-05-24 19:40:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:0aac.0000018d.44747469@newsgate.onet.pl Kubus
    <m...@v...pl> pisze:

    > Pracuje juz drugi miesiac i pracodawca jeszcze nia podpisal ze mna umowy
    Czy ty człowieku dorosły jesteś?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-05-25 15:24:51
    Od: "Marcin" <j...@p...onet.pl>

    > Jesli nie masz umowy to pracodawca nie odprowadza za Ciebie swiadczen bo
    > na
    > jakiej podstawie. "Twoje swiadczenia" idą do jego kieszeni. ;]

    Bredzisz kolego. Składki na ZUS są po części pokrywane z wynagrodzenia
    pracownika. Podejrzewam, że wypłata następuję do łapy ale w formie "brutto",
    więc finansowo to pracodawcy jest stratny; wynagrodzenie pracownika jest
    kosztem dla pracodawcy.

    M.