PracaGrupypl.praca.dyskusje › sex w umowie o prace

  • 21. Data: 2006-12-10 18:58:00
    Temat: Re: sex w umowie o prace
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > pensje stala miesieczna , niezaleznie od tego co wykonuje . TZn nie jest
    > honorowana ze te czynnosc , wykonuje ja bezplatnie , tak jak sekretarka
    > podaje
    > szefowi bezplatnie kawe , za podanie ktorej w restauracji musialby
    > zaplacic.

    Głupie, mikrofirmowe myślenie.

    Jak to sekretarka nie jest honorowana za tę czynność? Owszem, dostaje
    miesięczną, stałą pensję, ale nie oznacza to absolutnie, że jej usługa
    podawania kawy nie jest rozliczana.

    Chyba tylko w mikrofirmach praktykuje się taki burdel, w którym sekretarka
    (czy też jej jakaś namiastka), lub jakiś inny pracownik "pomocniczy" dostaje
    stałą kasę i nikt nie fakturuje jej czasu, poświęconego na czynności na
    rzecz różnych osób...

  • 22. Data: 2006-12-10 20:47:26
    Od: Sheer <s...@o...o2.pl>

    leszek wrote:
    > Nazywa się to prostytucja i chociaż nie jest zabroniona, nie może być w
    > Polsce przedmiotem żadnej umowy cywilno-prawnej. Taka umowa jest z samej
    > zasady nieważna.

    a coraz częściej się mówi o wpisaniu prostytucji na listę opodatkowanych i
    legalnych zawodów

    w niektórych krajach UE, już tak jest - nawet w Niemczech był skandal, że
    biuro pracy proponowało bezrobotnej taką pracę (a jak odmówiła to urzędnicy
    cofnęli zasiłek dla bezrobotnych)

    ciekawe czy wówczas "problem" opisany w poście otwierającym wątek nie
    nabrałby powagi?

    --
    Sheer

  • 23. Data: 2006-12-10 20:59:54
    Od: Sheer <s...@o...o2.pl>

    Carrie wrote:

    > Czyli jeśli kobieta decyduje się świadczyć takie usługi we własnym
    > mieszkaniu, to wolno jej, tak? A gdyby wynajęła od kogoś lokal na te
    > usługi, i opłacała go zarobionymi pieniędzmi, to też wolno? 8-) Albo
    > gdyby chciała sobie wynająć ochroniarza - takiego zwyczajnego, nie
    > alfonsa?

    tia, i sędzia przed którym byłaby taka argumentacja
    skazałby za OBRAZĘ SĄDU - że robi się z sędziego debila...

    poza tym, jest "drobna" różnica - wystarczy ustalić *kto* wszystko
    zorganizował jako pierwszy, kto był inicjatorem całego 'przedsięwzięcia' -
    i kto kogo wynajął
    wszak często są ogłoszenia w prasie: "zatrudnię atrakcyjne - wysokie
    zarobki"

    zwłaszcza, że w rubryce "towarzyskie" (w Ż.W. tak konretniej... - czy
    jeszcze gdzieś?)

    --
    Sheer

  • 24. Data: 2006-12-11 07:06:28
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    j...@o...pl wrote:

    > to wcaele nie musi byc idiotyzm - powiedzialbym nawet jest wielce prawdopodoby
    > wariant.
    [...]
> [...]
    > zatrudnienie nie ma nic wspolnego z kontaktami prywatnymi i sexualnymi , ale
    > przeciez dziewczyna moglaby oswiadczyc pozniej iz napisala to oswiadczenie
    > po to by uzyskac prace i zostala zmuszona po to aby zatuszowac prawde.
    >
    > rozwiazeniem byloby wpisanie w umowie o prace ze dziewczyna bedzie rowniez
    > wykonywac czynnosci sexualne - nieodplatnie , na co wyraza zgode swiadomie i
    > dobrowolnie. przyjmuje to do zakresu obowiazkow.
    > Taka jest umowa o prace - nie moze pozniej twierdzic , ze zmuszano ja do
    > sexu , gdyz wlasnie tego podjela sie podpisujac umowe.

    W momencie, gdy warunkiem podpisania umowy byloby podpisanie jej
    wlacznie z takim kawalkiem, to w przypadku osoby zdesperowanej, zeby
    dostac prace byloby to jak najbardziej wymuszenie.

    Poza tym ujmowanie seksu w umowie to juz prostytucja/niewolnictwo,
    poniewaz sugeruje to, ze strona zwiazana umowa ma byc na kazde
    zawolanie, co odbiera wolnosc powiedzenia czasem "nie" - wolnosc uznana
    przez prawo nawet w malzenstwie, gdzie istnieje pojecie gwaltu malzenskiego.

    Dlatego takich przepisow nie bedzie - niezaleznie od problemu
    opisywanego hipotetycznego faceta i jego przyjaciolki (ktory to problem
    raczej wspolczucia we mnie nie budzi) mozliwosc takiego zapisu
    otworzylaby drzwi do legalnego wykorzystywania i wciagania w prostytucje
    osob najslabszych ekonomicznie i moralnie.

    Jesli ktos koniecznie chce zatrudnic kochanke/kochanka, to jedynym (poza
    slubem) sposobem na obrone przed potencjalnymi oskarzeniami o
    molestowanie jest postaranie sie, zeby ta osoba nie miala powodu sie na
    nas pogniewac, a jesli to dla kogos za wysoka cena, niech nie laczy
    pracy ze zwiazkami.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 25. Data: 2006-12-11 15:04:23
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
> [...]

    > z takim kawalkiem, to w przypadku osoby zdesperowanej, zeby dostac prace

    A to obowiązuje jeszcze nakaz pracy?
    Gdy będę głodny i bez pieniędzy a Ty bedziesz miała bułkę, to żądanie za nią
    zapłaty będzie z Twojej strony wymuszeniem?

    --
    vertret

    PS.
    Antypody Ci szkodzą :)

  • 26. Data: 2006-12-13 05:24:45
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    vertret wrote:
    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > A to obowiązuje jeszcze nakaz pracy?
    > Gdy będę głodny i bez pieniędzy a Ty bedziesz miała bułkę, to żądanie za nią
    > zapłaty będzie z Twojej strony wymuszeniem?

    Istnieje zakres rzeczy, ktore nie sa traktowane jak towar ze wzgledu na
    przynaleznosc ich do nietykalnosci cielesnej i wolnosci osobistej, a to
    sa rzeczy, ktore liberalizm bardzo, bardzo ceni. Przynajmniej ten moj.

    Np. nie mozna zawrzec waznej umowy, w ktorej ktos zobowiazuje sie pobic
    drugiego, a drugi wyraza zgode na pobicie i zrzeka sie swoich praw
    podania napastnika do sądu. Sadysta i masochista moga sie umowic na
    wspolna zabawe, ale w tym przypadku interesy strony "pokrzywdzonej" (z
    punktu widzenia zdrowego rozsadku) chroni wlasnie brak umowy - bo jesli
    naprawde tego chciala, to do sądu nie pojdzie. I nie ma znaczenia, czy
    ktos dostal za uczestnictwo w tym pieniadze, bo nietykalnosc cielesna
    nie podlega wymianie na wartosci materialne.

    I.

  • 27. Data: 2006-12-15 08:46:04
    Od: "pracus" <j...@o...pl>

> [...]
    > ktos dostal za uczestnictwo w tym pieniadze, bo nietykalnosc cielesna
    > nie podlega wymianie na wartosci materialne.

    nie wiem czy masz racje ? - obawiam sie , ze jednak nie.
    wlasnmi po to zawiera sie umowe ( zreszta zobowiazujaca dla obu stron , tzn
    pracownica moglaby dochodzic swoich praw gdyby szef nie wywiazywal sie ze
    zobowiazania ) aby stweirdzic ze naruszalnosci cielesnej nie ma.
    taklie umowa sa zawierane np walki bokserskie , idac do dentysty otrzymujesz
    oderte , decydujesz sie na zabieg wyrwania zeba i nie ma watpliwosci iz
    naruszalnosci cielesnej nie bylo , u fryzjera itp.

    wybicie zeba na ulicy nawet bezbolesne , czy wyrwanie wlosow w wyniku ktorego
    powatalaby fryzura cool byloby naruszalnoscia cielesna.
    sa umowy ktore wyraznie stwierdzaja ze w tym przypadku naruszalnosc cielecna
    nie wchodzi w rachube i obie strony sie na to decyduja.

    tak umowa w pracy nie swiadczylaby wlasciwie o niczym innym jak o tym iz obie
    strony swiadomie i dobrowolnie sie de sexu zoobowiazuja , co wyklucza w
    przyszlosci mozliwosc szantazu bylego partnera z tego tytulu.

    Z drugiej strony n.p. w przypadku niechcianej ciazy jest to tez jakis element
    ultwiajacy / chroniacy kobiete - Sprawy odszkodowawcze alimenty itp .