PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacja "na niby" - ciut długawe › Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
    Date: Mon, 16 May 2005 13:09:17 +0200

    Dnia Mon, 16 May 2005 12:52:12 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > Dzwoni taki, mowia mu ze nie i on/a dzwoni
    > do szefowej z bezradnoscia "powiedzieli, ze tak sie nie da zrobic.". Jak
    > sie nie da? zawsze sie da i trzeba nakrzyczec lub uprosic. W momencie,
    > jak trzeba bylo kogos oczarowac czy op...ic, to wszyscy wysiadali.
    > Wiekszosc
    > ludzi sie poddawala po pierwszej odmowie, zamiast byc odpowiednio
    > namolnym.

    Wiele osob pracuje zerojedynkowo - albo TAK, albo NIE.
    Do wielu zawodow jest to odpowiednie. Do handlu i wielu spraw
    organizacyjnych nie.
    Niektorzy (np. ja w tej grupie) dzialajac z pozycji zamawiajacego klienta
    moga jeszcze dotrzec do osoby bardziej decyzyjnej, wynegocjowac inne
    warunki realizacji, powolac sie na dotychczasowa dobra wspolprace,zagrozic
    zerwaniem wspolpracy, znalezc wreszcie uslugodawce alternatywnego itp.
    Natomiast dzialanie z pozycji petenta, handlowca sprzedajacego towar czy
    usluge, wypraszacza wciskacza, wymaga juz calkiem specyficznych cech
    charakteru, wg mnie niemozliwych do wyuczenia bez wlasnych zdolnosci
    (ktorych ja, podobnie jak duzo osob, juz nie mam).