PracaGrupypl.praca.dyskusje › losy ogloszen w sprawie pracy...

  • 41. Data: 2003-08-13 10:50:17
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd2pa$5h$1@inews.gazeta.pl>, j...@p...onet.pl says...

    > Nikt? Proszę przyjrzeć się takim firmom: PKN, KGHM, PSE, Elektrim.

    No, dobrze. Ale nie kazda sekretarka ma mozliwosc pracy w duzej firmie.
    I nie kazda tam sekretarke przyjmuja. I pewnie nie przyjma tez takiej,
    ktora mogla zaakceptowac autorka tego watku. W duzej firmie dochodzi tez
    zazwyczaj znajomosc jezyka obcego, na czym wylozyliby sie pozostali
    wymienieni kandydaci. Tak wiec - wieksza firma - wieksze wymagania, ale
    tez i lepsze warunki.

  • 42. Data: 2003-08-13 10:52:37
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd2un$ts$1@inews.gazeta.pl>, j...@p...onet.pl says...

    > "byle jak" a nie "bylejak" :) wiem, wiem, to tylko grupa dyskusyjna i nie
    > sprawdza się treści przed wysłaniem

    Tak, oczywiscie. Ale to nie jest moje CV, ani moja oferta handlowa.
    Proponuje jednak zakonczyc temat pisowni.

  • 43. Data: 2003-08-13 10:56:48
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd4kb$pml$4@atlantis.news.tpi.pl>, n...@s...pl says...

    > Moja żona uczestniczyła w gimnazjalnych egazminach końcowych i co ciekawego
    > zauważyła? Prawie 50% egzaminowanych miało papiery na: dysleksję,
    > dysortografię, dys...
    > Jeśli rodzice w taki sposób chronią swoje pociechy, to nie ma czemu się
    > dziwić, że tak ciężko znaleźć dobrego pracownika.

    No, tak juz jest. Spora czesc obecnych studentow jest rozleniwiona.
    Zamiast wziac sie do roboty, zaczynaja sie wymigiwac zaslaniajac
    papierami na roznorakie schorzenia. A pozniej pojawia sie na twarzy
    zdziwienie, gdy ktos odrzucil CV. Moze i szkole zainteresuje taki
    papier. Ale pracodawca, jesli wymaga poprawnego formulowania pism, nie
    bedzie zatrudnial tych, co robia bledy, mimo ze beda mieli po 100
    zaswiadczen o swojej 'chorobie.' Wybierze tych 'zdrowych,' bo jego
    interesuje konkretny efekt, a nie czyjes wymowki.

    > P.S. Kiedyś poszukiwaliśmy doświadczonego programisty, a kto przyszedł na
    > rozmowę kwalifikacyjną? No kto?! Stolarz ze stoczni!

    ROTFL! Ludzie czasami rzucaja sie na stanowiska, ktore w ogole nie sa
    dla nich przeznaczone. Ot, moze sie uda, moze cos sciemnie i jakos to
    bedzie. Wlasnie - jakos bedzie. Za malo w niektorych ludziach dazenia do
    jakiegos celu, a za duzo robienia czegos 'na odwalke.'

  • 44. Data: 2003-08-13 10:58:49
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > Nie wiem jak niekompetentna osoba, moze kompetentnie dokonac oceny
    > ortograficznej CV! O to Polska wlasnie! Tryb myslenia owczesnego Polaka:
    > "ja juz pracuje wiec jestem kims, mnie zasady juz nie obowiazuja, moge do
    > woli gnoic innych".

    A nie przyszlo Ci do glowy, ze jezeli pani podpisujaca sie "Ania" ma
    problemy z ortografia (pare osób jej to wytkelo) to bedzie szukac sekretarki
    bez takich klopotów? Myslnie na zasadzie "Robie byki wiec do niech
    redagowaniem pism zajmie sie ktos kto ich nie robi." Sam jestem
    "patentowanym dyslektykiem" (dla niektórych ="leniem patentowanym") wiec
    gdybym mial zatrudniac sekretarke to wybralbym taka, która skoryguje moje
    bledy....
    Pozdrawiam
    Pawel

  • 45. Data: 2003-08-13 11:01:21
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Wed, 13 Aug 2003 10:04:44 +0200, gdy "ANNA"

    >pelna ochoty zatrudnienia kogos na stanowisko sekretarki zamiescilam
    >ogloszenie w wyborczej o tresci;
    >firma...... zatrudni studentke do obslugi sekretariatu ze znajomoscia
    >maszynopisania
    >niby nic... prawda?
    >bo co ja moge wymagac od osoby odbierajacej telefony i przepisujacej
    >pisma...
    >dostlam okolo 160 odpowiedzi, z czego okolo 100 od osob ktore studentami nie
    >sa - kosz.

    No, ale tu trzeba podjąć decyzję przy umieszczaniu ogłoszenia:
    na czym zależy Ci bardziej: na dobrej sekretarce czy na uniknięciu
    płacenia ZUS (zatrudnienie studenta)?

    Bo te dwie rzeczy do siebie nie pasują.

    Przyjęło się przekonanie, że 'sekretarka/asystentka' to takie stanowisko
    przejściowe, w celu zdobycia doświadczenia, w sam raz dla studentów.
    Dlatego każda studentka, co umie uruchomić Worda i zna trochę angielski
    sądzi, że może zgłosić się na taką ofertę.

    Napisałaś tylko "ze znajomoscia maszynopisania". To chyba za mało.

    IMHO, do takiej pracy potrzeba:

    1. bardzo dobrej znajomości języka polskiego - sekretarka to osoba,
    której materiałem pracy jest słowo pisane. Musi być to wiec osoba biegła
    w jego stosowaniu, musi umieć wyłapać kompromitujące błędy.

    2. bardzo dobrej obsługi Worda i pisania bezwzrokowego.

    3. obsługi emaila i telefonu (trudne to nie jest, ale zwykle nie ma kto
    tego nauczyć)

    4. znajomości języków (na tyle ile trzeba).

    Szukając kogoś kto spełnia te wymagania można wybrać 2 sposoby:
    - absolwentka szkoły dla sekretarek (są to chyba szkoły policealne,
    np. na Ogrodowej w Warszawie)
    - studentka filologii, dziennikarstwa, jakiegoś kierunku mocno
    humanistycznego. Zapomniec o studentkach geografii, zarządzania,
    bankowości, etc. (są oczywiście wyjątki).

    Podsumowując: jeśli zastanawiasz się nad wyborem sekretarki pomyśl
    dokładniej o obowiązkach tej osoby, a następnie określ na tej podstawie
    konkretne wymagania. Oczywiście nadal będziesz dostawała CV od
    "blondynek", które wysyłają dokumenty wszędzie gdzie popadnie.
    Dostaniesz jednak też więcej CV od tych, którzy doceniają to, że wiesz
    kogo szukasz, no i pasują do podanego przez Ciebie profilu.

    Pozdrowienia,
    Robert

    --
    Robert Drózd <r...@s...waw.pl>
    "Nie okażę łaski. Śmierć zdrajcy.

  • 46. Data: 2003-08-13 11:03:51
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd2r7$51h$1@news2.ipartners.pl>, a...@t...pl says...

    > Chodzi mi o pewne zasady ktorych Polacy jakos nie maja, jak mozna kogos
    > upieprzyc (za przeproszeniem) za brak ortografi skoro sie samemu nie
    > potrafi napisac kilku zdan zgodnie z ortografia. Jak mozna kogos oceniac w
    > jakims temacie skoro sie samemu nie ma kompetencji w tej kwesti ???

    No, nie widze w tym nic dziwnego. Jesli kobieta potrzebuje kogos, kto
    bedzie redagowal pisma, to nie znaczy, ze ma przyjmowac wszystkich jak
    leci, bo sama moze nie znac ortografii.

    Nie oszukujmy sie, ze do oceny poprawnosci ortograficznej potrzebne sa
    jakies wielkie zdolnosci. Wystarczy wcisnac F7 w Wordzie.

    > Ja nie mowie ze to zle, ja
    > tylko smiem zauwazyc, ze moda na gnojenie i pokazywanie niekompetencji
    > innych stala sie u nas b. modna. A z reguly Ci co daja prace nie znaja sie
    > na niczym! Lub wiele do przesluchiwanych kandydatow im brakuje.

    Prawda jest taka, ze prezes firmy, ktory chce zatrudnic programiste
    wcale nie musi byc dobry w programowaniu. Aczkolwiek juz rozmowe na
    temat wiedzy kandydata powinien przeprowadzac dyrektor projektu, czy tez
    dzialu, ktory ma pojecie na temat, o jakim bedzie sie rozmawiac.

    Natomiast nie zapedzajmy sie daleko. Mowilismy tu o sprawdzeniu
    poprawnosci pisowni, do czego nie trzeba miec sporych zdolnosci.

    > Uwazam ze Polacy uwazaja
    > sie za madrzejszych a wogole nimi nie sa i gnojenie innych to juz u nas
    > norma.

    Taki narod - nic z tym nie zrobisz. Kazdy tutaj jest specjalista od
    informatyki, prawa i medycyny. I kazdy zna sie na tym najlepiej :-)

    A co do mentalnosci - to tego w Polsce nie zmienisz. Musialbys poczekac
    na wymarcie kilku pokolen. Lepiej juz stad wyjechac do miejsca, gdzie
    ludzie maja normalne podejscie do zycia.

  • 47. Data: 2003-08-13 11:04:45
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    Nie kwestionuję tego, że nawet 15% populacji ma takie zaburzenia. Ale widzę
    to po przychodzących na praktyki studentach, uczniach szkół średnich itd.
    Większość z nich nie czyta nic poza sms'ami i programem tv. A nauka
    ortografii i innych zasad pisowni to nie tylko ich wkuwanie ale też właśnie
    (a może przede wszystkim) czytanie. A to już kwestia chcenia bądź nie.

    Marcin

  • 48. Data: 2003-08-13 11:08:35
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ANNA" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > to juz mnie obrazilo...
    > nie powiedzialam, ile dalam konkretnej osobie ktora zatrudnilam, bo to
    > uwazam jest sprawa miedzy mna a ta osoba.
    > moglabym zatrudnic kogos na etacie z doswiadczeniem, ale jako osoba ktora
    > kilka lat temu skonczyla studia, i miala wiele problemow ze znalezieniem
    > pracy bez doswiadczenia - wiem ze lepiej zaczac juz na studiach
    > nie wiem co ma do rzeczy wielkosc firmy - przeciez bylo ogloszenie z nazwa
    > firmy i wszystkie takie dane mozna bylo sprawdzic w necie - jak sie komus
    > chcialo.

    Kilka lat temu?
    Twój adres sugeruje, że masz 24 lata (rocznik 1979) ale może to przypadek...
    Która dobra firma ma adresy w bezpłatnej domenie interia.pl?

  • 49. Data: 2003-08-13 11:26:07
    Od: Al <a...@t...pl>

    web wrote:

    > No, nie widze w tym nic dziwnego. Jesli kobieta potrzebuje kogos, kto
    > bedzie redagowal pisma, to nie znaczy, ze ma przyjmowac wszystkich jak
    > leci, bo sama moze nie znac ortografii.

    Ale czy w ktoryms punkcie ja napiasalem ze ma zatrudniac jak popadnie ?
    Wydaje mi sie ze nie. Ja nie kwestionuje ze pracodawca nie ma prawa do jak
    najlszego pracownika. Tylko ze jak kobieta chciala sprawdzic ortografie to
    niech zrobi kandydatom jakis dyktando, ktore pozniej jakis polonista
    sprawdzi. Jak by potrafila precyzyjnie napisac czego chce to by nie miala
    99% podan. Sama odpieprzyla to co jej zlecono, a wymagala nie wiadomoc
    czego.

    > Nie oszukujmy sie, ze do oceny poprawnosci ortograficznej potrzebne sa
    > jakies wielkie zdolnosci. Wystarczy wcisnac F7 w Wordzie.

    :)

> [...]
    > temat wiedzy kandydata powinien przeprowadzac dyrektor projektu, czy tez
    > dzialu, ktory ma pojecie na temat, o jakim bedzie sie rozmawiac.

    Zdaje sie ze na rynku jest juz sporo firm konsultingowych o b. ugruntowanej
    pozcji. Moze nalezy w takiej sytuacji powierzyc ten proces ludzimo ktorzy
    maja jakis kompetencje w tym temacie ?

    > Natomiast nie zapedzajmy sie daleko. Mowilismy tu o sprawdzeniu
    > poprawnosci pisowni, do czego nie trzeba miec sporych zdolnosci.

    Ale mozna nie byc nadetym bufonem, ktory traktuje ludzi jak smieci!

    > Taki narod - nic z tym nie zrobisz. Kazdy tutaj jest specjalista od
    > informatyki, prawa i medycyny. I kazdy zna sie na tym najlepiej :-)

    A skad to sie bierze ? Wystarczy popatrzec na jakosc ksztalcenia, chyba
    jakos spadla ostatnio, zreszta ilu profesorow na studiach sie spotkalo
    ktorzy przekazali wiedze tak jak sie nalezy, ktorzy starali sie zaciekawic
    swoich uczniow?

    > A co do mentalnosci - to tego w Polsce nie zmienisz. Musialbys poczekac
    > na wymarcie kilku pokolen. Lepiej juz stad wyjechac do miejsca, gdzie
    > ludzie maja normalne podejscie do zycia.

    To nie prawda, mamy jeszcze szanse, wystarczy zeby troche przekierowac
    ludzka proznosc, dzis idealem jest ten co wiecej ukradnie i zachachmeci, a
    nie ten ktory mowi prawde i zyje uczciwie. Osobiscie podobal mi sie artykul
    w ostatnim Newsweeku, o jakiejs dziennikarce TVP, takich postaw nam
    potrzeba zeby wyjsc z tego zaklamania, ludzie nie wstydza sie mowic o tym
    ze nie naginali prawa dla kozyci majatkowych. Takie postawy popieram,
    prawda ostatnio stala sie jakims tabu, a o ze ktos postapil uczciwie staje
    sie obiektem posmiewiska.Nie tedy chyba droga.

  • 50. Data: 2003-08-13 11:34:24
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > pozostala szczesliwa trzydziestka

    > ludzie twierdza, ze szukaja pracy, ale nie robia nic w tym kierunku zeby ja

    Tak to już jest. Pracodawca chce idealnego, bezbłędnego pracownika, a sam
    strzela byki, że aż wstyd...

    Pozdrowienia!
    Lech
    l...@i...pl