PracaGrupypl.praca.dyskusjelosy ogloszen w sprawie pracy... › Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    From: Al <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Date: Wed, 13 Aug 2003 13:26:07 +0200

    web wrote:

    > No, nie widze w tym nic dziwnego. Jesli kobieta potrzebuje kogos, kto
    > bedzie redagowal pisma, to nie znaczy, ze ma przyjmowac wszystkich jak
    > leci, bo sama moze nie znac ortografii.

    Ale czy w ktoryms punkcie ja napiasalem ze ma zatrudniac jak popadnie ?
    Wydaje mi sie ze nie. Ja nie kwestionuje ze pracodawca nie ma prawa do jak
    najlszego pracownika. Tylko ze jak kobieta chciala sprawdzic ortografie to
    niech zrobi kandydatom jakis dyktando, ktore pozniej jakis polonista
    sprawdzi. Jak by potrafila precyzyjnie napisac czego chce to by nie miala
    99% podan. Sama odpieprzyla to co jej zlecono, a wymagala nie wiadomoc
    czego.

    > Nie oszukujmy sie, ze do oceny poprawnosci ortograficznej potrzebne sa
    > jakies wielkie zdolnosci. Wystarczy wcisnac F7 w Wordzie.

    :)

    > Prawda jest taka, ze prezes firmy, ktory chce zatrudnic programiste
    > wcale nie musi byc dobry w programowaniu. Aczkolwiek juz rozmowe na
    > temat wiedzy kandydata powinien przeprowadzac dyrektor projektu, czy tez
    > dzialu, ktory ma pojecie na temat, o jakim bedzie sie rozmawiac.

    Zdaje sie ze na rynku jest juz sporo firm konsultingowych o b. ugruntowanej
    pozcji. Moze nalezy w takiej sytuacji powierzyc ten proces ludzimo ktorzy
    maja jakis kompetencje w tym temacie ?

    > Natomiast nie zapedzajmy sie daleko. Mowilismy tu o sprawdzeniu
    > poprawnosci pisowni, do czego nie trzeba miec sporych zdolnosci.

    Ale mozna nie byc nadetym bufonem, ktory traktuje ludzi jak smieci!

    > Taki narod - nic z tym nie zrobisz. Kazdy tutaj jest specjalista od
    > informatyki, prawa i medycyny. I kazdy zna sie na tym najlepiej :-)

    A skad to sie bierze ? Wystarczy popatrzec na jakosc ksztalcenia, chyba
    jakos spadla ostatnio, zreszta ilu profesorow na studiach sie spotkalo
    ktorzy przekazali wiedze tak jak sie nalezy, ktorzy starali sie zaciekawic
    swoich uczniow?

    > A co do mentalnosci - to tego w Polsce nie zmienisz. Musialbys poczekac
    > na wymarcie kilku pokolen. Lepiej juz stad wyjechac do miejsca, gdzie
    > ludzie maja normalne podejscie do zycia.

    To nie prawda, mamy jeszcze szanse, wystarczy zeby troche przekierowac
    ludzka proznosc, dzis idealem jest ten co wiecej ukradnie i zachachmeci, a
    nie ten ktory mowi prawde i zyje uczciwie. Osobiscie podobal mi sie artykul
    w ostatnim Newsweeku, o jakiejs dziennikarce TVP, takich postaw nam
    potrzeba zeby wyjsc z tego zaklamania, ludzie nie wstydza sie mowic o tym
    ze nie naginali prawa dla kozyci majatkowych. Takie postawy popieram,
    prawda ostatnio stala sie jakims tabu, a o ze ktos postapil uczciwie staje
    sie obiektem posmiewiska.Nie tedy chyba droga.