PracaGrupypl.praca.dyskusje › kariera automatycznego testera :-)

  • 1. Data: 2003-08-12 18:39:28
    Temat: kariera automatycznego testera :-)
    Od: "Bartek" <b...@W...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos mial moze doswiadczenia zawodowe zwiazane z nazedziami do
    automaczytcznego testowania ? Czy praca z nimi jest rozwojowa i jednoczesnie
    ciekawa i dochodowa w porownaniu do testowania manualnego ??

    Dzieki & Pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2003-08-12 21:43:50
    Temat: Re: kariera automatycznego testera :-)
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7a2b.000013a2.3f393460@newsgate.onet.pl...

> [...]
    jednoczesnie
    > ciekawa i dochodowa w porownaniu do testowania manualnego ??

    eeee testowania czego ???

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 3. Data: 2003-08-12 23:15:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Bartek" <b...@W...onet.pl> writes:

    > Czy ktos mial moze doswiadczenia zawodowe zwiazane z nazedziami do
    > automaczytcznego testowania ? Czy praca z nimi jest rozwojowa i jednoczesnie

    ja. prawie 5 lat. ale w USA a nie w Polsce. tester oprogramowania
    komputerowego.

    > ciekawa i dochodowa w porownaniu do testowania manualnego ??

    tester "manualny" ktory nie umie cudzycych narzedzi uzyc czy napisac
    wlasnych, stoi najnizej w hierarchii testerow ;)

    taka osoba jest latwo zastepowalna a jej praca malo skomplikowana,
    wiec niewiele na ogol dostaje.

    testowanie manualne tak w ogole, poza niezbednymi obszarami (gdzie nie
    da sie tego uniknac) jest szalenie nudne, bo przy kazdym wiekszym
    projekcie powtarzasz w zasadzie te same testy.

    jesli pracujesz w firmie, ktora srednio sie rozwija a na rynek
    regularnie wypuszcza takie same produkty i na dodatek ma juz stworzone
    wlasne narzedzia, to twoja praca bedzie polegala na uruchamianiu
    odpowiednich programow, zbieraniu ich wynikow i ich opracowywaniu :)
    oraz oczywiscie meldowaniu bugow. zakladam, ze chodzi o szeregowego
    testera, a nie kierownika projektu, bo tutaj kompetencje sa znacznie
    wieksze i inne, dochodzi tez duza odpowiedzialnosc.

    jesli pracujesz w firmie, ktora jest w miare nowa albo robi duzo
    odmiennych projektow, to istnieje duza szansa, ze bedziesz TY musial
    stowrzyc/przystosowac programy do testowania.... wtedy twoja praca
    bedzie w zasadzie praca programisty. czasami nazywa sie to "internal
    tool programmer" :)

    w takiej sytuacji zwykle oprogramowanie do testowania sklada sie z
    'test harness' i poszczegolnych skryptow-testow. mozesz byc
    odpowiedzialny za jedno i drugie, a moze byc tak, ze uzywa sie
    istniejacej harness (sa rozwiazania komercyjne i niekomercyjne do
    tego) a poszczegolni testerzy odpowiedzialni sa zarowno za pisanie
    poszczegolnych skryptow, modulow jak i za testowanie przy ich uzyciu,
    raportowanie bugow i znajdowanie przyczyn tychze bugow.

    tak poza tym to temat-rzeka, napisz na priv jak interesuje Cie wiecej
    szczegolow.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net