PracaGrupypl.praca.dyskusje › losy ogloszen w sprawie pracy...

  • 51. Data: 2003-08-13 11:35:07
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhd5vn$kn9$1@news.onet.pl...
    > Nie kwestionuję tego, że nawet 15% populacji ma takie zaburzenia. Ale
    widzę
    > to po przychodzących na praktyki studentach, uczniach szkół średnich itd.
    > Większość z nich nie czyta nic poza sms'ami i programem tv. A nauka
    > ortografii i innych zasad pisowni to nie tylko ich wkuwanie ale też
    właśnie
    > (a może przede wszystkim) czytanie. A to już kwestia chcenia bądź nie.
    >
    > Marcin

    Z ortografią jest tak jak z lękiem wysokości, jedni mają, inni nie i ci inni
    nie bardzo mogą zrozumieć jak to jest mieć.
    I mogę Cię zapewnić iż samo czytanie nie wystarczy. Znam osoby które czytają
    sporo po kilka książek miesięcznie jak tylko mają wolne chwile a problemy
    mają.

    PawełW

  • 52. Data: 2003-08-13 11:41:01
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    No właśnie, czytanie (ze zrozumieniem)........
    Napisałem:
    "nie kwestionuję"
    "(... może przede wszystkim)"
    Nigdzie nie powiedziałem, że bezwzględnie każdy musi się nauczyć zasad
    pisowni. Są osoby, które nie potrafią pisać poprawnie, wiem o tym. Chcę
    tylko zwrócić uwagę na problem jaki się pojawia. Ludzie, którzy kończą
    szkoły, nie wynoszą z nich podstawowych umiejętności.

    Marcin

  • 53. Data: 2003-08-13 12:01:55
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Tak to juz jest jak sie oszczedza na zus i chce zatrudnic najtanszego
    > pracownika.
    >
    > Jak kupujesz w markecie towar za cene nizsza o 50% niz gdzie indziej, to nie
    > dziwi cie czesta znaczna roznica jakosci?

    Sekretarka nie zwracająca uwagi na błędy ortograficzne to nie jest towar niższej
    jakości. To jest
    wogóle brak towaru.
    Jak kupuje serek o 50% tańszy od innych "wiodących na rynku" to spodziewam sie, że
    nie bedzie mi
    smakował a nie, że w opakowaniu będzie krowie g****

    mer

  • 54. Data: 2003-08-13 12:07:51
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd78g$6b5$1@news2.ipartners.pl>, a...@t...pl says...

> [...]
    > najlszego pracownika. Tylko ze jak kobieta chciala sprawdzic ortografie to
    > niech zrobi kandydatom jakis dyktando, ktore pozniej jakis polonista
    > sprawdzi. Jak by potrafila precyzyjnie napisac czego chce to by nie miala
    > 99% podan. Sama odpieprzyla to co jej zlecono, a wymagala nie wiadomoc
    > czego.

    > :)

    > Zdaje sie ze na rynku jest juz sporo firm konsultingowych o b. ugruntowanej
    > pozcji. Moze nalezy w takiej sytuacji powierzyc ten proces ludzimo ktorzy

    Oczywiscie, ze mozna. Ale to wiaze sie z dodatkowymi kosztami.

    > Ale mozna nie byc nadetym bufonem, ktory traktuje ludzi jak smieci!

    Jasne, ze mozna. Natomiast kolezanka powiedziala wprost, ze wyrzucila CV
    do kosza. To normalne stwierdzenie faktu bez owijania w bawelne i inne
    piekne zwroty zalatujace nieco hipokryzja. Obecnie nikt nie ma czasu na
    czytanie CV, ktore nie spelniaja podstawowych wymagan. Nie oczekujmy, ze
    ktos bedzie mial czas na zaglebianie sie w lekture i zastanawianie, czy
    komus nie wyrzadzi tym krzywdy i jaka bedzie jego przyszlosc, gdy
    odrzuci jego napisane na kolanie podanie.

    To jest prawda, moze nieco brutalna, ale takie sa reguly w biznesie.
    Liczy sie to, jakie ktos ma kwalifikacje i czy spelnia swoje obowiazki.
    Firma to nie miejsce na rozpatrywanie czyichs problemow i obchodzenie
    sie z ludzmi jak z jajkiem.

    Owszem, zasady kultury obowiazuja i dobrze sie pracuje w firmach, gdzie
    jest przyjazna atmosfera. Ale nie oczekujmy od pracodawcow, ze beda w
    ramki oprawiali tysiace CV od ludzi, ktorzy nie potrafia ich napisac,
    byleby sie tylko nie poczuli zle potraktowani.

    > A skad to sie bierze ? Wystarczy popatrzec na jakosc ksztalcenia, chyba
    > jakos spadla ostatnio, zreszta ilu profesorow na studiach sie spotkalo
    > ktorzy przekazali wiedze tak jak sie nalezy, ktorzy starali sie zaciekawic
    > swoich uczniow?

    Dlatego tez nie mam ochoty w Polsce studiowac. Wtlacza sie mase rzeczy,
    ktore malo kogo interesuja i ktore pozniej sie nie przydaja. W wolnej
    chwili ucze sie zawsze tego, co jest potrzebne i co jest obecnie 'na
    czasie.'

    > To nie prawda, mamy jeszcze szanse, wystarczy zeby troche przekierowac
    > ludzka proznosc, dzis idealem jest ten co wiecej ukradnie i zachachmeci, a
    > nie ten ktory mowi prawde i zyje uczciwie. Osobiscie podobal mi sie artykul
    > w ostatnim Newsweeku, o jakiejs dziennikarce TVP, takich postaw nam
    > potrzeba zeby wyjsc z tego zaklamania, ludzie nie wstydza sie mowic o tym
    > ze nie naginali prawa dla kozyci majatkowych. Takie postawy popieram,
    > prawda ostatnio stala sie jakims tabu, a o ze ktos postapil uczciwie staje
    > sie obiektem posmiewiska.Nie tedy chyba droga.

    No, tak. Ale trudno cos zmienic w innych. W sobie zmienisz, a w innych
    nie. To walka z wiatrakami. Czasem lepiej dac sobie z tym spokoj i
    przeniesc sie tam, gdzie zycie jest normalne. Najlepiej liczyc na
    siebie, a nie na to, ze warunki stana sie korzystniejsze i ze zmienia
    sie inni.

  • 55. Data: 2003-08-13 12:08:54
    Od: "ANNA" <p...@i...pl>

    nie pisze z adresu firmowego, bo potem ktos mnie ochrzania na maila = a to
    na sluzbowce mi sie nie specjalnie podoba.
    adres jest w pelni anonomowy i przypadkow - utworzony na te okolicznosc -
    juz dostalam 9 maili ze jestem prostakiem...
    (bez komentarza)
    ania.

  • 56. Data: 2003-08-13 12:12:29
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bhd9l3$l2l$1@SunSITE.icm.edu.pl>, p...@i...pl
    says...

> [...]
    > adres jest w pelni anonomowy i przypadkow - utworzony na te okolicznosc -
    > juz dostalam 9 maili ze jestem prostakiem...

    Ja tam sie wcale nie dziwie. Dla niektorych osoba, ktora moze o czyms
    decydowac i w czyms wybierac jest kims, komu sie zazdrosci i kogo
    traktuje sie zawistnie. Jest symbolem zla, wyzysku i wszelkiej masci
    plag, wlaczajac w to hemoroidy :-) W Polsce to normalka.

  • 57. Data: 2003-08-13 12:21:09
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > najlszego pracownika. Tylko ze jak kobieta chciala sprawdzic ortografie to
    > niech zrobi kandydatom jakis dyktando, ktore pozniej jakis polonista

    Chyba nie kumasz o co chodzi a chodzi o pieniadze. Ten temat byl juz
    poruszany w watku, wiec nie bede sie tutaj produkowal :-)

    > sprawdzi. Jak by potrafila precyzyjnie napisac czego chce to by nie miala
    > 99% podan. Sama odpieprzyla to co jej zlecono, a wymagala nie wiadomoc
    > czego.

    Nie odpieprzyla, tylko dokonala selekcji. A selekcja ma na celu ograniczenie
    zbioru elementow wedlug zadanych kryteriow.
    Jak widze, dla Anny nie do przyjecia byly bledy ortograficzne oraz nie do
    konca zrozumienie sensu CV. Powiem Ci szczerze, gdybym byl pracodawca
    przegladajacym podania tez wyrzucalbym do kosza te, ktore zawieralyby bledy
    ortograficzne. Co wiecej, sekretarka, moim zdaniem, nie jest osoba, ktora ma
    obciagac swojemu szefowi rano wieczor i w poludnie, dlatego wszelkie oferty
    w bieliznie tez zostalyby przeze mnie odrzucone.

    > Zdaje sie ze na rynku jest juz sporo firm konsultingowych o b.
    ugruntowanej
    > pozcji. Moze nalezy w takiej sytuacji powierzyc ten proces ludzimo ktorzy
    > maja jakis kompetencje w tym temacie ?

    Chyba kpisz :-) Takich firm jest od groma i nie do konca sprawdzaja sie w
    swoich rolach... uwierz mi.

    > Ale mozna nie byc nadetym bufonem, ktory traktuje ludzi jak smieci!

    Nie wiem, kogo masz na mysli, bo z tego co wyczytalem z listu Anny, nie
    odnioslem wrazenia, ze jest bufonem. Ma po prostu zdrowe podejscie do zycia
    i mowi szczerze.

> [...]
    > jakos spadla ostatnio, zreszta ilu profesorow na studiach sie spotkalo
    > ktorzy przekazali wiedze tak jak sie nalezy, ktorzy starali sie zaciekawic

    Sa ludzie i ludziska, sa tez nauczyciele z powolania i tacy, ktorzy metoda
    prob i bledow ucza sie przekazywac wiedze. Zdarzaja sie tez takie elementy
    ( jak to w zyciu ) ktore maja wszystko gdzies :-)

    Lepiej bym tego nie ujal.

    > To nie prawda, mamy jeszcze szanse, wystarczy zeby troche przekierowac

    Nie kolego, ten kraj jest juz stracony. Polska to kraj rzadzony przez stado
    glupich baranow slepo zapatrzonych w wielkiego brata. Mam takie wrazenie, ze
    stajemy sie kolejnym stanem. Niestety musze stwierdzic, ze po czesci jest to
    moja wina. Moja wina polega na tym, ze dalem tym baranom szanse, ale jak do
    tej pory wszystkie barany te szanse tracily. Nie wyrozniam tutaj prawicy i
    lewicy bo wszystko to, to jedno gowno.
    Chyba bede musial sie wziac za polityke, by przynajmniej w jakims stopniu
    polepszyc sytuacj w tym kraju... :-)

> [...]
    > potrzeba zeby wyjsc z tego zaklamania, ludzie nie wstydza sie mowic o tym
    > ze nie naginali prawa dla kozyci majatkowych. Takie postawy popieram,

    Naginanie prawa = zlodziejstwo
    I to trzeba powiedziec wprost. I trzeba dodac, ze najwiekszym zlodziejem
    jest Panstwo. Bardzo ubawila mnie sygnaturka jednego kolegi: nie kradnij,
    panstwo nie lubi konkurecji ;-)

    Adas

  • 58. Data: 2003-08-13 12:40:24
    Od: "b2d2" <modul(olejolejolejto)@gratka.pl>

    > pelna ochoty zatrudnienia kogos na stanowisko sekretarki zamiescilam
    > ogloszenie w wyborczej o tresci;
    > firma...... zatrudni studentke do obslugi sekretariatu ze znajomoscia
    > maszynopisania
    > niby nic... prawda?
    > bo co ja moge wymagac od osoby odbierajacej telefony i przepisujacej
    > pisma...
    > dostlam okolo 160 odpowiedzi, z czego okolo 100 od osob ktore studentami nie
    > sa - kosz.

    A dlaczego tylko studenci? Jak skonczyles studia to masz pecha?
    no a wkomputerze sa slowniki, tylko ci co pisali cv z bledami tez pewnie nie
    umieli z niego korzystac...

    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 59. Data: 2003-08-13 12:49:00
    Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>

    Sławek wrote:

    > No to żeś teraz pojechał...Sekretarka ma redagować skomplikowane
    > umowy prawne ponosząc odpowiedzialność za byt firmy. To nie
    > ministerstwo finansów, gdzie Kołodko rozdaje ulgi od darowizny.

    No dobrze, może i przesadziłem. Umowy redaguje prawnik. Ale pracownik
    biurowy nie znający ortografii, to niewłaściwa osoba na właściwym miejscu...

    > A nie wiesz po co zatrudnia się studentów???
    > 600 zł spełnienie marzeń??? Zartujesz sobie, czy z choinki się
    > urwałeś???

    Dla tych, którzy nie mają NIC praca za 600 zł jest spełnieniem marzeń. Nie
    mówię o sobie.

    Dirschauer

  • 60. Data: 2003-08-13 12:54:40
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak kupuje serek o 50% tańszy od innych "wiodących na rynku" to spodziewam
    sie, że nie bedzie mi
    > smakował a nie, że w opakowaniu będzie krowie g****

    Hmmmm.....czesto kupujesz w promocjach?
    Bo ja coraz rzadziej...........

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##