PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???

  • 11. Data: 2006-04-12 18:35:14
    Temat: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1innn$5mv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > a jak sobie wyobrażasz zatrudnienie pracownika do prac np. na
    > wysokości ??????
    > Najpierw go przyjmę ...

    ... i od razu skieruję na badania wstępne, za które jako pracodawca,
    zapłacę.
    Jeśli pracownik nie dostanie pozytywnej opinii od lekarza, to trudno -
    tracę.
    Niemniej jednak moim obowiązkiem jest pokryć koszty tych badań niezależnie
    od ich wyniku.

    --
    Nixe

  • 12. Data: 2006-04-12 18:50:43
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1j85c$9cs$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > Nie zgadzam się na zapłacenie .... natomiast zgodnie z
    > rozporządzeniem ... żądam natomiast od nowoprzyjmowanej osoby
    > zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych na stanowisku pracy
    > od lekarza medycyny pracy ... i to tego ... z którym ja mam podpisaną
    > umowę :)))))

    Więc tym bardziej - jeśli sam wyznaczasz lekarza - to Ty zobowiązany jesteś
    pokryć koszty.
    Zresztą to zasadniczo nie ma znaczenia. KP dość jasno określa Twoje (jako
    pracodawcy) obowiązki w tej kwestii.

    > Jeszcze raz ...... wyobraź sobie, że masz do wykonania prace
    > spawalnicze na wysokości oraz pod wodą ... i jakieś jeszcze ... na
    > platformie Koszt badań wynosi 150-200 zł ... Ty masz przyjąć 200 osób
    > zgłasza się do Ciebie 2000 osób ... Ty wysyłasz i płacisz .. wysyłasz
    > i płacisz za te badania ..... co dziesiąty pracownik przechodzi
    > weryfikacje u lekarza ... jak wygląda Twój zysk ?????/ D00000PA !!!
    > Przejadłeś na badaniach :))))))) więc następnym krokiem ... jest się
    > powiesić :))))))

    Dokładnie tak samo można się powiesić po okresie próbnym owych 200
    kandydatów, z którego żaden nie nadaje się do przedłużenia z nim umowy.
    Tracisz kupę forsy na ich wynagrodzenia, na pokrycie strat, jakie
    przynieśli, a kompletnie nic nie zyskujesz :)

    > a jak mi pokażesz, ze to koszt uzyskania przychodu ??????
    > sądzę, że będziesz miał kłopot z udowodnieniem, że ten koszt jest
    > kosztem uzyskania przychodu

    Przecież ośrodek lekarski wystawia Ci normalną fakturę za usługę ("badanie
    pracownicze - wstępne/kontrolne/okresowe"), którą zwyczajnie wrzucasz w
    koszty. Nie ma w tym żadnych czarów-marów.
    Skoro KP określa obowiązek opłacenia przez pracodawcę takich badań, to
    logiczne jest, że można je wrzucić w KUP. W jaki inny sposób pracodawca
    miałby pokryć te koszty? Z prywatnego portfela?

    > Bo w końcu ... jaki związek miał przysłowiowy Kowalski z Twoim
    > przychodem ?????

    A jaki związek z przychodem ma kupiony na firmę samochód, który drugiego
    dnia po zakupie zostaje zmiażdżony w drobny mak w karambolu drogowym? :)
    Żaden - nawet nie zdążył na siebie zarobić. A mimo to spokojnie możesz
    wrzucić fakturę w KUP. Masz do tego pełne prawo. Dokładnie tak samo jest z
    badaniami przyszłego pracownika.

    --
    Nixe

  • 13. Data: 2006-04-13 05:30:46
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > oj kolego fart, coś mi się wydaje że przesadzacie.
    > Jak wół masz w przepisach podane kto i za co płaci, więc jak jesteś
    > pracodawcą to przyjmij do wiadomości, że jak przyjmujesz kogoś do pracy to
    > twoim obowiązkiem jest zapłacić badania, możesz wyznaczyć placówkę za
    > którą
    > płacisz.
    > i nie wolno ci przyjąc pracownika który badań nie ma.

    Przecież ja nic innego nie robie .... płacę za badania ..... okresowe :))
    ale przed przyjęciem żądam aby osoba nowoprzyjmowana okazała się
    zaświadczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych

    Mówiąc już klonkretnie ..... zwracam pracownikowi koszty badań .............
    ale mam w d000pie osobę, która nie przeszła pomyślnie tych badań.
    Przecież w takim wypadku prostą sprawą jest, że niejaki GROMAX ... zapindala
    do odpowiedniego lekarza medycyny pracy..... poddaje się badaniom na nurka i
    diabli wiedzą jakiego astronaute a potem idzie z rachunkiem do Ośrodka Badań
    k=Kosmicznych i rząda zwrotu poniesionych kosztów ....... :)))))))) jaja
    nieeeeee ??? :)))

    a musi to byś własnie ten ośrodek medycyny pracy a nie inny ... bo ten
    lekarz zna, lub powinien znać, charakter wykonywanej pracy

    pozdrawiam
    fart

  • 14. Data: 2006-04-13 05:37:57
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Nie szkodzi, zapłacisz bez udzielania zgody.
    > Po pierwsze ustawa jest aktem wyższego rzędu niż rozporządzenie.
    > Po drugie nie ma sprzeczności między przywoływanymi aktami. Jest
    > oczywiste,
    > że masz prawo żądać od przyszłego pracownika orzeczenia lekarskiego, za
    > które zapłaciłeś na mocy zapisu KP.

    Ale nie chcesz zrozumieć, że mnie z NOWOPRZYJMOWANĄ osobą nic nie łączy
    Przychodzi "dyzio" do mnie i mówi ..... chce u "jaśniepana" pracować ....
    Najpierw pytam ... a czy znasz tabliczkę marzenia ????
    A co kuuurnaaaa ??????? może i o kwalifikacje też mam nie pytać ????
    potem pytam ... czy ma kwalifikacje do wykonywania danej pracy ..... i czy
    są one poświadczone przez lekarza ... przecież w ciemno nie będę rozpoczynał
    procedur przyjmowania pracownika .... jak mi przyniesię zaświadczenia m.in.
    od mojego lekarza to go przyjmę ... jak nie ... WYYPAD :))))))))

    > Uważam, że powinieneś się cieszyć, że on
    > nie zgłosił się do Ciebie tylko po to, aby zrobić sobie badania, a
    > następnie
    > z wynikami sobie poszedł. ;)

    No właśnie ........... to jest sposób na bezpłatne badania lekarskie
    :))))))))))))))
    i bezpłatną służbę zdrowia :)))))))

    > Po trzecie pracodawca nie może zatrudnić na danym stanowisku pracownika
    > bez
    > sprawdzenia czy on może tę pracę wykonywać, w tym zakresie predyspozycji
    > zdrowotnych. Sankcje za naruszenie przepisu obciążają pracodawcę, zatem to
    > on musi zadbać (i ponieść koszty) badań.

    Nie będę i nie muszę ponosić kosztów badań wstępnych osób nowoprzyjmowanych
    ..... za pracowników natomiast płacę .. :)))))

    kuuurdaaaa :)))

    pozdrawiam
    fart

  • 15. Data: 2006-04-13 05:47:41
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Więc tym bardziej - jeśli sam wyznaczasz lekarza - to Ty zobowiązany
    > jesteś
    > pokryć koszty.

    Taaaaaa zgodnie z Twoją argumentacją jeśli nie wyznaczę ja swojej jednostki
    medycyny pracy .... to pracownik pójdzie do Ośrodka Badań Kosmicznych i
    Medycyny kosmicznej, gdzie badania podstawowe kosztują 2.500 zł i też będę
    zwracał mu .... ooo bez jaaaaaj :)))))

    > Zresztą to zasadniczo nie ma znaczenia. KP dość jasno określa Twoje (jako
    > pracodawcy) obowiązki w tej kwestii.

    Ale kurna nie wzbraniam się przed zapłatą za badania pracowników ... kodeks
    pracy jednoznacznie ustala stosunek pomiędzy pracownikiem .... a pracodawcą
    ....CZY TO JASNE ???????
    Osoba ubiegająca się o pracę nie ma tam żadnych praw i zasad :))))

> [...]
    > Tracisz kupę forsy na ich wynagrodzenia, na pokrycie strat, jakie
    > przynieśli, a kompletnie nic nie zyskujesz :)

    To nie jest to samo ... ta osoba jest już związana ze mną umową ,..... a
    osoba nowoprzyjmowana nNIEEEE ... kurnaaa nieeeee :)))) i nic mnie z nią nie
    wiąże.

> [...]
    > Skoro KP określa obowiązek opłacenia przez pracodawcę takich badań, to
    > logiczne jest, że można je wrzucić w KUP. W jaki inny sposób pracodawca

    Pracodawca pokrywa koszty badań pracowników !!!!!!!!!! JASNEEEEEE ?????
    PRACOWNIK TO TAKIE CUŚ, KTÓRE MA PODPISANA UMOWĘ O PRACĘ Z PRACODAWCĄ
    !!!!!!!!!

    OSOBA UBIEGAJĄCA SIĘ O PRACĘ ...... TO PAN PIKUŚ

> [...]
    > Żaden - nawet nie zdążył na siebie zarobić. A mimo to spokojnie możesz
    > wrzucić fakturę w KUP. Masz do tego pełne prawo. Dokładnie tak samo jest z

    po pierwsze d00pa d00pa jeśli wartość poniżej 3.500 to tak .. ale powyżej dd
    po drugie ... tym się różni mój środek trwały od osoby ubiegającej się o
    pracę .... że ze środkiem trwałymn jestem związany prawnie ... a osoba
    ubiegająca się o pracę nooooo wiadomo :)))))

    pozdrawiam
    fart

  • 16. Data: 2006-04-13 05:50:39
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Najpierw ... zgodnie z kodeksem pracy każę mu okazać zaświadczenie o braku
    przeciwwskazań zdrowotnych ... a potem rozmawiam o przyjęciu go

    > ... i od razu skieruję na badania wstępne, za które jako pracodawca,
    > zapłacę.

    Ty chyba jesteś pracownikiem
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )00

    > Jeśli pracownik nie dostanie pozytywnej opinii od lekarza, to trudno -
    > tracę.
    > Niemniej jednak moim obowiązkiem jest pokryć koszty tych badań niezależnie
    > od ich wyniku.

    Taaaak ... koszty badań pracowników .........
    a nie świadczyć darmowe usługi medycznych badań :)))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 17. Data: 2006-04-13 06:03:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    fart wrote:

> [...]
    > uzyskania przychodu
    > Bo w końcu ... jaki związek miał przysłowiowy Kowalski z Twoim przychodem

    Jesli masz zatrudnic 200 osob, a biznesplan nie jest z ksiezyca, to
    zawsze mozesz zatrudnic lekaza, ktory zrobi wstepna selekcje (to raz),
    no i zazwyczaj sa to ludzie z jakims doswiadczeniem, a wiec wykonywali
    podobne prace to 2, a po trzecie jestli wsrod tych osob znajdzie sie
    jedna badz dwie bardziej ryzykowne to przy 200 chyba nie jest to
    problemem dla firmy, bo jak jest to problem to dla mnie podobna firma
    jest na tyle podejrzana, ze wyegzekwowanie zaplaty tez moze byc
    problemem, wiec moze sobie ja od razu lepiej darowac...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2006-04-13 06:25:34
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    fart wrote:

> [...]
    > ....CZY TO JASNE ???????
    > Osoba ubiegająca się o pracę nie ma tam żadnych praw i zasad :))))

    Mam wrazenie, ze w tej dyskusji mylone sa dwie rzeczy.

    Jako pracodawca mozesz zażądac od kandydatow do pracy
    przedstawienia/przyslania Ci w ramach rekrutacji zdjecia, CV na
    kolorowo, wynikow badan lekarskich i to nawet od wskazanego przez Ciebie
    lekarza, zaswiadczenia o niekaralnosci i co tam sobie jeszcze wymyslisz
    i kandydaci robia to na wlasny koszt, przeciez nie musza wysylac
    aplikacji, a jesli ktos nie przysle wszystkiego, co wymagane, mozesz go
    olac i nie uwzgledniac w dalszych etapach rekrutacji.

    Jednak badania lekarskie wykonane i przedstawione przez kandydata, na
    jego koszt, w ramach rekrutacji _nie_ sa tymi badaniami, ktore Ty jako
    pracodawca na swoj koszt musisz wykonac _przyjmujac_ kogos do pracy -
    nawet jesli to dokladnie ten sam rodzaj badan. I tak musisz wyslac
    osobe, ktora zdecydowales sie przyjac do pracy, na badania wstepne na
    Twoj koszt, ze skierowaniem od Ciebie jako firmy. Jesli zażądales od
    kandydata wczesniej przedstawienia badan na to samo, to po prostu masz
    pewnosc, ze lekarz nie stwierdzi nieprzydatnosci i ze te badania to
    czysta formalnosc, bez ryzyka, ze wyjda zle.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 19. Data: 2006-04-13 07:20:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1ko4c$r1q$1@atlantis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Ale nie chcesz zrozumieć, że mnie z NOWOPRZYJMOWANĄ osobą nic nie łączy
    To bez znaczenia. Badaniom, o których mówimy podlegają osoby przyjmowane do
    pracy (przyjmowane != przyjęte).
    Badania te (tak samo jak badania okresowe i kontrolne) przeprowadza się na
    koszt pracodawcy.
    A teraz musisz sprawdzić, czy to prawda.
    To łatwe - bierzesz i czytasz KP art. 229 ze szczególnym wskazaniem na §1
    pkt 1 oraz §6.

    > Nie będę i nie muszę ponosić kosztów badań wstępnych osób
    > nowoprzyjmowanych
    Musisz i będziesz.
    Chyba, że wolisz ponosić koszty grzywny i sądowe.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-04-13 07:28:42
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1kos7$svi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > Najpierw ... zgodnie z kodeksem pracy każę mu okazać zaświadczenie o
    > braku przeciwwskazań zdrowotnych ... a potem rozmawiam o przyjęciu go

    A potem tak czy siak zobowiązany jesteś zlecić badania wstępne. Na swój
    koszt :-P

    > Ty chyba jesteś pracownikiem

    Też :)

    --