PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty badania do pracy przed podpisaniem umowy??? › Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Date: Wed, 12 Apr 2006 20:50:43 +0200

    W wiadomości <news:e1j85c$9cs$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > Nie zgadzam się na zapłacenie .... natomiast zgodnie z
    > rozporządzeniem ... żądam natomiast od nowoprzyjmowanej osoby
    > zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych na stanowisku pracy
    > od lekarza medycyny pracy ... i to tego ... z którym ja mam podpisaną
    > umowę :)))))

    Więc tym bardziej - jeśli sam wyznaczasz lekarza - to Ty zobowiązany jesteś
    pokryć koszty.
    Zresztą to zasadniczo nie ma znaczenia. KP dość jasno określa Twoje (jako
    pracodawcy) obowiązki w tej kwestii.

    > Jeszcze raz ...... wyobraź sobie, że masz do wykonania prace
    > spawalnicze na wysokości oraz pod wodą ... i jakieś jeszcze ... na
    > platformie Koszt badań wynosi 150-200 zł ... Ty masz przyjąć 200 osób
    > zgłasza się do Ciebie 2000 osób ... Ty wysyłasz i płacisz .. wysyłasz
    > i płacisz za te badania ..... co dziesiąty pracownik przechodzi
    > weryfikacje u lekarza ... jak wygląda Twój zysk ?????/ D00000PA !!!
    > Przejadłeś na badaniach :))))))) więc następnym krokiem ... jest się
    > powiesić :))))))

    Dokładnie tak samo można się powiesić po okresie próbnym owych 200
    kandydatów, z którego żaden nie nadaje się do przedłużenia z nim umowy.
    Tracisz kupę forsy na ich wynagrodzenia, na pokrycie strat, jakie
    przynieśli, a kompletnie nic nie zyskujesz :)

    > a jak mi pokażesz, ze to koszt uzyskania przychodu ??????
    > sądzę, że będziesz miał kłopot z udowodnieniem, że ten koszt jest
    > kosztem uzyskania przychodu

    Przecież ośrodek lekarski wystawia Ci normalną fakturę za usługę ("badanie
    pracownicze - wstępne/kontrolne/okresowe"), którą zwyczajnie wrzucasz w
    koszty. Nie ma w tym żadnych czarów-marów.
    Skoro KP określa obowiązek opłacenia przez pracodawcę takich badań, to
    logiczne jest, że można je wrzucić w KUP. W jaki inny sposób pracodawca
    miałby pokryć te koszty? Z prywatnego portfela?

    > Bo w końcu ... jaki związek miał przysłowiowy Kowalski z Twoim
    > przychodem ?????

    A jaki związek z przychodem ma kupiony na firmę samochód, który drugiego
    dnia po zakupie zostaje zmiażdżony w drobny mak w karambolu drogowym? :)
    Żaden - nawet nie zdążył na siebie zarobić. A mimo to spokojnie możesz
    wrzucić fakturę w KUP. Masz do tego pełne prawo. Dokładnie tak samo jest z
    badaniami przyszłego pracownika.

    --
    Nixe