PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???

  • 1. Data: 2006-04-12 08:25:53
    Temat: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: "kkk" <b...@u...wp.pl>

    witam

    czy można odliczać koszty badań do pracy - pracownika
    gdy faktura za badania wystawiona na pracownika jest przed podpsianiem
    umowy?

    dzięki z góry za info
    pozdr.

  • 2. Data: 2006-04-12 08:56:52
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    W zasadzie to za badania wstępne powinien płacić pracownik

    :)))))))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2006-04-12 09:20:16
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1ifg4$6h4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > W zasadzie to za badania wstępne powinien płacić pracownik
    > :)))))))))))))))))))))))

    Z jakiej racji?

    Art. 229. KP

    § 1. Wstępnym badaniom lekarskim podlegają:
    1) osoby przyjmowane do pracy
    [...]
    § 6. Badania, o których mowa w § 1, 2 i 5, są przeprowadzane na koszt
    pracodawcy. Pracodawca ponosi ponadto inne koszty profilaktycznej opieki
    zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej z uwagi na warunki pracy.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-04-12 09:44:15
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Z jakiej racji?

    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

    z dnia 28 maja 1996 r.

    w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
    pracownika.

    (Dz. U. z dnia 1 czerwca 1996 r.)

    Na podstawie art. 2981 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:

    Rozdział 1

    Dokumentowanie podjęcia pracy przez pracownika

    § 1. 1. Pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie
    złożenia następujących dokumentów:

    1) wypełnionego kwestionariusza osobowego wraz z niezbędną liczbą
    fotografii,

    2) świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów
    potwierdzających okresy zatrudnienia, obejmujących okresy pracy przypadające
    w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie,

    3) dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, wymagane do
    wykonywania oferowanej pracy,

    4) świadectwa ukończenia gimnazjum - w przypadku osoby ubiegającej się o
    zatrudnienie w celu przygotowania zawodowego,",

    5) orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na
    określonym stanowisku,

    6) innych dokumentów, jeżeli obowiązek ich przedłożenia wynika z
    odrębnych przepisów.

    Skoro wolno mi żadać od osoby nie będącej pracownikiem w/w papierów to mam w
    d0000pie to, kto za te orzeczenia lekarskie płaci ........ przecież jeśli
    się nie nada do danej pracy ... to tym bardziej nie będę płacił za te
    badania ....

    No nieeeee ??????? :)))

    pozdrawiam

    fart

  • 5. Data: 2006-04-12 10:53:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1ii8v$e8n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    [ciach]
> [...]
    > to mam w d0000pie to, kto za te orzeczenia lekarskie płaci ........
    > przecież jeśli się nie nada do danej pracy ... to tym bardziej nie

    Mowa jednak była o badaniach wstępnych. Nie wiem, czy to to samo, co
    orzeczenie lekarskie o zdolności do pracy.
    A jeśli to samo, to szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego KP i
    powyższe rozporządzenie przeczą sobie nawzajem.

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-04-12 11:18:56
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Mowa jednak była o badaniach wstępnych. Nie wiem, czy to to samo, co
    > orzeczenie lekarskie o zdolności do pracy.

    buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    > A jeśli to samo, to szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego KP i
    > powyższe rozporządzenie przeczą sobie nawzajem.

    Nic nie przeczą :))))))))))))))))

    a jak sobie wyobrażasz zatrudnienie pracownika do prac np. na wysokości
    ??????
    Najpierw go przyjmę .... później będzie pracował, spadnie .. a po mięsiącu
    badań wyjdzie, że nie mógł pracować na wysokości :)))))))))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2006-04-12 14:40:38
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najpierw go przyjmę .... później będzie pracował, spadnie .. a po
    > mięsiącu badań wyjdzie, że nie mógł pracować na wysokości

    Po pierwsze nie można zatrudnić pracownika bez orzeczenia lekarskiego
    stwierdzającego brak przeciwskazań do pracy. Badania takie robi się
    _przed_ przyjęciem/rozpoczęciem do pracy (najczęściej przed podpisaniem
    umowy o pracę) na koszt pracodawcy przyszłego.
    I tak, pracodawca może sobie wliczyć badania w koszty (nawet jeżeli z
    powodu braku zdolności do pracy nie została podpisana umowa o pracę).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-04-12 15:59:10
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > _przed_ przyjęciem/rozpoczęciem do pracy (najczęściej przed podpisaniem
    > umowy o pracę) na koszt pracodawcy przyszłego.

    Nie zgadzam się na zapłacenie .... natomiast zgodnie z rozporządzeniem ...
    żądam natomiast od nowoprzyjmowanej osoby zaświadczenia o braku
    przeciwwskazań zdrowotnych na stanowisku pracy od lekarza medycyny pracy ...
    i to tego ... z którym ja mam podpisaną umowę :)))))
    Jeszcze raz ...... wyobraź sobie, że masz do wykonania prace spawalnicze na
    wysokości oraz pod wodą ... i jakieś jeszcze ... na platformie
    Koszt badań wynosi 150-200 zł ... Ty masz przyjąć 200 osób ..... zgłasza się
    do Ciebie 2000 osób ... Ty wysyłasz i płacisz .. wysyłasz i płacisz za te
    badania ..... co dziesiąty pracownik przechodzi weryfikacje u lekarza ...
    jak wygląda Twój zysk ?????/ D00000PA !!!
    Przejadłeś na badaniach :))))))) więc następnym krokiem ... jest się
    powiesić :))))))

    > I tak, pracodawca może sobie wliczyć badania w koszty (nawet jeżeli z
    > powodu braku zdolności do pracy nie została podpisana umowa o pracę).

    Nooooooo akurat .... czuj się :))))
    a jak mi pokażesz, ze to koszt uzyskania przychodu ??????
    sądzę, że będziesz miał kłopot z udowodnieniem, że ten koszt jest kosztem
    uzyskania przychodu
    Bo w końcu ... jaki związek miał przysłowiowy Kowalski z Twoim przychodem
    ?????

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2006-04-12 16:53:23
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    oj kolego fart, coś mi się wydaje że przesadzacie.
    Jak wół masz w przepisach podane kto i za co płaci, więc jak jesteś
    pracodawcą to przyjmij do wiadomości, że jak przyjmujesz kogoś do pracy to
    twoim obowiązkiem jest zapłacić badania, możesz wyznaczyć placówkę za którą
    płacisz.
    i nie wolno ci przyjąc pracownika który badań nie ma.

    BTW, ciekawe na jaką sumę można by sie sądzić z pracodawcą, który by
    stwierdził że pracownik ma sam opłacać badania (i nie wyznaczył placówki za
    ktora sam płaci)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 10. Data: 2006-04-12 17:43:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1j85c$9cs$1@atlantis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Nie zgadzam się na zapłacenie
    Nie szkodzi, zapłacisz bez udzielania zgody.
    Po pierwsze ustawa jest aktem wyższego rzędu niż rozporządzenie.
    Po drugie nie ma sprzeczności między przywoływanymi aktami. Jest oczywiste,
    że masz prawo żądać od przyszłego pracownika orzeczenia lekarskiego, za
    które zapłaciłeś na mocy zapisu KP. Uważam, że powinieneś się cieszyć, że on
    nie zgłosił się do Ciebie tylko po to, aby zrobić sobie badania, a następnie
    z wynikami sobie poszedł. ;)
    Po trzecie pracodawca nie może zatrudnić na danym stanowisku pracownika bez
    sprawdzenia czy on może tę pracę wykonywać, w tym zakresie predyspozycji
    zdrowotnych. Sankcje za naruszenie przepisu obciążają pracodawcę, zatem to
    on musi zadbać (i ponieść koszty) badań.
    Przepis jest jasny, a zatrudnianie pracowników nie jest przymusowe.

    Jotte