PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile kasy w szkole policealnej CD...

  • 1. Data: 2006-04-11 20:33:32
    Temat: ile kasy w szkole policealnej CD...
    Od: "kkk" <b...@u...wp.pl>

    witam

    w ubiegłym tygodniu zaczęłam wątek "ile kasy przy pracy biurowej w szkole
    policealnej"
    no więc...
    przeszłam pierwszą rozmowę, drugą i trzecią i... dostałam tę pracę
    generalnie jest to praca w sekretariacie szkoły policealnej, która otwiera
    siedzibę w nowym mieście
    praca od poniedziałku do piątku od 9 do 17 po 8h dziennie,
    i 2 weekendy w miesiącu też po 8h dziennie
    do tego zaoferowali mi 1000zł na rękę + premia uznaniowa
    (domyślam się, że na umowie nic o premii nie będzie),
    2dniowe szkolenie na południu Polski z opłaconym szkoleniem,
    noclegiem w hotelu, dojazdem na szkolenie...
    po okresie próbnym umowa na czas określony na 10 lat
    ale o wyższej pensji nic nie ma mowy...

    umowa ma zostać podpisana w dniu szkolenia
    po okazaniu zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego zdolność do pracy
    (badania zrobić na własny koszt na fakturę i zwrot za badanie otrzymam
    od firmy przy podpisaniu umowy bądź przy wynagrodzeniu za pierwszy miesiąc)

    bardzo nieprzyjazne wrażenie stworzyła właścicielka tej firmy
    bo też była na rozmowach i zaczęła straszyć, że będziemy sprawdzani w biurze
    że będą podstawione osoby itd...jakieś zastraszenie?

    praca ma się zacząć od maja

    przeszłam dzisiaj totalne pranie mózgu w tej firmie
    głowę mam jak balon :)
    wróciłam do domu i zaczęłam to sobie w głowie porządkować
    i umknęło mi kilka spraw, o które się nie zapytałam:
    - nie wiem dokładnie od kiedy będzie umowa
    - generalnie dyrektorka szkoły stwierdziła, że od razu powinnam się brać do
    roboty
    i pomagać dyrektorce filii - ale tak bez umowy ? mam pracować charytatywnie?
    - nie wiem jak z pracą w niedzielę, czy będą jako nadgodziny czy jak?
    - nie wiem co z noclegiem w pierwszym dniu, bo szkolenie jest na 9 rano a
    dojechać
    na drugi koniec Polski to trzeba jechać dzień wcześniej, żeby się wyspać i
    być wyspanym
    na pranie mózgu zwane szkoleniem...

    szukałam pracy od 4 miesięcy i w końcu znalazłam..
    co sądzicie o takich warunkach?
    bo sama nie wiem czy się zgodzić na to ?
    jakoś specjalnie nie jestem tym zachwycona

    chciałam startować na grafika, ale nie mam w tym profesjonalnego
    doświadczenia
    ale za to są umiejętności, mam pomysły i zastatanaiwm się czy nie psoatwić
    na tworzenie grafiki do www

    mętlik w głowie...
    pozdr.
    Katarynka

  • 2. Data: 2006-04-11 20:59:15
    Temat: Re: ile kasy w szkole policealnej CD...
    Od: d...@g...pl

    > ale za to są umiejętności, mam pomysły i zastatanaiwm się czy nie psoatwić
    > na tworzenie grafiki do www

    Grafe pod www zmajstruje byle licealista. Jesli myslisz powaznie o robieniu
    stron www i dopiero zaczynasz (konkurencja juz jest duza) to od razu zacznij sie
    uczyc robic grafe we flashu, opanuj Action Script, html, Php, MySql, JavaScript,
    itd. Wtedy bedzie to mialo jakis wiekszy sens. W przeciwnym razie praca ktora
    opisalas jest lepszym rozwiazaniem- glownie ze wzgledu na stabilnosc finansowa
    (jako freelancer www moze byc roznie).

  • 3. Data: 2006-04-11 21:22:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    11 Apr 2006 22:59:15 +0200, d...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > opisalas jest lepszym rozwiazaniem- glownie ze wzgledu na stabilnosc finansowa

    Post miesiaca normalnie.
    Jeszcze jej kaz sie naczyc konfiguracji apache'a :]

    Pokaz mi licealiste ktory zrobi grafiki pod www klasy np. ogrodu zen. Bo
    bawic filtrami to sie kazdy umie.

    W kolko na tej grupie sie powtarza o tym, zeby sie ludzie specjalizowali, a
    Ty tu sypnales z rekawa jakimis 3 czy nawet 4 zawodami.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2006-04-11 21:58:19
    Od: lynx <s...@g...com>

    Kapsel napisał(a):

    > W kolko na tej grupie sie powtarza o tym, zeby sie ludzie specjalizowali, a
    > Ty tu sypnales z rekawa jakimis 3 czy nawet 4 zawodami.

    oj tam, 2 zawody w tą czy w tą ;p

    --
    lynx
    iMac G5

  • 5. Data: 2006-04-12 05:59:52
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    d...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > opisalas jest lepszym rozwiazaniem- glownie ze wzgledu na stabilnosc finansowa

    ale dowaliłeś ;-), obetnij z tego 3/4...

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 6. Data: 2006-04-12 07:26:46
    Od: croppek1 <c...@g...pl>

    kkk napisał(a):
> [...]
    > doświadczenia
    > ale za to są umiejętności, mam pomysły i zastatanaiwm się czy nie psoatwić

    Dobrych grafików jest jak na lekarstwo, za to pelno ludzi którym się
    wydaje ze są bogami kodu. Idź w stronę grafiki jeśli masz talent,
    popracuj nad portfolio, prace powinnaś szybko znaleźć, a jak nie to
    możesz nawiązać współprace z kilkoma firmami od webdesignu, jak jestes
    dobra to na pewno sie uda.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-12 07:43:02
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    Użytkownik "kkk" <b...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
    > szukałam pracy od 4 miesięcy i w końcu znalazłam..
    > co sądzicie o takich warunkach?
    > bo sama nie wiem czy się zgodzić na to ?
    > jakoś specjalnie nie jestem tym zachwycona

    Warunki takie sobie ale nie wiem jakie masz CV, w jakim jestes wieku, gdzie
    to jest itp. Na Twoim miejscu chyba jednak stawialbym na mozliwosc
    uczestniczenia w nowym projekcie, czym na pewno jest otwieranie fili szkoly.
    Mozesz zdobc calkiem niezle doswiadczenie, o ktorym bedziesz mogla
    opowiedziec za rok na innej rozmowie rekrutacyjnej. Niemniej jednak musi Ci
    sie tam odrobine chociaz podobac a sama mowisz ze z tym jest srednio. Na
    100% musisz porozmawiac z bezposrednim przelozonym, z ktorym bedziesz
    pracowac na codzien. Moze sie okazac ze wlascicielki juz nigdy nie zobaczysz
    tam pracujac wiec Twoje nastawienie do tej osoby jest drugorzedne (o ile
    mowimy o subiektywnej ocenie osoby nie firmy przez nia zarzadzanej).

    Moze sie rowniez okazac ze sie zangazujesz w inne projekty zwiazane z twoimi
    zainteresowaniami i wezmiesz udzial w lokalnym marketingu firmy :D

    > chciałam startować na grafika, ale nie mam w tym profesjonalnego
    > doświadczenia
    > ale za to są umiejętności, mam pomysły i zastatanaiwm się czy nie psoatwić
    > na tworzenie grafiki do www

    Jak nie masz skomplikowanego zycia prywatnego (dzieci, rodzina) to biez ta
    prace i sie rozwijaj :) Nikt nie powiedzial ze kazda praca cieszy :)

    Pozdro

  • 8. Data: 2006-04-12 07:52:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 11 Apr 2006 22:33:32 +0200, kkk napisał(a):

    > mętlik w głowie...

    Co prawda troche nie moja dzialka i w ogole, ale skoro masz metlik, to moze
    uda mi sie cos podpoweidziec ;)

    Wiec masz propozycje pracy. Zaplaca Ci w sumie niewiele, roboty troche
    bedzie. Z Twojego tekstu widac, ze masz ambicje :)

    Co robic?
    Jesli potrzebujesz pieniedzy, to sie zatrudnij. A w miedzyczasie dalej sie
    rozgladaj za czyms innym. To taka troche powtarzana tu rada, ale innych
    pomyslow nie ma. Wiecej Ci raczej nie zaoferuja, nawet jak bedziesz dobrze
    pracowac.
    Zas jesli nie potrzebujesz koniecznie pracowac juz, to moze warto olac ta
    sprawe, bo jak na dloni widac, ze to kolejna firma gdzie chca jak najwiecej
    za jak najmniej :]

    Co do grafiki - nie wiem czy tak sobie wypalilas, czy rzeczywiscie masz
    pojecie :)
    Akurat ja za parenascie miesiecy prawdopodobnie bede szukac grafika :))
    Jesli bedziesz dobra i bedziesz umiala sie sprzedac, to zarobisz
    kilkakrotnie wiecej, o ile wypelnisz swoj czas zleceniami.
    Tylko odroznij umiejetnosc korzystania z filtrow w szopie, od prawdziwego
    tworzenia layoutow ;) Jesli nie bylas - polecam csszengarden.com - jak
    bedziesz umiec podobne, to bedzie dobry poziom :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2006-04-12 08:23:36
    Od: "kkk" <b...@u...wp.pl>

    dzięki wszystkim za rady :)

    25lat, trójmiasto
    pracowałam 2 lata w biurze rachunkowym
    i przez pozostałe 5 lat pracy- prace doryczwe, ankieter, hostessa,
    merchanider itp

    w zasadzie wszyscy mi sugerują - spróbuj...
    a jak coś nie przypasuje, to po miesiącu zrezygnuj

    > Jak nie masz skomplikowanego zycia prywatnego (dzieci, rodzina) to biez ta
    > prace i sie rozwijaj :) Nikt nie powiedzial ze kazda praca cieszy :)

    rodziny niet, ale chciałabym żeby choć tyci mnie ta praca satysfkacjonowała
    a póki co to nie mam żadnych ambicji jeśli chodzi o to stanowisko

    pozdr.

  • 10. Data: 2006-04-12 09:52:21
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    > dzięki wszystkim za rady :)
    >
    > 25lat, trójmiasto
    > pracowałam 2 lata w biurze rachunkowym
    > i przez pozostałe 5 lat pracy- prace doryczwe, ankieter, hostessa,
    > merchanider itp

    Echh to tak jak wiele osob ze mna wlacznie. Tak tylko dodam ze niekoniecznie
    pozniej wpisuj w CV ze pracowalas miesiac bo takie skoki tez sa roznie
    postrzegane :) Lokalizacja - nie byle jaka a skoro szkola prywatna i oferuja
    ci pensje podobna do sekretarki w bibliotece publicznej w 200 tysiecznym
    miescieto jest to troche to chore no ale taki rynek.
    Biorac pod uwage to co robilas do tej pory przekonany jestem - o ile to
    mozliwe - zacisnac zeby i roczek poracowac na umowie. Wychodze z zalozenia
    ze po roku Twoja wartosc na rynku pracy wzrosnie i bedziesz mogla sie starac
    o lepsza prace. Jezeli slabo znasz angielski to szlifuj bo bedzie potrzebny.
    Mysle ze z angielskim i stabilnym w miare doswiadczeniem mozesz sie starac o
    podobna (w sumie malo ciekawa) praca recepcjonistki czy asystentki i nie ma
    przeciwskazan zeby nawet "trojke" wyciagnac :)

    Oczywiscie separuje sie od watku o grafice :D

    > rodziny niet, ale chciałabym żeby choć tyci mnie ta praca
    > satysfkacjonowała
    > a póki co to nie mam żadnych ambicji jeśli chodzi o to stanowisko

    Zgadzam sie. Ale moze uda Ci sie to potraktowac jak okres przejsciowy. W
    koncu to nie to samo co ankiety, ulotki, handlowanie itp. A pracy mozesz
    szukac caly czas :)

    Pozdro