PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty badania do pracy przed podpisaniem umowy??? › Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Date: Thu, 13 Apr 2006 18:25:34 +1200

    fart wrote:

    > Ale kurna nie wzbraniam się przed zapłatą za badania pracowników ... kodeks
    > pracy jednoznacznie ustala stosunek pomiędzy pracownikiem .... a pracodawcą
    > ....CZY TO JASNE ???????
    > Osoba ubiegająca się o pracę nie ma tam żadnych praw i zasad :))))

    Mam wrazenie, ze w tej dyskusji mylone sa dwie rzeczy.

    Jako pracodawca mozesz zażądac od kandydatow do pracy
    przedstawienia/przyslania Ci w ramach rekrutacji zdjecia, CV na
    kolorowo, wynikow badan lekarskich i to nawet od wskazanego przez Ciebie
    lekarza, zaswiadczenia o niekaralnosci i co tam sobie jeszcze wymyslisz
    i kandydaci robia to na wlasny koszt, przeciez nie musza wysylac
    aplikacji, a jesli ktos nie przysle wszystkiego, co wymagane, mozesz go
    olac i nie uwzgledniac w dalszych etapach rekrutacji.

    Jednak badania lekarskie wykonane i przedstawione przez kandydata, na
    jego koszt, w ramach rekrutacji _nie_ sa tymi badaniami, ktore Ty jako
    pracodawca na swoj koszt musisz wykonac _przyjmujac_ kogos do pracy -
    nawet jesli to dokladnie ten sam rodzaj badan. I tak musisz wyslac
    osobe, ktora zdecydowales sie przyjac do pracy, na badania wstepne na
    Twoj koszt, ze skierowaniem od Ciebie jako firmy. Jesli zażądales od
    kandydata wczesniej przedstawienia badan na to samo, to po prostu masz
    pewnosc, ze lekarz nie stwierdzi nieprzydatnosci i ze te badania to
    czysta formalnosc, bez ryzyka, ze wyjda zle.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii