PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2006-04-12 08:24:38
    Temat: ZUS
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    Skończyła mi sie umowa ale jestem na chorobowym czy w związku z tym musze
    teraz złozyc papiery do ZUSU o wypłacanie chorobowego ?
    Z góry dziekuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-04-12 14:44:17
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Dorota" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skończyła mi sie umowa ale jestem na chorobowym czy w związku z tym
    musze
    > teraz złozyc papiery do ZUSU o wypłacanie chorobowego ?

    To zależy. Jeżeli miałaś zwolnienie lekarskie wystawione jak jeszcze
    miałaś umowę o pracę, to pracodawca ma obowiązek wypełnić dokumenty i
    przesłać je do zusu wraz z tym zwolnieniem. Ty ewentualnie byś musiała
    wtedy dostarczyć inne dokumenty (np. oświadczenie, że nie jesteś
    zarejestrowana jako bezrob. nie masz dział.gosp, nie jesteś
    rolnikiem...). Potem najwyżej donosisz do zusu kolejne zwolnienia.
    Jeżeli zwolnienie dostałaś po rozwiązaniu się umowy, to wtedy z zusu
    bierzesz druk Z-3, idziesz do byłego pracodawcy, on wypełnia, a ty z tym
    z powrotem do zusu (+świad. pracy, zwolnienie, oświadczenie).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --