PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka praca najlepsza dla informatyka ???

  • 11. Data: 2003-02-09 07:00:11
    Temat: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "allerune" <a...@S...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:b244do$1vj$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Witam
    >
    > Jako ze jestem studentem informatyki (pwr), zaczalem zastanawiac sie w
    jaki
    > sposob najlepiej zaczac na tym czego sie ucze zarabiac. Oczywiscie ucza
    nas
    > samych bzdur, mocno nieprzydatnych w praktyce pracy informatyka.

    A ja przestalem byc takim studentem dokladnie 20 lat temu (wlasnie
    organizujemy spotkanie...).
    Tez mi sie nie podobalo, ze nie ucza nas paru przydatnych rzeczy. Tyle ze
    gdybym tu wymienil czego to dotyczylo, to nie wiem czy skojarzylo by Ci sie
    to z informatyka (Odra ta raczej rzeka, George to imie np. krola Anglii
    ....)
    A moze mam miec pretensje ze nie nauczyli mnie javy, flasha, PHP, instalacji
    linuksa czy co tam jeszcze uwazasz za przydatne w praktyce?

  • 12. Data: 2003-02-09 08:59:44
    Od: Lukash <n...@o...stalowa-wola.pl>

    Takie podstawowe pytanie:
    Ty lubisz informatyke czy tak poprostu na pale wziales ten kierunek?
    Moze qmple tam szli albo co?
    Bo jesli lubisz z jakiegos powodu to wlasnie tym jej dzialem sie
    zajmij, a jesli nie lubisz to do ch***** co Ty tam robisz?

    Sorka ze w ten sposob odpisuje - nie chce nikogo urazic, ale ja to
    wlasnie w ten sposob odbieram - jesli cos lubie to to robie - jesli
    nie - to niech ktos inny to robi. Bez sensu jest przez cale zycie
    zmuszac sie do robienia czegos czego nie lubimy, a robic to tylko
    dlatego, ze wstyd sie przyznac ze wybralo sie zly kierunek...

    Mam nadzieje, ze nie odbierzesz (inni tez) zle tego posta i masz taka
    wlasnie dziedzine informatyki ktora lubisz najbardziej - i tym wlasnie
    sie zajmij.

    Pozdrawiam
    Lukash

  • 13. Data: 2003-02-09 09:03:22
    Od: Lukash <n...@o...stalowa-wola.pl>

    Masz racje - potrafi to zrobic kazdy... tylko na jakim poziomie?
    i pewnie dlatego w necie tyle tak "pieknych inaczej" stron www.
    kazdy mysli - no przeciez ja tez umiem i robi niezbyt piekne (zeby nie
    powiedziec ochydne) stronki prawie za free - no i nasycenie rynku i
    wiadomo jak popyt na to reaguje - "skoro moge miec stronke za 50 zeta
    to po co placic 500 i wiecej? Co z tego ze bedzie lipna..."

    Pozdrawiam
    Lukash

  • 14. Data: 2003-02-09 10:38:08
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    . Oczywiscie ucza nas
    > samych bzdur, mocno nieprzydatnych w praktyce pracy informatyka.

    To dlaczego jeszcze tam jesteś????????????
    Dlaczego pozwalasz się latami oszukiwać??????
    Dlaczego za to płacisz?????????

    mer

  • 15. Data: 2003-02-09 13:28:37
    Od: "J. Zmuda" <j...@t...pl>

    > Oczywiscie ucza nas samych bzdur, mocno nieprzydatnych w praktyce pracy
    informatyka
    tzn czego? algortymiki, matmy, inzynierii oprogramowania? No nie żartuj!
    Co uważasz za przydatne a co nie?

    Skonczylem studia - Informatyka. Niektore rzeczy których uczyli też mi się
    nie podobały, jednak wszystko się przydaje, nigdy nie wiadomo gdzie cię los
    poniesie. Może zabrzmi to jak truizm ale wg mnie studia dają ci wybór
    własnej drogi, uczysz się wielu "niepotrzebnych" rzeczy ale nagle może się
    okazać ze to będziesz musiał robić. Ja na przykład większości nauczyłem się
    sam w domu, studia dawały mi wskazówki, nowe możliwości, były wyznacznikiem
    mojej działaności i dzięki nim odkryłem nowe tematy które mnie zafascynowały
    i które sam potem rozwijałem np: sztuczna inteligencja. A to jak zapewne
    wiesz wypadkowa, dobrego kodu, wiedzy o programowaniu, psychologii, wiedzy o
    takich językach jak np: prolog albo o systemach ekspertowych.

    p.s. jesli męczysz się na tych studiach to najlepiej zmienić je.

    J. Żmuda

  • 16. Data: 2003-02-09 14:32:03
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > jestem na polibudzie :-P

    no cuz, budownictwo tez jest na polibudzie ;-) jak i architektura.
    a murarze sa po zawodowce, albo i bez.
    Nie chodzi mi tu o miejsce nauki a o poziom wyksztalcenia.
    Zeby machac lopata nie trzeba znac ani fizyki ani matematyki.

    > najgrosze jest to ze te glupoty sie zalicza i potem o nich zapomina. Nikt
    > tak naprawde sie tego nie uczy... czy to dlatego mamy tak malo porzadnych
    > informatykow ?

    raczej dlatego, ze nie ma zapotrzebowania na porzadnych.
    program w przeciwienstwie do domu nie stoi 150 lat prawie nie zmieniony...
    i jak sie ,,zawali'' to nikt nie ginie... zreszta puki co kazdy sie wali
    i kazda licencja wyklucza odpowiedzialnosc tworcow za skutki wywalki :)
    genialne w swojej prostocie rozwiazanie problemu jakosci oprogramowania...
    pozwalajace firmom softwareowym tworzyc programy wylacznie przy udziale
    technikow (murarzy). Ale chyba i budownictow od tego zaczynalo, ale
    palacu kultury :>>> tak sie zrobic nie da... totez tworzone coraz wieksze
    systemy softwareowe maja coraz skomlikowansze metody projektowania/tworzenia
    i niedlugo moze sie okazac, ze architekci / projektanci BEZ znajomosci Delphi
    VC++, VS.NET itp. maja duzo do powiedzenia i zgarniaja najwieksza kase...
    (...takze w PL).

    a co do zaliczania/zapominania - to nie jest specyfika Twojego kierunku ;-).
    Niemniej przepuszczenie roznego rodzaju wiedzy przez glowe ma jakies
    niemale znaczenie - costam zawsze zostanie, jak nie wiedza, to przynajmniej
    informacja, ze jakas wiedza gdzies jest ;-) i tylko trzeba po nia siegnac.

    > Slyszalem o takich kursach i wiem nawet mniej wiecej gdzie sa organizowane.
    > Pytanie tylko jakie postawy musze miec zeby sie tym zajac? Wiesz... nie chce
    > z poziomu podstawowki od razu na studia startowac ;-)
    A to juz sprawa konkretnego kursu - czego oczekuja, czego chca nauczyc.
    Kursy - jesli sam je sobie finansujesz - trzeba wybrac swiadomie,
    wejsc na jakas sciezke i dojsc po niej jak najdalej.
    Wartosciowe nie sa tanie i wlasnie dlatego sa wartosciowe ;-) - nie kazdy
    moze sobie je zafundowac, zrobienie ich to spora inwestycja i dlatego
    ceny uslug ktore sie wykonuje po takim kursie nie sa zanizane przez
    mniej lub bardziej genialnych czy/i/lub niedouczonych samoukow.

    > Czesto taki technik wie wiecej od inzyniera bo ma praktyczne doswiadczenie i
    > umie rozwiazywac praktyczne problemy...

    bo od tego jest technik czy inny murarz.
    On ma wsadzic lape w betoniarke i powiedziec, ze za malo piachu.
    Inzynier siedzi nad deska kreslarska albo arkuszem kalkulacyjnym
    i oglada budynek z zupelnie innej perspektywy jak murarz.
    I jeden i drugi jest niezbedny.

    a w informatyce JESZCZE, ciagle wiele firm sadzi ze sami murarze wszystko
    dobrze zrobia. Owszem, robia dobrze to co robia, ale suma ich pracy
    jest hmm duzo mniej warta niz gdyby byli zorganizowania przez kogos,
    kto wie hmm _cos innego_ niz oni. I ten ktos choc z rusztowania moze
    zleciec, bo ma lek wysokosci ;-) i po wlozeniu lapy do betoniarki moze
    co najwyzej miec klopot z jej wyjeciem, to jest wyzej w hierarchii
    zawodow budolanych. Jesli - calkiem przypadkiem - umie tez murowac
    i na oko ocenic jakosc materialow / polfabrykatow, to jeszcze lepiej.

    No, ale polska to smieszna kraj ;-). I u nas niejeden murarz ma lepiej
    niz inzynier, bo stawki murarza sa takie jak na swiecie, a stawki inzyniera
    - lepiej nie mowic. Niestety czesto dotyczy to tez informatyki :).

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2003-02-09 17:41:58
    Temat: Odp: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: "duzy" <d...@g...net.pl>

    panie Kubik nie ma pan racji
    nie dziwie sie koledze ktory rozpoczal ta dyskujse ze chce sie dowiedziec z
    zcego bedzie mail kase i czeogo ma sie zaczac uczyc. Nauka w polskich
    szkolach wyglda tak ze ucza nas masy teorii ktora niestety nie wiadomo do c
    zego ma sie pozniej przydac. Oczywiscie nie neguje tego ze bedziemy ludzmi
    wyksztalcinymi i bedziemy miec jako takie pojecie o swiecie. ALE. NIestety
    po ukonczenieu szkoly wyzszej taki inzynier np elektronik umie obliczyc
    calke potrojna , stany nieustalone w obwodach itp itd a jak przyjdzie co do
    czegop to wlozy amperowmierz do gniazdka chcac zmierzyc jaki plynie w nim
    prad. No i co jest warty taki inzynier?
    po drugie to kompletna bzdura jest pana wypowiedz ze "poziom
    technika-informatyka czyli administratora
    servera, programisty (kodera), tworcy stron WWW (kodera html/php/cgi/asp)."
    kon by sie usmial. Wiec sa ludzie od tego i od tego a ze pan zajmuje sie
    inna dziedzina niekoniecznie kogos interesujaca to nie znaczy ze moze ich
    pan wiedze sumowac na poziomie technika informatyka, Pewnie nawet nigdy pan
    nie usilowal sie dowiedziec czego w takich technikach ucza.(niewiele). I
    chyab tylko kompletny ignorant i czlowiek nie znajacy sie na rzeczy moze
    mowic ze administrowanie serwerami, programowanie tworzenie witryn
    internetowych to rzecz prosta do nauczenia i przez kazdego. Chyba ze mowi
    pan o sobie i robi pan to byle jak i byle bylo.
    a wracajac do dyskusji proponuje skupic sie na tym co lubi sie robic i tego
    sie uczyc, i jesli bedzie sie w tym naprawde dobrym to beda za to dobrze
    placic. Nie trzeba uciekac w waskie specjalizacje jak pan kubik zeby pozniej
    robic to czego sie nie lubi chociaz konkurencja mala. A na uczelnie chodzic,
    uczyc sie co kaza i traktowac niektroe rzeczy z przymruzeniem oka. A w domu
    cwiczyc to co sie lubi.

    Użytkownik Roman Kubik <r...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b247is$6sr$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

  • 18. Data: 2003-02-09 22:17:20
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Uzytkownik "Lukash" <n...@o...stalowa-wola.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Moze qmple tam szli albo co?
    > Bo jesli lubisz z jakiegos powodu to wlasnie tym jej dzialem sie

    wybralem informe bo tam trzeba bylo miec najwiecej punktow na calej
    polibudzie :-P

    a tak serio to cale zycie interesowalem sie komputerami, slyszalem tez ze
    to dobry zawod... problem z tym ze nie jestem programista - dlubaczem ktory
    dostaje orgazmu gdy mu algorytm wykonuje cos 2 razy szybciej niz algorytm
    kolegi...

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 19. Data: 2003-02-09 22:17:54
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > . Oczywiscie ucza nas
    >
    > To dlaczego jeszcze tam jesteś????????????
    > Dlaczego pozwalasz się latami oszukiwać??????
    > Dlaczego za to płacisz?????????

    placic za studia ? LOL

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 20. Data: 2003-02-09 22:31:48
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in

    /ciach.../

    > jak widac w polsce przecietny klient/uzytkownik ma daleko gdzies to,
    > jaka strone posiada dana firma (moze poza nielicznymi wyjatkami
    > sklepow internetowych takich jak merlin, ktore faktycznie z tego
    > zyja).

    Nie do konca masz racje. W tym przypadku problem lezy po stronie ludzi, ktorzy
    prowadza roznego rodzaju biznes (zazwyczaj maly), a o technologii i wszystkim co z
    nia
    zwiazane, maja metne pojecie. I stad popyt na marne uslugi za marna cene. Za pare
    lat po prostu przegraja, a to dlatego, ze nie traktuja technologii informacyjnej jako
    "byc
    albo nie byc" lecz jako dodatek, gadzet.

    > ile tez osob w ogole korzysta z czegos takiego? ile to osob w polsce
    > ma komputer wpiety do sieci?

    Nie tak malo i coraz wiecej. Cierpliwosci. Poza tym nalezaloby jeszcze przeanalizowac

    dlaczego tak wiele osob po 30 podchodzi do komputera jak pies do jeza. Siec siecia,
    jesli ktos sie boi komputera - nie bedzie korzystal z sieci, nawet majac taka
    mozliwosc.

    > rynek w polszy to nie usa, gdzie wiecej niz polowa gospodarstw ma
    > dostep do internetu, a ludzie mlodzi juz w ogole nie posluguja sie
    > ksiazka telefoniczna czy odpowiednikiem panoramy firm, a zawsze
    > uzywaja wyszukiwarek.

    Mocno generalizujesz, ale _generalnie_masz racje.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.