PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka praca najlepsza dla informatyka ???

  • 1. Data: 2003-02-08 23:38:39
    Temat: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Witam

    Jako ze jestem studentem informatyki (pwr), zaczalem zastanawiac sie w jaki
    sposob najlepiej zaczac na tym czego sie ucze zarabiac. Oczywiscie ucza nas
    samych bzdur, mocno nieprzydatnych w praktyce pracy informatyka. Doszedlem
    wiec do tego ze trzeba mocno zajac sie poznawaniem bardziej praktycznych
    rzeczy samemu. Oczywiscie znam juz podstawy jesli chodzi o programowanie,
    html, linuxa i rzeczy sprzetowe. Problem jest tylko w tym ze nie wiem w co
    najlepiej inwestowac czas i pieniadze zeby moc zaczac z tego wynosic
    korzysci finansowe. Bardziej uderzac w programistyke? moze tworzenie stronek
    (html, php, cgi)? czy moze jakas bardziej zaawansowana administracja? Prosze
    o pomoc i nakierowanie zblakanej duszy, wszelkie sugestie i pomysly mile
    widziane.

    pozdrawiam

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 2. Data: 2003-02-08 23:51:05
    Temat: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: "ohlala" <d...@o...pl>

    Obserwuję rynek i z tego co widzę programowanie jest bardziej w cenie niż
    projektowanie stron www i animacji Flashowych. Takie rzeczy potrafi zrobić
    praktycznie każdy - włącznie ze mną, a programowanie jest jednak wyższą
    szkołą jazdy...

    Pozdrawiam,
    Iza

  • 3. Data: 2003-02-08 23:55:10
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Użytkownik "ohlala" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > praktycznie każdy - włącznie ze mną, a programowanie jest jednak wyższą

    Powazny webmastering to nie projektowanie animacji Flashowych, trzeba znac
    jezyki programowania zeby pisac np. skrypty CGI albo inne rzeczy
    wspomagajace prace stronki (oczywiscie chodzi mi o bardziej zaawansowane
    rzeczy).

    Apropos tych obserwacji rynku, mozesz cos dodac?

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 4. Data: 2003-02-08 23:57:11
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > praktycznie każdy - włącznie ze mną, a programowanie jest jednak wyższą

    A świstak siedzi i już go ręce od zawijania bolą. Stworzenie dobrej strony
    www jest tym samym, co napisanie dobrego kodu. Każdy może nauczyć się
    obłsugi flasha, każdy też może napisać prosty program w dowolnym języku.
    Zaprojektowanie dobrego layoutu strony to już coś z innej beczki, tak samo
    jak tworzenie wydajnych algorytmów.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 5. Data: 2003-02-09 00:32:28
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > Zaprojektowanie dobrego layoutu strony to już coś z innej beczki, tak samo

    ...tylko ze do tworzenia layoutu porzadnej storny nie bierze sie informatyka,
    a grafika czy marketingowca.

    Z moich obserwacji wynika, ze stworzyc fajna, ladna i funkcjonalna strone
    mozna nie bedac informatykiem - jest duzo gotowcow, poradnikow, programow
    samopiszacych i w koncu jest siec - mozna zerznac od kogokolwiek cokolwiek.
    Stworzyc jakakolwiek strone juz chyba kazdy potrafi i wielu probuje robic
    to komercyjnie - przebic sie na rynku raczej trudno - kto wyda duzo pieniedzy
    na cos, co mozna miec prawie za darmo? Oczywiscie czesto to nie bedzie ta sama
    jakosc, ale taka czy inna duza konkurenca powoduje drastyczny spadek
    cen. No wiec raczej kicha :-<

    Programowanie jeszcze nie zeszlo tak pod strzechy jak htmlo/phpowanie,
    ale kto wie, co bedzie jutro?

    Z tego co napisal inicjator watku wynika dla mnie ze myli dwie rzeczy.
    Administrowania, programowanie [kodowanie przy pomocy jezyka/narzedzia
    A B czy C] itd. to nie jest to, czego maja uczyc na uniwerku.
    Tak jak na budownictwie nie ucza machania kielnia.
    Te glupoty, ktorych Cie ucza, to inzynieria informatyki - matematyka,
    algorytmika, inne fajne rzeczy ;-) mniej lub bardziej potrzebne - w pracy
    analityka/projektanta programow, systemow, sieci.
    Choc rzeczywiscie nie koniecznie najwazniejsze (slodki eufemizm)
    jesli Twoim marzeniem jest poziom technika-informatyka czyli administratora
    servera, programisty (kodera), tworcy stron WWW (kodera html/php/cgi/asp).

    Niestety w PL nie ma za duzo pracy dla tych wyksztalconych informatykow,
    wiec wiekszosc pracuje jako technicy-informatycy.

    Jesli myslisz o wyciaganiu kasy z roboty (a nie tylko przyjemnosci)
    to musisz kierowac sie w strone rzeczy drogich (ale i popularnych ;-))
    - sprzetu, duzych systemow.
    Windowsa, Linuxa, programowania w kazdym jezyku, skladania stron WWW
    moze sie w domu nauczyc niemal kazdy (w tym z pewnosci i Ty, jesli bedziesz
    musial).
    I wielu takich, co sie naucza, zacznie ta sowja wiedze sprzedawac za bezcen
    (duza konkurencja).
    Konfigurowania sprzetu CISCO, administracji S/390 czy programowania w RPG
    z ksiazek ani na domowym PC nikt sie nie nauczy - i dlatego takie umiejetnosci
    maja jeszcze jakas dluzsza perspektywe przynoszenia sensownych zyskow.
    Dlatego imho warto zainteresowac sie tego typu sprawami jesli masz czas
    i pieniadze na kursy, albo dostepne tego typu przedmioty w szkole.
    Ale nie zapominaj o inzynierskiej stronie informatyki - moze kiedys ktos
    zatrudni Cie na jakiejs ,,budowie'' nie jako murarza, a jako inzynierka
    czy nawet architekta - i nagle ta wszystkie glupoty nabiora sensu...

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2003-02-09 00:42:34
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Dzieki, nareszcie odpowiedz ktora jest odpowiedzia na moje pytanie i rzuca
    choc troche swiatla na moj problem.

    > Z tego co napisal inicjator watku wynika dla mnie ze myli dwie rzeczy.
    > Administrowania, programowanie [kodowanie przy pomocy jezyka/narzedzia
    > A B czy C] itd. to nie jest to, czego maja uczyc na uniwerku.

    jestem na polibudzie :-P

> [...]
    > algorytmika, inne fajne rzeczy ;-) mniej lub bardziej potrzebne - w pracy
    > analityka/projektanta programow, systemow, sieci.

    najgrosze jest to ze te glupoty sie zalicza i potem o nich zapomina. Nikt
    tak naprawde sie tego nie uczy... czy to dlatego mamy tak malo porzadnych
    informatykow ?

    > Niestety w PL nie ma za duzo pracy dla tych wyksztalconych informatykow,
    > wiec wiekszosc pracuje jako technicy-informatycy.

    Ja niestety jeszcze studiuje, wiec zostaje mi praca w polsce. W sumie jesli
    placiliby w miare dobrze to moglbym byc technikiem...

> [...]
    > Dlatego imho warto zainteresowac sie tego typu sprawami jesli masz czas
    > i pieniadze na kursy, albo dostepne tego typu przedmioty w szkole

    Slyszalem o takich kursach i wiem nawet mniej wiecej gdzie sa organizowane.
    Pytanie tylko jakie postawy musze miec zeby sie tym zajac? Wiesz... nie chce
    z poziomu podstawowki od razu na studia startowac ;-)

    > Ale nie zapominaj o inzynierskiej stronie informatyki - moze kiedys ktos
    > zatrudni Cie na jakiejs ,,budowie'' nie jako murarza, a jako inzynierka
    > czy nawet architekta - i nagle ta wszystkie glupoty nabiora sensu...

    Czesto taki technik wie wiecej od inzyniera bo ma praktyczne doswiadczenie i
    umie rozwiazywac praktyczne problemy...

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 7. Data: 2003-02-09 01:30:22
    Od: "emigrant" <e...@g...pl>

    > Czesto taki technik wie wiecej od inzyniera bo ma praktyczne doswiadczenie i
    > umie rozwiazywac praktyczne problemy...

    z definicji, inzynier zwykle projektuje, a technik buduje - nie zapominaj o tym ;)
    kim chcesz byc ? co sprawi Ci wieksza satysfakcje ?

    poz,
    emi@grant

  • 8. Data: 2003-02-09 01:40:19
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    Użytkownik "emigrant" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z definicji, inzynier zwykle projektuje, a technik buduje - nie zapominaj
    o tym ;)
    > kim chcesz byc ? co sprawi Ci wieksza satysfakcje ?

    mam gdzies satysfakcje, liczy sie kasa :-P

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl

  • 9. Data: 2003-02-09 01:51:03
    Od: "emigrant" <e...@g...pl>

    > mam gdzies satysfakcje, liczy sie kasa :-P

    to sprzedaj nerke ;P

    poz,
    emi@grant

  • 10. Data: 2003-02-09 02:00:53
    Od: "allerune" <a...@S...tlen.pl>

    > to sprzedaj nerke ;P

    tak glupio z jedna... to tak jak z jednym jajem... niby jedno wystarczy,
    ale... glupio :)

    --
    allerune
    allerune(at)tlen.pl