PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak rozliczać się z ZUS /renta+zatrudnienie/

  • 1. Data: 2003-02-08 19:27:08
    Temat: jak rozliczać się z ZUS /renta+zatrudnienie/
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Mam rentę i dorabiam w ramach stosunku pracy. Od lipca do
    stycznia byłem na L4 (179 dni). Teraz rozliczenie dochodów z ZUS. Czy
    rozliczane s? wszystkie przychody, czy tylko zatrudnienie + wynagr. za czas
    choroby (35 dni)?. Jakie w 2002 roku były limity dochodów ?

  • 2. Data: 2003-02-08 20:46:09
    Temat: Re: jak rozliczać się z ZUS /renta+zatrudnienie/
    Od: " " <y...@N...gazeta.pl>

    Marek <m...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > rozliczane s? wszystkie przychody, czy tylko zatrudnienie + wynagr. za czas
    > choroby (35 dni)?. Jakie w 2002 roku były limity dochodów ?

    mozna zadzwonić do ZUS na ich info linię -- jak trafi się kto0ś miło to
    wszsytko dobrze wyjaśni. Z ZUS lepiej nie igrać. powodzennia

  • 3. Data: 2003-02-08 22:59:30
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czas
    > choroby (35 dni)?. Jakie w 2002 roku były limity dochodów ?

    Musisz rozliczyć się samodzielnie. Rozlicza się wszystko.
    Rozliczenie, które robi ZUS wymaga, alby nigdzie więcej nie dorabiać.
    Na tym co przysyła zus jest specjalna tabelka, zwykle na końcu, dla tych co
    rozliczają się samodzielnie.
    jest tam przychód (koszty=0), pobrana składka i ubezpieczenie społeczne, i
    te liczby przepisuje się do pita. w wierszu emerytury, renty krajowe (jakoś
    tak)
    Z pita, który dostajesz z zakładu pracy przepisujesz do wiersza
    "wynagrodzenie ze stosunku pracy"
    na dole wszystko sumujesz i dalej lecisz standardowo.
    Pamiętaj o zsumowaniu też kwot na ubezpieczenia społeczne.
    A tak naprawdę to nie ma się po co męczyć. Jeśli masz dostęp do komputera i
    internetu to zajrzyj na www.pity.pl
    tam jest wszystko co trzeba.
    kk