PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wykształcony w USA szuka pracy

  • 1. Data: 2003-02-08 20:43:43
    Temat: Wykształcony w USA szuka pracy
    Od: " " <y...@N...gazeta.pl>

    jak ma szukać pracy ktoś, kto skończył jeden z najlepszych uniwerków w USA,
    studia humnanistyczne, dobra wiedza ogolna, wszelkie predyspozycje do
    stanowisk kierowniczych, uczciwość, entuzjazm, niestety nie poparte
    doświadczeniem w pracy plus wiek "starczy" -- przed czterdziestką. Innymi
    słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw jestem
    waszych opinii i rad.

  • 2. Data: 2003-02-08 21:33:28
    Temat: Re: Wykształcony w USA szuka pracy
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > doświadczeniem w pracy plus wiek "starczy" -- przed czterdziestką. Innymi
    > słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw

    Nie sądze, żeby fakt wykształcenia w USA dużo ci pomógł w Polsce.
    Niewątpliwie twoją zaletą będzie znajomość języka. Nie piszesz jak u ciebie
    z j. polskim no i gdzie chciałbyś pracować.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-08 23:47:50
    Od: "ohlala" <d...@o...pl>

    Musisz przede wszystkim uwierzyć w siebie i ruszyć do kadr firm, które
    mogłyby Cię zainteresować. Znam przykłady ludzi, którzy dostali świetnie
    płatną pracę (jako middle albo senior managerowie, etc.) tylko dlatego, że
    pochodzili z lub wychowali sie w USA albo UK. Szukaj ogłoszeń na
    pl.praca.oferowana, ale wybieraj te lepsze, bo możesz... Napisz dobre CV i
    dwa listy motywacyjne (polski i angielski), opisz swoje dotychczasowe
    doświadczenie, jakiekolwiek by ono nie było (a coś być musiało, bo Twój wiek
    na to wskazuje). I ruszaj...

    Życzę szczęścia. Jak Ci się uda znaleźć coś fajnego to daj nam znać...

    Pozdrawiam,
    Iza

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-02-09 09:46:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " " <y...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw jestem

    jka rozumiem szukac bedziesz pracy nie w zawodzie, w ktorym masz
    doswiadczenie?

    a to ciezko bedzie.
    zasada ogolna jest taka: jak rynek dobry i w danym zawodzie wiecej
    chca zatrudniac niz maja chetnych, to masz bardo duze szanse ze sie
    zalapiesz.

    wtedy piszesz cv w taki sposob, ze na pierwszym miejscu stoja twoje
    zdolnosci i ich poparcie w faktach gdzies-tam, niekoniecznie w tej
    branzy.

    doswiadczenie (w jakich firmach pracowales) idzie na koncu.

    sposob drugi: przez rekomendacje i znajomosci.

    sposob trzeci: idziesz i konczysz MBA (jak rozumiem chcesz jakas
    posade kierowniczo-managerska?).

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2003-02-09 10:17:08
    Od: flyer <f...@g...pl>

    napisał:

> [...]
    > słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw jestem

    Wg mnie, niedoswiadczonego "mlokosa" - "po znajomosci" tj. jezeli
    naprawde Twoja wiedza jest wartosciowa (znam rozne zdania nt. poziomu
    nauczania w USA), to predzej dostaniesz prace zawierajac znajomosci (i
    pokazujac siebie) osobom faktycznie podejmujacym decyzje w firmach, niz
    poprzez HR.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-02-09 13:51:20
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in

    /ciach.../

    > sposob trzeci: idziesz i konczysz MBA (jak rozumiem chcesz jakas
    > posade kierowniczo-managerska?).

    Nie-manager na studiach MBA to niezbyt dobry pomysl... Zreszta na te najlepsze i tak
    osoby takiej nie przyjma (w Polsce).

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 7. Data: 2003-02-09 23:03:29
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

> [...]
    >
    > /ciach.../

    > Nie-manager na studiach MBA to niezbyt dobry pomysl... Zreszta na te najlepsze i

    dlaczego? kolega moj, tez tester, z bakalaureatem w electrical
    engineering, skonczyl wlasnie niedawno MBA.

    inna sprawa, ze ja w tym mailu raczej mialam na mysli zdobywanie
    takiej pracy na rynku amerykanskim, a nie polskim.

    jak w polsce z tymi MBA jest, to nie wiem. w usa to o tyle proste, ze
    jak masz kase, to placisz i cie przyjmuja.
    jka sobie nie dajesz rady, to wylatujesz.. nikt sie nie czepia o to,
    "a z jakiego zawodu pan/pani jest".

  • 8. Data: 2003-02-09 23:06:42
    Temat: Re: Re: Wykształcony w USA szuka pracy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    flyer <f...@g...pl> writes:

    > Wg mnie, niedoswiadczonego "mlokosa" - "po znajomosci" tj. jezeli
    > naprawde Twoja wiedza jest wartosciowa (znam rozne zdania nt. poziomu
    > nauczania w USA), to predzej dostaniesz prace zawierajac znajomosci (i

    bo poziom nauczania w usa JEST ROZNY.

    do wyboru, do koloru. masz stanford, harvard i mit, najlepsze uczelnie
    na swiecie, a z drugiej strony masz lokalne community college
    (najczesciej proweniencji chrzescijanskiej) i korespondencyjne kursy
    przez internet, gdzie nawet dyplom MA dostac mozna :)

    dlatego tutaj pracodawcy bardzo zwracaja uwage na to, co kto i przede
    wszystkim gdzie skonczyl.

  • 9. Data: 2003-02-10 11:31:04
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in

    /ciach.../

> [...]
    >
    > inna sprawa, ze ja w tym mailu raczej mialam na mysli zdobywanie
    > takiej pracy na rynku amerykanskim, a nie polskim.

    1. studia MBA sa drogie, to inwestycja, ktora trzeba skalkulowac
    2. studia MBA nie sa juz przepustka do otrzymania pracy, ani w Polsce, ani w USA :-(

    > jak w polsce z tymi MBA jest, to nie wiem. w usa to o tyle proste, ze
    > jak masz kase, to placisz i cie przyjmuja.
    > jka sobie nie dajesz rady, to wylatujesz.. nikt sie nie czepia o to,
    > "a z jakiego zawodu pan/pani jest".

    A w Polsce jest tak :
    MBA jest praktycznym dopelnieniem mgr. Duza czesc uczelni przyjmuje na studia MBA
    bez zadnych warunkow wstepnych, a czesc starannie selekcjonuje kandydatow. Tutaj
    chodzi przede wszystkim o studia podyplomowe, "executive MBA", podejmowane przez
    ludzi w wieku bardziej zaawansowanym niz przecietny absolwent-magister. Rekrutujacy
    prowadza zazwyczaj indywidualne rozmowy z kazdym z nich i tak dobieraja grupe, aby
    zapewnic maksymalnie wysoki poziom. Osobom bez doswiadczenia zawodowego, z
    doswiadczeniem niewielkim albo nieadekwatnym do programu studiow nierzadko
    odmawiaja. Po prostu nie bylyby one w stanie uczestniczyc aktywnie w case-studies i
    zanizalby poziom grupy skladajacej sie w wiekszosci z managerow szlifujacych swoje
    umiejetnosci.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 10. Data: 2003-02-10 18:30:16
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <y...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > doświadczeniem w pracy plus wiek "starczy" -- przed czterdziestką. Innymi
    > słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw

    Obawiam się, że czasy, kiedy "powracający z zagranicy" był traktowany jak
    król już w Polsce dawno minęły. W Polsce, tak jak wszędzie, szuka się ludzi z
    konkretnymi umiejętnościami. Doświadczenie jest dobre, ale podparte jakimiś
    sukcesami, które w wieku 40 lat powinienes mieć, jeśliś coś wart.

    Twój problem jest taki, że sam nie wiesz, co chcesz. Oczekujesz dobrze
    płatnej pracy, gdzie jest potrzebny entuzjazm i wiedza ogólna - "nie matura,
    a chęć szczera ..". Bardzo fajnie, tylko jak znajdziesz taką pracę, to daj mi
    znać, sam się chętnie zatrudnię.

    Poza tym, w wieku 40 lat masz niewielkie szanse na znalezienie dobrej pracy w
    nowym zawodzie. I w USA i w Polsce.

    Uważam, że źle podchodzisz do problemu, bo nie wierzę, ze w wieku 40 lat, po
    wielu latach pracy i ukońćzeniu dobrej uczelni w USA nic nie umiesz.
    Przepraszam, że tak brutalnie to piszę, ale tak to wynika z twojego mejla.

    Zdecydowanie ci radzę skorzystać z porad fachowców - czyli ludzi z HR. Wbrew
    pozorom w Polsce sa takie i to nawet zupełnie porządnie. Twój problem jest
    taki, że nie wiesz jak w Polsce się sprzedać, jak zaprezentować swoje
    kwalifikacje, które według mnie masz ogromne.

    Sądzę, że ze swoimi kwalifikacjami masz ogromne szanse na dobrą pracę w
    Polsce, wbrem pozorom w Polsce nie ma tak wielu ludzi z rzetelną edukacją,
    doświadczeniem życiowym i zawodowym i wieloletnią pracą zawodową w USA - było
    nie było na rynku bardzo wymagającym.

    Tylko musisz się dobrze sprzedać i sam tego na pewno nie zrobisz.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    PS.

    Daj kiedyś znać, jak ci idzie.