PracaGrupypl.praca.dyskusje › honorowe krwiodawstwo a dni wolne

  • 1. Data: 2010-11-24 19:57:15
    Temat: honorowe krwiodawstwo a dni wolne
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Wiem, że pracownikowi przysługuje dzień wolny z tytułu honorowego oddania
    krwi.
    Ale rodzą się pytania:
    1/ Czy istnieje jakiś limit tych dni czy nie ma żadnego limitu i
    przysługuje tyle wolnego, ile dni spędził na oddawaniu krwi pracownik?
    2/ Czy wynagrodzenie za ten wolny dzień przysługuje takie jak za urlop
    wypoczynkowy czy też wolne ma charakter urlopu bezpłatnego?
    3/ Czy pracownik może wziąć taki wolny dzień nie powiadamiając wcześniej
    pracodawcy albo powiadamiając go tego samego dnia?
    Z góry dziękuję za pomoc i ewentualnie jakieś inne podpowiedzi czy
    sugestie.

    Pozdrawiam
    JW

  • 2. Data: 2010-11-24 20:09:04
    Temat: Re: honorowe krwiodawstwo a dni wolne
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-11-24 20:57, Jagna W. pisze:
> [...]
    > 1/ Czy istnieje jakiś limit tych dni czy nie ma żadnego limitu i
    > przysługuje tyle wolnego, ile dni spędził na oddawaniu krwi pracownik?

    Nie ma limitu. No, jedynie limitem może być ilość oddawanej krwi...
    chyba co 1,5 miesiąca (w zależności od tego czy to początkujący
    krwiodawca, czy regularnie oddaje).

    > 2/ Czy wynagrodzenie za ten wolny dzień przysługuje takie jak za urlop
    > wypoczynkowy czy też wolne ma charakter urlopu bezpłatnego?

    Tak jakby pracował. Dokładniej chyba w rozporządzeniu o dniach
    wolnych. Możesz przyjąć tak jak obowiązkowe badania okresowe.

    > 3/ Czy pracownik może wziąć taki wolny dzień nie powiadamiając
    > wcześniej pracodawcy albo powiadamiając go tego samego dnia?

    Może. Jednak dobra kultura wymaga poinformowania wcześniej o takim
    zamiarze i oddanie krwi w 'luźniejszym' dniu (a nie kiedy nawał pracy).
    Pracownik po oddaniu krwi, dostaje zaświadczenie o tym, że powinien
    być zwolniony z pracy w tym dniu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2010-11-24 20:38:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nikiel ;) wrote:

    > Nie ma limitu. No, jedynie limitem może być ilość oddawanej krwi...
    > chyba co 1,5 miesiąca

    6 razy w roku

    > Może. Jednak dobra kultura wymaga poinformowania wcześniej o takim
    > zamiarze i oddanie krwi w 'luźniejszym' dniu

    Najwyższa kultura oddaje w soboty, kiedy nikomu to nie przeszkadza:-)

  • 4. Data: 2010-11-24 20:57:24
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    > 6 razy w roku

    Mężczyźni co 8 tygodni krew pełną, a plazmę co 4 tygodnie
    Kobiety co 12 tygodni krew pełną, a plazmę nie pamiętam

    > Najwyższa kultura oddaje w soboty, kiedy nikomu to nie przeszkadza:-)

    a to w sobote RCKiK są otwarte??? bez urazy ale ja się nigdy z czymś takim
    nie spotkałem, no chyba, że przeprowadzane jakieś akcje
    okolicznościowo-wyjazdowe.
    jednakże jak moi przedmówcy napisali - KULTURA obowiązuje!!!
    pozdro

    jasiek

  • 5. Data: 2010-11-24 21:02:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 20:57:15 +0100, Jagna W. napisał(a):

    > 1/ Czy istnieje jakiś limit tych dni czy nie ma żadnego limitu i
    > przysługuje tyle wolnego, ile dni spędził na oddawaniu krwi pracownik?

    Tak. Ograniczeniem jest częstość oddawania krwi. AFIK raz na dwa miesiące.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-11-24 21:09:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jasiek wrote:

    > a to w sobote RCKiK są otwarte??? bez urazy ale ja się nigdy z czymś
    > takim nie spotkałem, no chyba, że przeprowadzane jakieś akcje
    > okolicznościowo-wyjazdowe.

    We Wrocławiu czynne w soboty normalnie, bez żadnych akcji

  • 7. Data: 2010-12-01 15:44:28
    Od: Mirku <r...@a...pl>

    On 24 Lis, 20:57, "Jagna W." <w...@a...eu> wrote:
    > Wiem, że pracownikowi przysługuje dzień wolny z tytułu honorowego oddania
    > krwi.

    Oddaj nerke po co ci dwie, bedziesz bardziej chonorowy
    hehehahahehehaha ;->

    BE GOOD FOR OTHERS AND FOR MY LEGS ;-> :-D

  • 8. Data: 2010-12-01 15:44:44
    Od: Mirku <r...@a...pl>

  • 9. Data: 2010-12-02 16:37:25
    Od: Mirku <r...@a...pl>

    On 24 Lis, 20:57, "Jagna W." <w...@a...eu> wrote:
    > Wiem, że pracownikowi przysługuje dzień wolny z tytułu honorowego oddania
    > krwi.

    Jak ktos pil lub "bral" narkotyki to ile dni musi czekac az jego krew
    wroci do "normy" pozwalajacej oddac krew choremu...

  • 10. Data: 2010-12-02 16:38:28
    Od: Mirku <r...@a...pl>